On-One Scandal - New frame incoming P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

MarkMeisner schreef: vr 21 mei 2021, 08:38
Marco79 schreef: do 20 mei 2021, 23:05

Blokken van Trickstuff erop scheelt een heleboel!
Als in nog meer remvermogen?
Yep precies dat.
https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/
“Old, not obsolete”
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De Maxima's van Trickstuff zijn erg dik, gaaf en prijzig :bier:
Maar de Direttissima's zijn ook mooi.
En de blokjes zijn ook fijn.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Marco79 schreef: vr 21 mei 2021, 09:48
MarkMeisner schreef: vr 21 mei 2021, 08:38

Als in nog meer remvermogen?
Yep precies dat.
https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/
Mooi klote, had voor hetzelfde geld dus beter de MT7 of goedkoper de MT Trail Sport kunnen kopen met dezelfde of zelf betere 'specs' :D Nou ja, dan doe ik het maar voor het mooie haha. Bedankt voor de link, toffe review en lekker uitgebreid!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Overigens weet ik niet wat je van plan bent te gaan doen, maar die E4’s zijn echt wel goeie remmen hoor. En ze zien er wat mij betreft ook gewoon goed uit.
“Old, not obsolete”
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Wielen en vork staan goed, en het rijdt nog beter :-q

Qua remmen hoef je je niet te schamen. Ik heb op alle fietsen Hope (van V2 tot X2 en daar tussenin) en ben nooit tekort gekomen. Grote voordeel is dat ze erg betrouwbaar zijn (mijn oudste zijn nu een jaar of 10 oud) en onderdelen zijn in lengte van dagen (voor heel schappelijke prijzen) te krijgen mocht dat nodig zijn.

Magura is na jaren tobben nog steeds niet probleemloos.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

95% Nederlandse trails en 5% Duitsland/Oostenrijk. Geen zware downhill of 25meter sprongen :lol: Dus ze zullen zeker meer dan voldoen, ik zal er echt het maximale niet uit gaan halen. Maar het budget was vrijgekomen nadat de vork 400 euro goedkoper uitviel, dus het geld was 'over'.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Jan the Man schreef: vr 21 mei 2021, 11:53 Wielen en vork staan goed, en het rijdt nog beter :-q

Qua remmen hoef je je niet te schamen. Ik heb op alle fietsen Hope (van V2 tot X2 en daar tussenin) en ben nooit tekort gekomen. Grote voordeel is dat ze erg betrouwbaar zijn (mijn oudste zijn nu een jaar of 10 oud) en onderdelen zijn in lengte van dagen (voor heel schappelijke prijzen) te krijgen mocht dat nodig zijn.

Magura is na jaren tobben nog steeds niet probleemloos.

Ciao,
Jan
Nou en of, vork nog niet kunnen testen maar wielen waren echt een flink verschil Was de bedoeling vandaag maar kan het huis niet uit vanwege een zieke dochter.

Dat er onderdelen beschikbaar blijven voor de Hopes is wel een groot pluspunt. Ik heb deze keuze ook gemaakt om de komende tijd over te nemen naar volgende frames/fietsen, dus toekomstgericht :-D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Fresh parts!!!

De Hopes heb ik geannuleerd, het zijn Magura MT7's geworden :D Ook onwijs blij mee en uiteraard vanmiddag direct gemonteerd. Staat hem goed. Gelijk maar even een korte fotosessie in de tuin, maar helaas gooide het 'lekkere' lenteweer roet in het eten. Volgende week maar even overnieuw doen, maar dan in het bos mét de volgende upgrades.

Afbeelding

Ondertussen ook al wat km'ers met de Sapphire gereden. Heel blij mee, dit was naast de wielen echt een goede investering.

Afbeelding

De Magura's zijn uiteraard ook een schitterend staaltje werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog interesse in grindtegels? :winkie:

Afbeelding

Wat rest nog? Er is een Renthal Fatbar Lite Carbon 35 onderweg met een Apex 33mm stem en de Magura's mogen straks hun remblokken slijten op 203 en 180mm schijven. En dan? Dan ben ik er wel even klaar mee. Misschien nog wat kleuraccenten, maar dan is het tijd om aan de skills te werken en hopelijk met geopende grenzen een mooi moment om de bergen op te zoeken. Ondertussen maar even doorspelen op de heuvels van de Veluwe :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fiets wordt steeds mooier.
Ik vind de remhendels wel erg ver omlaag wijzen, wellicht een optie om ze wat meer naar boven te draaien zodat je houding natuurlijker wordt? Tevens heb je ook makkelijker controle over je remhendel als ze wat minder schuin omlaag staan.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ze staan ver naar voren, maar wel in lijn met mijn armen/schouders. Verder naar boven en dan moet ik mijn hand naar boven kantelen om te remmen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

De regel de remhandle in lijn met de arm en hand is achterhaald. De hand/ pols werkt op het stuur het best als er een kleine knik in zit.

Remhandle te laag maakt dat er meer kracht uit de duimregio envingers komt om te voorkomen dat de hand over het stuur glijd. Hierdoor eerder stijve armspieren
Staat de handle hoger dan kun je meer kracht uit de pols halen en makkelijker afsteunen. Geeft ontspanning in de hand en armen. Waardoor je beter controle krijgt in de wijsvinger.
Vooral bij inzakken bij dropper in de lage stand moet je de hand naar beneden draaien als je wil remmen. De hand wordt dan nog meer aangesproken en dat wil je niet.

Uitproberen dus. Waarbij de 1e indruk maakt wat je keuze wordt. Is het slechter of beter dan voorheen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Check, dat ga ik dan maar eens proberen. Als het goed komt morgen het nieuwe stuur en de stuurpen binnen. Dan zet ik hem eerst zoals ik hem nu heb en dan tijdens een rit draai ik hem wat omhoog. Thanks :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmiddag zijn dan eindelijk de Renthal Carbon Lite 35 stuur en bijbehorende 33mm stuurpen geleverd. Uiteraard direct gemonteerd en na het eten op pad. De afgelopen twee weken niet veel gereden, door vakantie en onwijs slecht weer, maar vanavond eindelijk goed kunnen genieten van de upgrades.

Wat een controle met de vork, wat een snelheid met de wielen, de remmen zijn eng krachtig (en dan komen er nog grotere schijven op morgen) en het stuur staat gewoon heel vet (en voelt ook lekker aan).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Up next: grotere schijven en andere pedalen. Mijn cheapo AliExpress pedalen zijn door mijn fancy FiveTen's heen gesleten, dus tijd voor betere pedalen en helaas een extra setje schoenen met zolen waar je niet doorheen kan kijken.

En dan? Dan zien we wel weer verder. Geld voor benzine om oa. naar de Eifel, Harz maar ook Limburg te gaan :D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooie spullen uitgezocht! Om te profiteren van het potentieel van de fiets zou ik wel even andere banden monteren voor de betere trails👍
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

RR/RR zijn leuk voor hier in de omgeving, maar daarbuiten moeten er inderdaad andere banden op. Hier moet ik mij nog in verdiepen, dat is nog nieuw territorium voor mij. Iets met meer profiel en meer grip.

Eerst even andere pedalen, daarna maar kijken voor extra rubber :-q
Plaats reactie