Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat zit er nou tussen de crank en de OneUp flats? Heb je een vermogensmeter in de as?

En, erg goede match nu met dat paars! Suggestie: kabelgeleidertjes op de headtube ook nog doen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: di 7 december 2021, 12:41 Wat zit er nou tussen de crank en de OneUp flats? Heb je een vermogensmeter in de as?
Dat is de as van het pedaal :wink: Een vermogensmeter heeft voor mij op dit moment toch geen zin. Om vermogen te kunnen maken moet je conditie hebben…. Nou kan je vertellen dat is niet te koop. Oftewel die is echt bar en boos slecht.
Kapitein Iglo schreef: di 7 december 2021, 12:41 En, erg goede match nu met dat paars! Suggestie: kabelgeleidertjes op de headtube ook nog doen?
Grapjas, die dingen waren ook dat onbestemde paars. Heb toen van van lief en leed juist die zwarte besteld :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgens mij heeft Nicolai ook fietsen in het gamma met ingebouwde conditie. Die zijn overigens wel vele malen minder fraai dan jouw fiets. Zou zomaar eens kunnen zijn dat ik deze keer een stem uitbreng op een fiets met waanzinnig slechte foto's. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Marco79 schreef: di 7 december 2021, 12:53
Kapitein Iglo schreef: di 7 december 2021, 12:41 Wat zit er nou tussen de crank en de OneUp flats? Heb je een vermogensmeter in de as?
Dat is de as van het pedaal :wink: Een vermogensmeter heeft voor mij op dit moment toch geen zin. Om vermogen te kunnen maken moet je conditie hebben…. Nou kan je vertellen dat is niet te koop. Oftewel die is echt bar en boos slecht.
Kapitein Iglo schreef: di 7 december 2021, 12:41 En, erg goede match nu met dat paars! Suggestie: kabelgeleidertjes op de headtube ook nog doen?
Grapjas, die dingen waren ook dat onbestemde paars. Heb toen van van lief en leed juist die zwarte besteld :winkie:
Oh echt? Grappig, ik heb ook van die OneUp-pedalen maar die hebben toch een smaller asje. Ik zal de cheap-ass versie met kleine kötlagertjes wel hebben. En dat van die kabelgeleidertjes wist ik niet eens, solly! Maar toch he... als je je linkage goed hebt gekregen moet dat met die kleine geleidertjes toch ook wel lukken :kiss:

P.S. Hoe bevalt de fidlock-oplossing jou?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

suravida schreef: di 7 december 2021, 13:00 Volgens mij heeft Nicolai ook fietsen in het gamma met ingebouwde conditie. Die zijn overigens wel vele malen minder fraai dan jouw fiets. Zou zomaar eens kunnen zijn dat ik deze keer een stem uitbreng op een fiets met waanzinnig slechte foto's. :winkie:
Voor die fietsen heeft je bankrekening ook een behoorlijke conditie nodig… en idd dat zijn niet bepaald lookers (sorry Rob) :o

En die foto’s, als je de fietsen op basis van de gemaakte foto’s moet beoordelen en dus niet de fiets zelf, vallen er een heleboel af :wink:
Kapitein Iglo schreef: di 7 december 2021, 13:01
Oh echt? Grappig, ik heb ook van die OneUp-pedalen maar die hebben toch een smaller asje. Ik zal de cheap-ass versie met kleine kötlagertjes wel hebben. En dat van die kabelgeleidertjes wist ik niet eens, solly! Maar toch he... als je je linkage goed hebt gekregen moet dat met die kleine geleidertjes toch ook wel lukken :kiss:

P.S. Hoe bevalt de fidlock-oplossing jou?


Wat betreft die linkage, Nicolai heeft deze nagestuurd. Ergens in de vertaling zijn die geleiders verdwaald denk ik. Misschien ga ik nog weleens kijken of ik een ander setje erbij regel.

Maar welke pedalen heb je dan van One Up? De alu versie of die van composiet? Ik heb dezelfde set pedalen in mijn Orange zitten. Met net zulke asjes.

En die fidlock…. Nogal een gefiddel om je bidon terug te plaatsen. Doe je iig niet zo makkelijk al volle bak rijdend. Vooralsnog ben ik mijn bidon nog niet verloren. Ik geef het systeem nog wel even de kans, al is het alleen maar omdat dan mijn bidon van Nicolai onbruikbaar wordt 8)
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb de composietversie, die vond ik wat budgetvriendelijker :lol: En die geleidertjes... ach, lekker laten. Niks mis mee zo.

Ik ben zelf bezig met een andere demper, een met piggyback. Dan zou er wel eens een bidonhouder in de weg kunnen zitten, maar die fidlock zou een uitkomst kunnen zijn. Op die plek hoef ik ook niet tijdens het rijden erbij te kunnen. Maar da's meer voor in m'n eigen topic ;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: di 7 december 2021, 15:51 Voor die fietsen heeft je bankrekening ook een behoorlijke conditie nodig… en idd dat zijn niet bepaald lookers (sorry Rob) :o
:winkie:
Dikke fiets Marco!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: di 7 december 2021, 20:09 Dikke fiets Marco!
Dank je wel, Wim. Of bedoel je die elektrische brommer van Rob? :o :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Edit
Laatst gewijzigd door wamske op do 9 december 2021, 13:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Edit.
Laatst gewijzigd door Marco79 op do 9 december 2021, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

tripple edit
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Prachtbike,

Nicolai Saturns zijn voor NL wel echte topfietsen. Ik had er bijna een gekocht net voor ik het Highlander frame vond. Het is eigenlijk alleen dat de Duitse verkoper niet zaken met NL wilde doen anders ........ Is de enige zwarte bike op mijn shortlist voor de BOTY.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dank je wel Nol.
Ik kan je gevoel over de Saturn wel bevestigen.
Zoals ik al ergens schreef doet de fiets het beter in Nederland dan de geometrie doet vermoeden. Je hebt iig niet het idee dat je met een 160mm vork onderweg bent.

Maar jij had een 2e hands Saturn frame gezien? En dan de Saturn of de ST?
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nee ik had een gebruikte complete Nicolai gezien op MTBnews bikemarkt met een goede spec voor een strakke prijs. Ik had een behoorlijke interactie via pb’s, was op Google maps routes aan het plannen en toen schreef hij dat de Bike was opgehaald door een Local.

En toen kwam het Highlander frame voorbij.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op do 9 december 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Heckler40 schreef: do 9 december 2021, 21:20 Nee ik had een gebruikte complete Nicolai gezien op MTBnews bikemarkt met een goede spec voor een strakke prijs. Ik had een behoorlijke interactie via pb’s, was op Google maps routes aan het plannen en toen schreef hij dat de Bike was opgehaald door een Local.

En toen kwam het Highlander frame voorbij.

Enjo6!!
Ah de Marktplaats mentaliteit. Maar de Deviate is wel een waardige opvolger en misschien nog meer geschikt wat jij ermee uitvreet.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie