Canyon Stoic 2, Verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Mrfrank schreef: vr 20 augustus 2021, 16:09 Voor degene die nog gaat of hier ooit geweest is… Met een hardtail de X-Line doen is GEEN goed idee!!!

Afbeelding

Afbeelding
Dat is vrij pittig inderdaad, heb je de Hacklberg trail ook gedaan? Is toch dezelfde lift? Die heb ik een paar jaar geleden gereden, half in de sneeuw, erg gave trail is dat.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

drBunhead schreef:
Dat is vrij pittig inderdaad, heb je de Hacklberg trail ook gedaan? Is toch dezelfde lift? Die heb ik een paar jaar geleden gereden, half in de sneeuw, erg gave trail is dat.
De Hacklberg heb ik meerdere keren gereden, zowel met de Stoic als later met de gehuurde fully… Prachtige trail 👌🏼

Je kunt via het eerste stukje van de X-Line wel bij de Hacklberg terecht komen door daarna nog een lift te pakken. Rechtstreeks is het een andere lift.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Mrfrank schreef: ma 23 augustus 2021, 20:39
drBunhead schreef:
Dat is vrij pittig inderdaad, heb je de Hacklberg trail ook gedaan? Is toch dezelfde lift? Die heb ik een paar jaar geleden gereden, half in de sneeuw, erg gave trail is dat.
De Hacklberg heb ik meerdere keren gereden, zowel met de Stoic als later met de gehuurde fully… Prachtige trail 👌🏼

Je kunt via het eerste stukje van de X-Line wel bij de Hacklberg terecht komen door daarna nog een lift te pakken. Rechtstreeks is het een andere lift.
Is super inderdaad, toen ik er was gingen we inderdaad via de X Line ernaar toe. De andere lift was dicht destijds.

Merkte je nog grote verschillen/nadelen met de hardtail tov de gehuurde fully op de Hacklberg?

Ben je ook nog in Leogang geweest?
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

drBunhead schreef: ma 23 augustus 2021, 21:35
Mrfrank schreef: ma 23 augustus 2021, 20:39

De Hacklberg heb ik meerdere keren gereden, zowel met de Stoic als later met de gehuurde fully… Prachtige trail 👌🏼

Je kunt via het eerste stukje van de X-Line wel bij de Hacklberg terecht komen door daarna nog een lift te pakken. Rechtstreeks is het een andere lift.
Is super inderdaad, toen ik er was gingen we inderdaad via de X Line ernaar toe. De andere lift was dicht destijds.

Merkte je nog grote verschillen/nadelen met de hardtail tov de gehuurde fully op de Hacklberg?

Ben je ook nog in Leogang geweest?
Ik kon de achterkant van de hardtail wat makkelijker sturen. Maar zodra het ruiger wordt dan de Hacklberg is een fully echt veel comfortabeler, (Had een Mondraker Superfoxy Carbon R met 170mm/160mm veerweeg) die stuur je gewoon overal overheen en vanaf. Met de hardtail had ik de drop van 2,5/3M hoog ook niet gedurft op de Pro Line!

Ik ben met de Big5 challenge in Leogang geweest. Verder niet omdat ik zo’n hekel aan de Würtzel trail had 🙈
Laatst gewijzigd door Mrfrank op di 24 augustus 2021, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Dat is de connector trail tussen Saalbach en Leogang toch? Die is niks inderdaad, hebben wij 1 keer gedaan en de dag erop gewoon de auto daarheen gepakt. :winkie:

Oke, logische ervaring dus. Hardtail goed te doen, maar fully meer comfort en verder te pushen daardoor. Maar je had dan ook wel een hele dikke fiets als huurfiets 8)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Zie hier! 32T past gewoon op de Stoic! Wel de originele boutjes van de crank gebruiken, de bijgeleverde boutjes zijn net iets te lang :D

Afbeelding

Afbeelding
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Very nice!

Ik laat er gelijk 1 overkomen! :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Patrick_V schreef: vr 27 augustus 2021, 18:37 Very nice!

