Coal Pony "Jolly Jumper"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16780
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jan the Man, onze bekendste forum-hobby-wielenbouwer :-D
Maar Enschede-Ede is toch nog zowat 1,5 uur in de auto...

Het zal van de slag in de velg afhangen of het wiel nog duurzaam recht te breien is. Teveel slag en je kunt het wellicht nog wel recht krijgen, maar dan met spaakspanningen die flink afwijken onderling en dat blijft niet lang goed gaan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Ik bouw in ieder geval de fiets morgen op, ga een rondje doen bij het Rutbeek (voor de BOTY foto's natuurlijk) om te kijken hoe de Pony zich voelt en om kennis te maken met clips.

Komende week bel ik de LBS eens, goede ervaring dus met hun wielen. Was dit keer boven budget, anders had ik daar weer een wiel laten maken voor de nieuwe fiets. Kunnen ze gelijk de gehele fiets goed nalopen, is wel handig denk ik na dat volle bak knallen in een bikepark.

Komen zij er niet uit dan is dat gelijk een hele dure afschrijving. :o

Kan ik op zoek naar een nieuw setje... Spank Vibrocore velg met DT hubs ofzo :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ai, Ede, das wat anders dan Enschede :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Dit is wat ik bedoel met mijn achterwiel. Foto zegt meer dan lapje tekst van een leek.

Afbeelding

In het begin zat dit allemaal in het midden van het wiel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Spaken links allemaal een halve slag los, daarna de spaken rechts allemaal een halve slag vast.
En dan waarschijnlijk nog eens.

Daar wordt je wiel niet rechter of ronder van, maar schuift wel op naar rechts. Dat zou je zelf kunnen doen.

Maar er kunnen platte kanten in je velg zitten, er kunnen spaken zijn uitgerekt en er kunnen spaakgaten zijn uitgescheurt.
Je hebt het wiel flink gebruikt, en doorgereden met te losse spaken.
Dus het lijkt mij verstandig dat iemand met wat meer ervaring er naar kijkt.

Vette fiets, met ervaring, die verdient toch wel een goed achterwiel ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Er is inderdaad 1 dag met losse spaken gereden, of in ieder geval een dagdeel. Voor elke trip naar het bikepark de boel gecheckt. Velg ben ik dankzij een Rimpact insert niet heel erg bang voor.

Maar afspraak staat voor dinsdag, de fiets verdiend naast een goed wiel ook een expert oog die er af en toe naar kijkt.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Toffe no-nonsense fiets! Informatief draadje ook.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Frank Z schreef: ma 29 november 2021, 13:37 Toffe no-nonsense fiets! Informatief draadje ook.
Dat dus.
Ik hou wel van ruige (stalen) HT's :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

drBunhead schreef: do 25 november 2021, 23:47 Beyond repair zal het niet zijn, denk dat het een kwestie is van goed opspannen en klaar.

Zit er in de buurt van Enschede nog een goede wielbouwer anders?
Bikewheels in Goor. En misschien een wielset laten vlechten dat meer geschikt is voor jouw rijstijl en insetgebied? Knip je de naven uit je huidige set en laat je die in een mooie set bouwen.
“Old, not obsolete”
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Bedankt voor de tip, kwam die na het maken van de afspraak bij de lbs tegen inderdaad.

Heb nu een Nukeproof Horizon V2 wielset, moet in principe ook een enduro wielset zijn die degelijk genoeg is. Wellicht gewoon pech gehad met niet strak genoeg gespannen vanaf fabriek en dan het bikepark vol overgave induiken.

Wanneer deze het echt begeeft en er weer een potje voor wat leuks is dan komt er weer een custom set.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Naja hopelijk kan je fietsenmaker er nog wat mee. Brian (Bikewheels) maakt iig erg mooie en sterke setjes. Ik heb er al een aantal setjes vandaan.
“Old, not obsolete”
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Ik ga er vanuit van wel en anders ga ik langs in Goor.

Zat te denken aan een Spank vibrocore met DT 350 hubs als volgende wielset.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Na het bezoekje aan de LBS is de fiets weer helemaal tip top in orde. Dus op naar de trails. In de Duitse heuvels kom je jezelf op sommige momenten echter vaker tegen dan goed voor je is. Eerste keer clips proberen op een natte dag is verre van ideaal, ook nog eens een volledig gebrek aan conditie en daarnaast slecht in het maken van foto's... :-?

Daar ging mijn heuvel verslindende ego en de overwinning van de BOTY. Desondanks veel lol gehad, thanks Dutch voor het gidsen. :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog motivatie vinden om de fiets schoon te gaan maken :-{
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Lekker even op pad geweest dus. Tof toch? Blijft een vette fiets en de foto's zijn prima geslaagd hoor!

Schoonmaken moet ik ook nog doen na vandaag maar dat doe ik van de week wel even :oops:
Laatst gewijzigd door C1Rob op zo 5 december 2021, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

drBunhead schreef: zo 5 december 2021, 17:48 Nu nog motivatie vinden om de fiets schoon te gaan maken :-{
En mooi dat je de fiets lekker gebruikt. Weer of geen weer.
Op zijn minst je drivetrain en de remmen schoonmaken. De rest zal niet zo snel aandacht nodig hebben.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie