Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Jamis Diablo schreef: vr 23 juli 2021, 01:14 Trail voor en Race achter :-q
+1 voor deze combi voor NL btw. Ik heb ze in 2.4 en t scheelt meer dan een kilo op m'n wat lompere set (dhf/dissector)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb de Trail voor en Cross achter. Pas 1 ritje achter de rug maar bevalt goed. Probleem met de Wolfpack banden is dat ze slecht leverbaar zijn op dit moment.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: wo 11 augustus 2021, 23:08 Probleem met de Wolfpack banden is dat ze slecht leverbaar zijn op dit moment.
Daarom dus overgestapt op de Maxxis Forekaster en de Rekon Race in 29 x 2.35.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik ben wel fan van de Forekaster als voorband (iig in 27,5)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Build pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk, dat begint ergens op te lijken! Wordt gaaf!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: di 24 augustus 2021, 19:20 Kijk, dat begint ergens op te lijken! Wordt gaaf!
Wordt groot :o :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Paarse details maken het wel wat gok ik zomaar. Goed gematched?

Vergelijk Forekaster vs trail is ook bizar. Ik vind de 1e een fijnere band. Lijkt soepeler te lopen.

Misschien maar weer eens proberen. (En dan zoeken naar een zonder die gele letters)
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Dat ziet er nu al heel gaaf uit! De fiets draagt het paars heel erg goed.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heel erg fraai! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dutch schreef: wo 25 augustus 2021, 00:22 Paarse details maken het wel wat gok ik zomaar. Goed gematched?

Vergelijk Forekaster vs trail is ook bizar. Ik vind de 1e een fijnere band. Lijkt soepeler te lopen.

Misschien maar weer eens proberen. (En dan zoeken naar een zonder die gele letters)
Dat paars van de “umlenkhebel” matched niet, maar er ligt een andere klaar waarvan het lijkt dat die wel heel goed matched. De kabelgeleiders waren ook dat lichte paars, die heb ik al vervangen voor zwarte.

Maar hoe bedoel jij dat het vergelijk met de Forekaster en de Trail bizar is?

En dat geel…. Tja helaas komen ze daarmee. En in deze periode van schaarste is een setje met witte logo’s helemaal een onmogelijk iets om te vinden.


suravida schreef: wo 25 augustus 2021, 08:28 Heel erg fraai! :-q
Dank je wel, Michiel :-q
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Op de foto zie ik de trail op die ene fiets en de forkaster op die andere. Als ik dan naar het profiel kijk van beiden zit er veel overeenkomst tussen de twee. Waar ik gevoelsmatig de forekaster minder zwaar vond rijden. (Maar daar zat veel tussen, dus misschien kun jij ze vergelijken)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Op die fiets. Goed gezien idd. Trail was gewoon niet voor handen. Op aanraden van Rob toen de Forekaster en de Rekon race gekocht. Er ligt nog wel een Cross in de schuur. Mocht ik het toch willen proberen en er is weer voorraad, dan is een Trail snel gekocht en combineer ik die met de Cross. Voor het lompe werk ligt er een Magic Mary, daar moet ook nog wat bij.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ziet er al top uit, mooi dat paars met zwart.
Wat betreft de banden, Maxxis met witte letters zijn de OEM versies en bijna altijd de goedkoopste compound.
Die zou ik lekker links laten liggen en als geel stoort met een zwarte stift aan de gang.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Marco79 schreef: wo 25 augustus 2021, 20:29 Op die fiets. Goed gezien idd. Trail was gewoon niet voor handen. Op aanraden van Rob toen de Forekaster en de Rekon race gekocht. Er ligt nog wel een Cross in de schuur. Mocht ik het toch willen proberen en er is weer voorraad, dan is een Trail snel gekocht en combineer ik die met de Cross. Voor het lompe werk ligt er een Magic Mary, daar moet ook nog wat bij.
Als de forekaster moet vertrekken en dan weinih gedraaid heeft pb dan maar
Plaats reactie