Ik laat er gelijk 1 overkomen! :-q
Bestel er voor mij ook één :lol:
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Ter aanvulling 32t oval van AB kan echt maar net. Het ketttingsmeer komt op de lak, maar geen beschadiging.
Shit Shed Builds 8)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Het verbaasd me dat dat past, overal gelezen dat het geen optie zou zijn omdat de omtrek overeen komt met een 34T tandwiel en daar geen ruimte voor zou zijn/is. Hoop niet dat je door flex of andere omstandigheden alsnog je frame beschadigd...

Ik ga voor safe en blijf met m'n 32T tandwiel rijden ;)

Kun je een foto posten om te zien hoeveel ruimte er nog over is?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Mrfrank schreef: wo 1 september 2021, 09:12 Het verbaasd me dat dat past, overal gelezen dat het geen optie zou zijn omdat de omtrek overeen komt met een 34T tandwiel en daar geen ruimte voor zou zijn/is. Hoop niet dat je door flex of andere omstandigheden alsnog je frame beschadigd...

Ik ga voor safe en blijf met m'n 32T tandwiel rijden ;)

Kun je een foto posten om te zien hoeveel ruimte er nog over is?
Ga ik maken. Krap is het absoluut, dus zeker een risico
Shit Shed Builds 8)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Nu mijn vork al een tijdje voor garantie weg is ben ik gaan nadenken... Voor de XC rondjes ga ik de Stoic eigenlijk niet meer inzetten. Daar heb ik een beter en sneller alternatief voor.

En na mijn trip in Oostenrijk en de bikeparks in Duitsland zou ik toch graag iets meer veerweg (Bijv. 160mm) aan de voorkant willen maar wist niet helemaal wat hier in mogelijk zou zijn aangezien Canyon standaard een 140mm vork monteert.

In mijn zoektocht kwam ik uit op onderstaand draadje en vond het wel interessant om deze met alle Stoic rijders te delen... :-q

https://www.mtbr.com/threads/stoic-hardtail.1159727/

"""Yes, I have it. I emailed Suntour about this, and they checked it by my fork's serial number. The Axle to crown for the stock Suntour fork is 566,5mm
And for the Lyrik an the Yari 29" forks, it is 572mm / 571mm (I had checked the 29+ length in my previous reply, thanks for pointing that out)

So in my case, the difference between the two forks is 5.5mm. But this is only when the forks are fully extended. Also, my Lyrik is a 2020 model, with the older air spring, which never sits fully extended anyways, but that's a whole other topic...

Considering a 20% sag for both forks: 28mm ot of 140mm for the suntour, and 32mm out of 160mm for the Lyrik. Both forks compressed at 20% have their lengths at 540mm for the lyrik and 538.5mm for the Suntour, which results in 1.5mm difference. Or, in your case, it would be 1mm with the Yari. """"
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Bedankt voor de tip, maar daar heb je toch helemaal geen internationaal forum voor nodig :wink:
Patrick_V schreef: di 30 maart 2021, 16:52 Whoppa! De nieuwe Sapphire is binnen! ....................................................De vork kwam aan op 150mm en bij nameten is de AC lengte op een paar milimeter na net zoveel als de XCR 34 op 140mm.
Ik las ook ergens tijdens de introductie van de Stoic dat de 27,5'' een 150mm vork zou krijgen... ik snap waarom ze daar vanaf hebben gezien.
De XCR is waarschijnlijk een 27,5+/29'' chassis intern omgebouwd naar 27,5. Dat zie je ook al een beetje aan onderstaande foto.

Afbeelding
mountainbikeforum rules... uit het platste land op aarde :lol:
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Patrick_V schreef: do 23 december 2021, 14:51 Bedankt voor de tip, maar daar heb je toch helemaal geen internationaal forum voor nodig :wink:
Ik mistte in jouw post de cijfertjes :wink:
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik ga niet alles voorzeggen natuurlijk :wink:

Maar prima info Frank! Thanks :-q
Plaats reactie