Idworx Opti BLT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

yo-eddy schreef: wo 9 juni 2021, 12:30 Wellicht gelijk even de CNC cranks van Pinion mee bestellen bij de P1.18, stuk fraaier en ook weer net wat lichter.
Het monteren van de pedalen was echt een drama bij deze cranks, nog nooit meegemaakt. Coating zo dik op het schroefdraad dat ik bij elke draai mijn volledige lichaamsgewicht (ook al is dat maar 73kg :wink: ) erin moest gooien om het rond te krijgen :o :o
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Dat klinkt als of 'ie terug is met 6 verzetten meer?

;)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Yep, de C12 is omgewisseld voor een P18. Helaas nog een klein euvel, de monteur ging bij het testrijden door mijn zadel, ergens iets niet helemaal goed gegaan, daar moet een nieuw setje rails onder. :-?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakker29 schreef: do 24 juni 2021, 21:48
yo-eddy schreef: wo 9 juni 2021, 12:30 Wellicht gelijk even de CNC cranks van Pinion mee bestellen bij de P1.18, stuk fraaier en ook weer net wat lichter.
Het monteren van de pedalen was echt een drama bij deze cranks, nog nooit meegemaakt. Coating zo dik op het schroefdraad dat ik bij elke draai mijn volledige lichaamsgewicht (ook al is dat maar 73kg :wink: ) erin moest gooien om het rond te krijgen :o :o
Dat hoort zeker niet, zou ik reclameren. Heb toevallig nog bij een ander forum lid zijn Pinion CNC cranks gewisseld afgelopen weekend (165 voor 175) en de pedalen kon je er met hand indraaien
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Nu de coating van het schroefdraad is gaat het weer eenvoudig, maar ik ga ze i.d.d. wel even een mail sturen. :-q
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Rijdt wel een stuk beter die 10mm meer...

En Yo-Eddy-Junior heeft straks een mooie tussenstap tussen 155mm en 175mm met die 165mm ;)
Knakker29 schreef: do 24 juni 2021, 22:10 Helaas nog een klein euvel, de monteur ging bij het testrijden door mijn zadel, ergens iets niet helemaal goed gegaan, daar moet een nieuw setje rails onder. :-?
Ouch.. maar waarschijnlijk wel sneller opgelost dan wanneer je er zelf doorheen zou zakken mag ik hopen. Zeker wanneer je net zo'n mooie fiets bij ze hebt gekocht (-:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dealer heeft de rails vergoed (top), discussie over de oorzaak laten we voor wat het is, levert toch niks op. Krijg ze na het weekend in de bus dus met wat handwerk is dat volgende week ook weer verholpen :-q. Micro panniers van Revelate zijn vandaag ook binnen gekomen (in 3 dagen vanuit de US :o ..way to go Fedex!). De drivetrain klonk vandaag toch wat minder stil dan ik had verwacht, met name bij het druk zetten op de pedalen klinkt het alsof het materiaal hier en daar wat wringt, misschien moet het gewoon nog wat zetten.

In ieder geval totaal geen spijt dat ik de 12 heb vervangen door de 18, dit werkt echt veel beter voor mij.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De kettinglijn vd P1.18 is anders dan van de C1.12 .... dus bij bakwissel zul je ook het achtertandwiel iets naar buiten moeten zetten. Wellicht verklaart dat ook deels het geluid. Dit mikt bij Belt set-up wel nauwer dan ketting trouwens.
Verder wordt de bak inderdaad stiller door gebruik
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

yo-eddy schreef: za 26 juni 2021, 09:46 De kettinglijn vd P1.18 is anders dan van de C1.12 .... dus bij bakwissel zul je ook het achtertandwiel iets naar buiten moeten zetten. Wellicht verklaart dat ook deels het geluid. Dit mikt bij Belt set-up wel nauwer dan ketting trouwens.
Verder wordt de bak inderdaad stiller door gebruik
Dank voor de tip, ik ging ervan uit dat dit aangepast was door de dealer, maar zie dezelfde spacers als voorheen.
Edit; kettinglijn loopt inderdaad scheef, maar even navraag gedaan bij Idworx naar de juiste spacer config..
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Een LBS die gemaakte fouten netjes oplost is op zich in orde,
beter is een LBS die een fiets gewoon zonder fouten aflevert.

Blijft een mooi project :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Heckler40 schreef: za 26 juni 2021, 23:12 Een LBS die gemaakte fouten netjes oplost is op zich in orde, beter is een LBS die een fiets gewoon zonder fouten aflevert.

Blijft een mooi project :-q

Enjoy!!
Dank en eens. Zelf opbouwen is wat dat betreft makkelijker, houd je alles in eigen hand en kun je alleen jezelf de schuld geven als je een foutje maakt :wink: Maar goed, komende week komt het allemaal in orde, het verdere onderhoud ga ik zelf doen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Snel en goed geholpen door Idworx, tandwiel moest een halve cm naar buiten, nu helemaal recht :-D De titanium rails van de Aravis ook meteen vervangen, mooi en simpel systeem om eenvoudig elk onderdeel te kunnen vervangen (me like), dus binnen 5 minuten gepiept en weer netjes in vorm. Nog wat speling uit het balhoofd gehaald, daarmee lijkt het erop dat we nu echt kunnen fietsen (knock on wood) 8) .

Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Finishing touches klaar en eerste rit gemaakt, rijdt fantastisch en zit inmiddels perfect. Ik heb geen idee wat de fiets weegt, het is natuurlijk geen lichtgewicht maar voor een dergelijke fiets zit het waarschijnlijk aan de onderkant, het voelt in ieder geval helemaal niet zwaar aan. Via de Revelate mailinglist geattendeerd op het beschikbaar zijn van een nieuwe lading micro panniers, gelukkig hoefde die niet met de boot uit Alaska te komen en waren ze snel hier, ideale tasjes voor als je geen dagen onderweg gaat zijn. Mini Apidura toptube tasje voor de spullen die aan de lader moeten, korte kabels van Cinq en een titanium King Cage kan natuurlijk ook niet ontbreken. De Brooks handvatten bleken veel te breed voor de gripshifts (handig dat ze de lockon clamps niet meerekenen in de opgegeven breedte) dus weer vervangen door Ergons, eigenlijk ook wel fijn een beetje echtra support voor de handpalmen. De Pinion produceert ondanks aanpassing van de kettinglijn nog steeds vrij veel geluid, hopen dat dat nog wat minder wordt de komende tijd (nu omgekeerd als ik gewend ben; trappen = geluid, niet trappen = stil :winkie: ).

Afbeelding
.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komende 5 weken vakantie, dus mooi op tijd klaar :bier:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Dat is wel een hele sjieke fiets zeg! Kan je waarschijnlijk een hele leuke 2e hands auto voor kopen.

Waarom ketting en geen belt drive? Ik heb niet alles doorgelezen, misschien is die vraag al gesteld.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Thx!
Crapton schreef: za 3 juli 2021, 16:31 Waarom ketting en geen belt drive? Ik heb niet alles doorgelezen, misschien is die vraag al gesteld.
Ik had de fiets met ketting besteld, daarna gewijzigd naar belt, maar door een foutje bij de dealer werd de fiets toch met ketting geleverd. Omdat ik geen zin had om langer te wachten en ik geen uitgesproken voorkeur voor een belt of ketting heb, heb ik besloten de ketting voorlopig te laten zitten. Over een tijdje ga ik een keer een belt proberen, tegen die tijd heb ik ook voldoende met de fiets + ketting gereden om (beter) te kunnen vergelijken.
Plaats reactie