Coal Pony "Jolly Jumper"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

drBunhead schreef: wo 16 juni 2021, 12:54

Het frame zoals deze er nu (16-06-2021) er voor staat.
Afbeelding
Gaaf, hoor. Mooi project :-q
Zie ik daar nog meer frames (al dan niet in wording) tegen de achterwand hangen?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tof dat je de Pony besteld hebt uiteindelijk. Wel nieuwsgierig naar de kwaliteit. Zo nakend ziet het er top uit.

(En in 1e instantie had je me te pakken in dit topic, dacht dat je het zelf gebakken had bij zien van de foto op pagina 2)
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Kon ik het zelf maar bakken. Laat lassen liever aan de profs over. Zodra het frame er is zal ook proberen een zooi fatsoenlijke details shots te maken voor een ieders vermaak. 8)
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Whoop whoop,

Eindelijk kan ik weer een update plaatsen. Het frame is klaar en gaat morgen op de post.

Alvast een sneaky peak:

Afbeelding

Meer foto's volgen als UPS het frame heeft afgeleverd en ik kan beginnen met opbouwen.
Laatst gewijzigd door drBunhead op ma 2 augustus 2021, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Das veelbelovend 👍
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Succes met wachten :-q
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Iemand nog interesse in een tubeless insert?

De Nukeproof Horizons zijn hookless velgen en dat gaat niet goed samen met de Tannus insert... Kwam ik na een uur worstelen achter... :-?

Doh... dat begint goed, als de rest maar wel past :o.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Toen stond zomaar de UPS met een pakketje voor de deur!! :D

Kon het niet laten om de vork erbij te pakken om te checken wat ik in gedachten had ook goed zou uitkomen. :bier: :-q
Afbeelding

Coal bikes merch!! Altijd goed 8)
Afbeelding

Ik ben er heel blij mee. De komende dagen tijd vinden/maken om het opbouwen te beginnen. Dan volgend weekend op naar Bikepark Holten voor de maiden voyage. :winkie: :winkie:
Laatst gewijzigd door drBunhead op ma 2 augustus 2021, 10:14, 2 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat past natuurlijk prima bij elkaar! Een gekleurde vork is imo meestal mooier dan die matzwarte eenheidsworst (en wat mij betreft: exit matte lak sowieso ;-)).

Heb je speciaal om die rode letters gevraagd? Op de site zie ik de naam volledig zwart op het frame?

Zo te zien krijgen ze bij Coal Bikes ook weleens post van Evans ;-)
(Pinnacle is hun huismerk).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Ik heb inderdaad specifiek om de rode letters gevraagd, lekker unieke combi op toch al een uniek frame. Nu is er gegarandeerd geen tweede. :D

Met de keuze van de componenten en dus de belettering probeer ik er een samenhangend geheel van te maken zonder door te slaan. Dit vond ik wel een gelikte eerste zet. :winkie:

De component/kleurkeuze was voor ik het "horror of matching parts" topic tegen kwam. :tong
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Voorlopig zie ik er geen horror in, wat een gave combi.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Je bouwt hem lekker oldscool XC op met de 80cm veerweg :-q
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Hahaha, gezichtsbedrog. :tong

De veerweg, wanneer ik er weer wat barretjes in doe is een gezonde 150mm. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi frame.
Benieuwd naar de volgende foto's
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Zo, een dag wezen prutsen en pielen. Fiets is al een heel end, maar nog verre van af.

Afbeelding

Todo (including but perhaps not all):

Kabels inkorten,
Dropperkabel aansluiten,
Zadel monteren,
Cockpit afstellen

Onderweg een hoop geleerd, vooral ook gemerkt dat geduld een schone zaak is bij het opbouwen (en dat RideWrap een nachtmerrie is om aan te brengen, zit verreweg de meeste tijd in).

Helaas ook mijn OneUp threadless carrier de soep in geholpen. Had net niet genoeg ruimte overgelaten onder de laatste spacer om de hele headset aan te kunnen trekken. Ik de maar aandraaien en verder aandraaien...toen zei de carrier "pang" en gaf hij het op. :roll: :-{ . Voor nu een standaard starnut erin geramd en dan tzt als de nieuwe carrier er is, dan poging twee. Met beleid... Voorrem is ook een tijdelijke, de 203mm Magura MDR-P is nergens op voorraad. De Rimpact inserts zijn ook nog onderweg, dus die monteer ik nog een andere keer.

Vind wel dat de cranks behoorlijk stroef draaien. Iemand een idee waardoor dit zou kunnen?
Laatst gewijzigd door drBunhead op ma 2 augustus 2021, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie