Coal Pony "Jolly Jumper"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Breedte bb gemeten? Juiste spacers gemonteerd?
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Wit frame, rode voorvork! Ik ben om 😇

Heb je al buitenland plannen om hem eens goed te testen?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Dutch schreef: zo 1 augustus 2021, 05:22 Breedte bb gemeten? Juiste spacers gemonteerd?
73mm, volgens mij heb ik alles conform de manual gedaan.

Kan ook de nieuwigheid van alles zijn dat het nog niet helemaal loopt.
Mrfrank schreef: zo 1 augustus 2021, 08:58 Wit frame, rode voorvork! Ik ben om 😇

Heb je al buitenland plannen om hem eens goed te testen?
Beetje afhankelijk van mijn werk. Wilde de fiets meenemen in september naar Montreal, maar alleen als ik daar lang genoeg verblijf om de kosten van vervoer te kunnen verantwoorden. Daarna had ik een project op Sardinië gepland staan in oktober, maar dat lijkt verplaatst te worden naar december/januari. Als het weer dan goed genoeg is, gaat de fiets sowieso daarheen. Tussendoor hopelijk tijd voor wat trips naar Winterberg ofzo.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heb ik het goed dat je aan de goede kant van de Ijssel woonachtig bent? :lol: dan is sept Teuto ook een mooie natuurlijk :wink:
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Weet niet wat jij de goede kant van de IJssel noemt :roll:

Maar teutoburgerwald is volgens mij niet ver van hier/Enschede
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Das de goeie kant :lol: 40-45min vanuit hier. :-q
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Eigenlijk geen tijd vandaag, maar kon het niet laten. Dropperpost verbonden met de remote en zadel op zijn plek.
Afbeelding

Afbeelding

Nu nog te doen:
- Remkabels inkorten
- Dropper meer lucht in, gaat langzaam omhoog
- Afstellen van de cockpit
- SAG vork
- Test rit
Laatst gewijzigd door drBunhead op ma 2 augustus 2021, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie Bike :-q

Voor het steviger werk opgebouwd ook. Je hebt een chain device met een idler onder/achter, dat zie je eigenlijk niet veel meer.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Vind die dubbele chainguide gewoon cool eruit zien. Plus met mijn intentie om ook technische trails te pakken in het buitenland kan het geen kwaad op een aggresieve hardtail lijkt mij.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi geworden, chain device zou ik niet gekozen hebben, bash wel. En dat zadel maakt het af. Fraai detail :-q 8)

Welke maat heb je nu gekozen?
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Bash guard sowieso, maar bij mijn Santa Cruz heeft de chainguide mij ook wel geholpen.

Het is een large geworden.

Thanks allemaal, ben zelf ook erg blij hoe het samenvalt qua geheel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15562
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

drBunhead schreef: zo 1 augustus 2021, 21:00 Vind die dubbele chainguide gewoon cool eruit zien. Plus met mijn intentie om ook technische trails te pakken in het buitenland kan het geen kwaad op een aggresieve hardtail lijkt mij.
Kwaad kan het zeker niet maar ik heb het bij wijze van experiment. zonder gedaan op mijn Honzo. Ik heb mijn best gedaan (oa. in Verbier) maar ik heb de ketting er tot nu toe niet af gekregen. Ik blijf het proberen ;)

Maar het ziet er sowieso erg goed uit, mooie build :-q
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Het zou ook goed kunnen dat ik terug ga naar de good old OneUp chainguide/bashguard. Ben nog niet helemaal overtuigd van netheid van de chainline bij de onderste roller van de huidige guide.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Wat is gangbaar voor een aggressievere hardtail qua zadelhoogte vs. stuur/grip hoogte? Op dit moment zijn mijn grips ~3-4cm lager dan mijn zadel, zelf heb ik het gevoel dat dit te laag is (echter nog niet gereden, dus het is echt een gevoel).

Nu zijn er een paar opties om de grips te verhogen; hogere stapel spacers of meer rise in het stuur. Spacers heb ik rekening mee gehouden in het afkorten van de vork, maar doe ik liever niet omdat dit de reach verkort, wil liever iets omlaag/verder naar voren. Dus ik neig ernaar om een riser bar te kopen, maar ik heb geen idee wat de verdere invloed van een riser stuur is, heb nu 25mm dus zal echt flink hoger moeten om het redelijk gelijk te gaan trekken.

Ik ga natuurlijk de fiets proefrijden etc, wellicht is het ook geen issue qua zithouding (vorige fiets had het zadel ook iets hoger staan als ik foto's ervan bekijk).

Iemand (gefundeerde/ervaring gebaseerde) ideetjes over dit onderwerp?
Plaats reactie