Nicolai Saturn 14 ST: New specced P17.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Geen updates voor de Nicolai, behalve dat ie met die bagger stilstaat. Lang leve de Orange HT :winkie:.

Wel heb ik een leuk fietsje voor mijn oudste jongen opgebouwd. Zoals zo vaak doet een goed voorbeeld volgen. @Opperhoofd had destijds eenzelfde Lapierre frame opgebouwd. Na wat pb’s ben ik op zoek gegaan naar eenzelfde frame.
Dit was zo gevonden. €100,- verder en het frame lag met een week in huis.

Toen rustig de tijd genomen om de onderdelen te zoeken. Mannetje had toen toch de lengte nog niet.
Maar goed, kleine kinderen worden groter. En zijn toenmalige fietsje werd inmiddels te klein.

Dus toen maar werk gemaakt van het opbouwen.

Speclist:

- Lapierre Raid 100 in XS (26”)
- RockShox SID race vorkje
- FSA headsetje
- On One Mary bar
- Lapierre 45mm stem
- Ergon Grips met vleugeltjes
- Shimano brake discs (XT Levers met Shimano non name calipers)
- Tektro 160mm schijfjes
- 26” Mavic (?) wieltjes met anti diefstal spanners. En bovendien niet te zwaar.
- Maxxis Ikon bandjes in 26x2.20. Op 3 bar opgepompt, rolt lekker op straat, daar waar hij de meeste meters maakt. Maar het moest wel een echte MTB worden van hem, dus bandjes met nopjes.
- BMX 155mm crank met 36T kettingblad.
- Dartmoor composiet flats
- 18T kransje achterop
- BMX 4-kante trapas
- Selle Royal junior zadel
- Singlespeed. De DMR spanner zit er eigenlijk voor de sier op. Ik kon de ketting precies zover inkorten dat hij met deze setup op dit frame er precies mooi strak op past.

En het belangrijkste een zoon met een immens brede glimlach. :winkie: Dit is zijn eerste fiets met alleen maar handremmen. Na 2 minuten: “Papa ik kan vet slippen met deze fiets”. Een niet nader te noemen persoon merkte terecht op dat de Ikon achterop glad is voordat ie een bospaadje gezien heeft. Ik denk dat dit klopt. 8) :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marco79 op ma 31 januari 2022, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooi fietsje geworden! En heerlijk die glimlach, daar doe je het toch ook voor.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Even gemist dat je hem hier ook gepost had. Maar nogmaals, leuk ding. Gaat ie veel lol aan beleven. Is ie ook nog van plan om routes te fietsen (al dan niet met papa) of is het net zoals hier in huis vooral een streetcruiser om de blits te maken bij zijn vriendjes?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi man

Heel fraai en SS is echt goede keus, mijn zoon begon op een BMX, star staal en SS. Veel leuker dan dat wordt het niet :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

balboa schreef: ma 31 januari 2022, 13:43 Mooi fietsje geworden! En heerlijk die glimlach, daar doe je het toch ook voor.

Dank je wel. En ja zeker weten, daar doe je het voor. Het mannetje is zo trots als een pauw.
Klitse schreef: ma 31 januari 2022, 13:52 Even gemist dat je hem hier ook gepost had. Maar nogmaals, leuk ding. Gaat ie veel lol aan beleven. Is ie ook nog van plan om routes te fietsen (al dan niet met papa) of is het net zoals hier in huis vooral een streetcruiser om de blits te maken bij zijn vriendjes?

Hah. Nou voorlopig bedoeld om dikke strepen te trekken hier in de buurt. :winkie:.
Maar het ding is er natuurlijk ook om vies te worden, dus als hij wil (en kan) dan sluit ik een rondje niet uit. Maar eerst maar even echt eigen worden met het ding. Hij is nogal onbesuisd en het gaat nu al snel te hard. Kan wel gescheiden zijn, maar om nou extra gezeur met hun moeder te krijgen is ook niet de bedoeling. 8)
Heckler40 schreef: ma 31 januari 2022, 14:00 Mooi man
Heel fraai en SS is echt goede keus, mijn zoon begon op een BMX, star staal en SS. Veel leuker dan dat wordt het niet :-q
Enjoy!!
Precies mijn gedachten. Dikke remmen is eerst wel genoeg aan extra hendels. Dat schakelen komt nog wel een keer. Spullen heb ikzelf wel liggen. In het kader van het moet heel blijven is eenvoud gewenst :D.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Mooi man! :-q
Fijn dat ik je geinspireerd heb! :D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Opperhoofd schreef: di 1 februari 2022, 17:11 Mooi man! :-q
Fijn dat ik je geinspireerd heb! :D
Ja bedankt hè. Kostte me weer een lieve duit :winkie: .

Gekheid, idd bedankt. :-q
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Een week of 2 terug voor het eerst naar Tecklenburg geweest. Ik heb me uitermate vermaakt, al is de conditie ronduit kudt.
Sommige stukken was het best modderig, andere stukken weer omgewaaide bomen, maar ook hele stukken die er prima bij lagen.

De Nicolai doet het daar erg goed. Zowel op de klimmen als de afdalingen. In een dergelijk terrein komt de vork ook meer tot zijn recht, waar ik ‘m in NL nogal stug vind, komt ie op dergelijke trails meer tot leven (misschien dat er in de toekomst er alsnog een andere demper in komt).

Tijdens het rijden kun je geen foto’s maken, dan maar stilstaand;

Afbeelding

Afbeelding
“Old, not obsolete”
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ze zijn gewoon blijer in hun natuurlijke habitat hè!

Fidlock blijft goed zitten?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Dikke combi zo!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: do 10 maart 2022, 11:33 Ze zijn gewoon blijer in hun natuurlijke habitat hè!

Fidlock blijft goed zitten?
Hah je hebt gelijk, en toch kun je er in NL ook prima mee uit de voeten. Ik ben blij verrast met de fiets.

En die Fidlock… het flesje blijft goed zitten, maar het blijft een geklier om tijdens het rijden de fles terug te plaatsen. Gelukkig moest ik regelmatig lopen of door de bomen die in de weg lagen of simpelweg omdat de conditie gewoonweg slecht is.
Laatst gewijzigd door Marco79 op do 10 maart 2022, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: do 10 maart 2022, 12:14 Dikke combi zo!
Ja mooi hè. De kleur op Arnoud zijn fiets is in het echt ook veel mooier dan op de foto.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Marco79 schreef: do 10 maart 2022, 12:53
Kapitein Iglo schreef: do 10 maart 2022, 11:33 Ze zijn gewoon blijer in hun natuurlijke habitat hè!

Fidlock blijft goed zitten?
Hah je hebt gelijk, en toch kun je er in NL ook prima mee uit de voeten. Ik ben blij verrast met de fiets.

En die Fidlock… het flesje blijft goed zitten, maar het blijft een geklier om tijdens het rijden de fles terug te plaatsen. Gelukkig moest ik regelmatig lopen of door de bomen die in de weglagen of simpelweg omdat de conditie gewoonweg slecht is.
Ik heb m op de Moxie ook. Maar dan onder de downtube. Das nog meer gepriegel. Maar blijft prima zitten.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bij mij zit-ie onder de toptube. Is daar ook meer als reserve naast de reguliere bidon die ik onderweg wel kan pakken. Die Fidlock pak ik wel als ik stil sta.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie