Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
suravida schreef: ↑do 10 juni 2021, 10:31
Afgaande op mijn ervaringen met de C en P (waarvan een aantal P's die recent bij Pinion vandaan kwamen, dus ik ga er vanuit dat dit de laatste versie is)
Voor een oliewissel bij de P heb je 1 vulschroef aan de zijkant (naast de crank) Om de naaf leef te laten lopen moet dus de fiets op zijn kant. De C heeft 2 pluggen, en degene waarmee je hem laat leeglopen zit op het laagste punt. Dus je kan de fiets mooi rechtop laten staan bij een beurt. Verder zit de kabel net wat handiger op de bak, waardoor een wissel eenvoudiger is. Geen grote verschillen maar net genoeg om op te vallen als je ze vaker serviced. (En dan doe ik het nog weinig met die ene dag in de week)
Thanks! Dat van de vulschroef had ik gelezen, dat wordt dus op zijn kant leggen bij een oliewissel
Dealer gaf aan dat hij ze altijd een halve dag laat uitlekken.
Altijd leuk als er klanten mee staan te kijken en legt hun zorgvuldig gepoetste fiets op de grond (Al is dat nog niet zo leuk als een goed vastzittende pressfit BB uit een high end carbon racefiets meppen terwijl de klant meekijkt )
Halve dag lijkt me wat lang, ik neem meestal max een half uur de tijd. Maar wij doen dan ook vaak onderhoud terwijl de klant wacht.
suravida schreef: ↑do 10 juni 2021, 10:38
Altijd leuk als er klanten mee staan te kijken en legt hun zorgvuldig gepoetste fiets op de grond (Al is dat nog niet zo leuk als een goed vastzittende pressfit BB uit een high end carbon racefiets meppen terwijl de klant meekijkt )
Haha.. ja.. Ik heb een tijdje geleden een balhoofd voor een vriend vervangen terwijl hij stond te kijken, die kwam er ook niet uit zonder flink wat klappen. Bij het persen gingen de cups er ook niet makkelijk recht ik, toen heb ik hem maar naar huis gestuurd...
yo-eddy schreef: ↑do 10 juni 2021, 10:26
De P1.12 is een C met alu behuizing, de doorontwikkeling zit volgens mij alleen extern (shifters en vooral kabelvoering .... die bij eerste gen. P1.18 echt ruk was)
Ik vroeg het me af, ook omdat de Cinq shifters niet met de P series werken vanwegen een 'ander ontwerp van de behuizing' (aldus Cinq).
De kabelvoering tussen C en P verschilt inderdaad. Bij de C heb je twee "standen" als ik mijh niet vergis. Dit staat los van het feit dat de eerste generatie P1.18 werkten met één tandem kabel ipv twee losse shifter kabels en installatie een drama was, dat is bij alle bakken nu opgelost.
Ik vermoed dan ook dat de CinqR inderdaad niet werkt op P1.12 vanwege een iets andere aansluiting van het "schakelwiel"
Verder beperkt mijn ervaring met de C bakken zich tot die van mijn zoontje waarbij alleen gewicht de doorslaggevende factor was
Qprs schreef: ↑do 10 juni 2021, 11:48
Is een Pinion systeem stil tijdens het fietsen? Of komt daar stiekem wel wat geluid vandaan?
Mooie fiets met een opbouw waar ik me helemaal in kan vinden
Dank! Ik heb in de paar korte ritjes geen geluid uit de bak kunnen ontdekken. Het is wel even wennen met een compleet stille aandrijving door de combinatie met de stille Onyx naaf (weer een bel nodig). Alleen bij het aangrijpen van de korte vrije slag hoor je een klein tikje.
Thanks, deze kende in nog niet. Zojuist even op zijn website gekeken, dit zijn stuk voor stuk kunstwerkjes, toch echt wel weer een niveau exclusiever dan een standaard frame. Ik weet niet of ik de ronde vormen bij de bak heel mooi vind, maar voor de rest Het stuur staat in ieder geval super, benieuwd hoe dat straks bij mij uitpakt.