Canyon Stoic 2, Verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo'n Diamond of Sapphire is intern aan te passen qua veerweg door een spacertje weg te halen of toe te voegen.
Van een Suntour Aion weet ik dat die ook aan te passen zijn (ook met spacertjes), misschien zo'n XCR ook wel? Ik heb het bij de Aion zelf gedaan en het stelt echt weinig voor (Suntour werkt bij die vorken niet met een oliebad dus er lekt ook niks uit bij demontage). Spacer eruit = meer veerweg.

Maar 5mm verschil in statische inbouwhoogte is sowieso niks om wakker van te liggen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het enige nadeel van een langere vork op een hardtail is dat de voorkant dus ook dieper wegvalt bij een grote impact.
Dat is de reden waarom ik niet meer verder dan 140mm op mijn hardtail wil en mijn commencal verkocht heb.
Die had namelijk een 160mm vork. Uit ervaring weet ik dat 16cm naar beneden met de voorkant op een toch al steile trail niet echt handig is :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

kermit schreef: do 23 december 2021, 16:35 Zo'n Diamond of Sapphire is intern aan te passen qua veerweg door een spacertje weg te halen of toe te voegen.
Van een Suntour Aion weet ik dat die ook aan te passen zijn (ook met spacertjes), misschien zo'n XCR ook wel? Ik heb het bij de Aion zelf gedaan en het stelt echt weinig voor (Suntour werkt bij die vorken niet met een oliebad dus er lekt ook niks uit bij demontage). Spacer eruit = meer veerweg.

Maar 5mm verschil in statische inbouwhoogte is sowieso niks om wakker van te liggen.
Het moeilijkste van het aanpassen van de veer weg van mijn Aion vond ik geloven dat ik het echt goed gedaan had en vertrouwen dat ik er zonder problemen weer mee kon gaan fietsen :lol: .
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De Aion is dan vaak ook een ondergewaardeerde vork.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

oval 32t absoluteblack op stoic 4 (dub bsa crank, anders?) heel erg krap, en wel wat schade opgelopen tijdens het fietsen.

Afbeelding
Afbeelding
Shit Shed Builds 8)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Kon het niet laten … Er ligt een RS Lyrik Ultimate met 160mm veerweg klaar voor de Stoic

Foto’s volgen 👌🏼
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lol, daar gaat Mac zijn verhaal :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dutch schreef: vr 31 december 2021, 12:19 Lol, daar gaat Mac zijn verhaal :lol:
Haha, niemand die naar hem luistert. Thuis niet, hier niet. :-D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mrfrank schreef: vr 31 december 2021, 12:12 Kon het niet laten … Er ligt een RS Lyrik Ultimate met 160mm veerweg klaar voor de Stoic

Foto’s volgen 👌🏼
🔥
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik wil het toch zelf ervaren 😂😂
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ha, nice! Een rode?

Ik zou niet weten waarom 160mm in een HT niet zou werken, als je maar niet probeert op dezelfde stack uit te komen als je met een 120mm vork zou hebben gehad :)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Nieuwe vork !! RS Lyrik Ultimate met de 2.1 Charger demper en 160mm veerweg... HTA is zonder sack ong. 64 graden (gemeten met iphone :lol: )

Optisch vind ik het er super dik uit zien, maar hoe het rijdt moet ik nog achter komen.

Afbeelding

Afbeelding
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Nolly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 1 januari 2022, 23:35

Ziet er in ieder geval al de moeite uit! Ben benieuwd naar je ervaring met zoveel veerweg op een hardtail.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wat is nu de hoek van je seattube met een 160mm vork?
“Old, not obsolete”
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Die zal ook een graadje slacker zijn… Nu rond de 74 graden… Maar met 20% sack is het gelijk gebleven omdat de Axle to Crown maar 1mm meer is ten opzichte van de originele Suntour vork.

Marco79 schreef: zo 2 januari 2022, 16:15 Wat is nu de hoek van je seattube met een 160mm vork?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Plaats reactie