Zo'n Diamond of Sapphire is intern aan te passen qua veerweg door een spacertje weg te halen of toe te voegen.
Van een Suntour Aion weet ik dat die ook aan te passen zijn (ook met spacertjes), misschien zo'n XCR ook wel? Ik heb het bij de Aion zelf gedaan en het stelt echt weinig voor (Suntour werkt bij die vorken niet met een oliebad dus er lekt ook niks uit bij demontage). Spacer eruit = meer veerweg.
Maar 5mm verschil in statische inbouwhoogte is sowieso niks om wakker van te liggen.
Canyon Stoic 2, Verkocht
-
- Moderator
- Berichten: 16811
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Het enige nadeel van een langere vork op een hardtail is dat de voorkant dus ook dieper wegvalt bij een grote impact.
Dat is de reden waarom ik niet meer verder dan 140mm op mijn hardtail wil en mijn commencal verkocht heb.
Die had namelijk een 160mm vork. Uit ervaring weet ik dat 16cm naar beneden met de voorkant op een toch al steile trail niet echt handig is
Dat is de reden waarom ik niet meer verder dan 140mm op mijn hardtail wil en mijn commencal verkocht heb.
Die had namelijk een 160mm vork. Uit ervaring weet ik dat 16cm naar beneden met de voorkant op een toch al steile trail niet echt handig is
Het moeilijkste van het aanpassen van de veer weg van mijn Aion vond ik geloven dat ik het echt goed gedaan had en vertrouwen dat ik er zonder problemen weer mee kon gaan fietsen .kermit schreef: ↑do 23 december 2021, 16:35 Zo'n Diamond of Sapphire is intern aan te passen qua veerweg door een spacertje weg te halen of toe te voegen.
Van een Suntour Aion weet ik dat die ook aan te passen zijn (ook met spacertjes), misschien zo'n XCR ook wel? Ik heb het bij de Aion zelf gedaan en het stelt echt weinig voor (Suntour werkt bij die vorken niet met een oliebad dus er lekt ook niks uit bij demontage). Spacer eruit = meer veerweg.
Maar 5mm verschil in statische inbouwhoogte is sowieso niks om wakker van te liggen.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Haha, niemand die naar hem luistert. Thuis niet, hier niet.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Ha, nice! Een rode?
Ik zou niet weten waarom 160mm in een HT niet zou werken, als je maar niet probeert op dezelfde stack uit te komen als je met een 120mm vork zou hebben gehad
Ik zou niet weten waarom 160mm in een HT niet zou werken, als je maar niet probeert op dezelfde stack uit te komen als je met een 120mm vork zou hebben gehad
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
- Mijn mountainbike: Carbonda FM936
Nieuwe vork !! RS Lyrik Ultimate met de 2.1 Charger demper en 160mm veerweg... HTA is zonder sack ong. 64 graden (gemeten met iphone )
Optisch vind ik het er super dik uit zien, maar hoe het rijdt moet ik nog achter komen.
Optisch vind ik het er super dik uit zien, maar hoe het rijdt moet ik nog achter komen.