Snowdon RP29 - Squishy Rustbucket | End of story

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Meegs schreef: wo 11 augustus 2021, 07:36 Was gisteren mooi om je voorbij te zien stuiven op Leusden. Herkende de fiets, toen je me voorbij reed aan de oranje accenten, en het trail crew shirtje.
Lekker vaartje had je erin.
:-q
Ha, had ff geroepen! Ik heb meerdere mensen ingehaald, hoe had ik jou kunnen herkennen? En waar was het ongeveer?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Rode Canyon van mij, paarse Canyon (vriendin, die je als eerste inhaalde)
Zij had een wit shirt aan met grijze mouwen, een groen-roze rugtas en ik een zwart shirt met zwart-blauwe rugtas.

Het was op de blauwe route op een stuk vlak pad richting het noordelijke gedeelte van de route, net bij een scherpe bocht naar links. Je was zo snel dat roepen geen zin had, kwam daarna gelijk weer een slingerpaadje. Kreeg nog een vriendelijk "dank je wel" toen ik de bocht wat ruim nam. Mijn "Graag gedaan" heb je waarschijnlijk niet meer gehoord

:-q

(en daarbij, ik ben niet zo van het roepen tijdens het fietsen) Wellicht een andere keer op een rustplaats. :bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan weet ik precies waar het was, we kwamen daar net uit een stukje bos in eerst een bochtje naar beneden naar links uitlopend in een kort stukje naar rechts, waar ik je vriendin makkelijk kon inhalen omdat ze netjes aan de kant ging (Hope-naaf, bel was niet nodig :bier: ), en jou haalde ik in omdat jij ook prima de ruimte gaf. Dat bochtje kwam ik dan niet zó netjes uit omdat ik die normaal instuur vanaf de kant waar jij eventjes parkeerde :lol:

Was wel een aardig waterballet nog...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Inderdaad, vooral het noordelijke gedeelte vond ik erg nat en plasserig.
Het spul kraakte en piepte inderdaad lekker op weg naar huis.

En ja, dat waren wij dus :-q :bier:
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ik dacht al, goede kans dat je ook op het forum zit. Was leuk zaterdag bij de Belg! En een fraaie fiets natuurlijk :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

DaanJ schreef: zo 17 oktober 2021, 16:43 Ik dacht al, goede kans dat je ook op het forum zit. Was leuk zaterdag bij de Belg! En een fraaie fiets natuurlijk :)
Haha, Mr. Pipedream Moxie I presume..? Zat er dik in dat je ook hier zit - was inderdaad erg leuk, hebben jullie zondag nog een mooie tocht gemaakt?

Voor de nietsvermoedende lezer: ik was afgelopen zaterdag de Snowdon aan het uitlaten bij de nieuwe Spa-trails. DaanJ doet ongeveer 10-12 (of meer?) van die runs van 120hms naar beneden én naar boven op een stalen singlespeed met niets anders dan een 140(?) mm vork. Respect. Het zijn pittige trails, ontzettend gaaf! Wij hebben iets van 9 runs gedaan en kwamen aan bijna 1100 hms. Dat vonden we wel zat, en de concentratie werd ook wat minder... we gaan zeker terug, want we hebben nog een rekeningetje te vereffenen met wat trails... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje... https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JkMGVVU0h3

Niet veel foto's gemaakt maar dit is de laatste afdaling van de rode route La P'tite Duchesse... Best een mindf*cker... eerste keer toch een glijpartijtje gemaakt (en kom dan nog maar eens terug boven) maar daarna wel twee keer kunnen rijden. Steiler dan je denkt. En zo hebben toch wel een aantal routes een paar interessante verrassingen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Tof.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gaaf man, lijkt op LHR alleen wat minder hoog.
Hoe beviel het klimmen met de Snowdon?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jamis Diablo schreef: ma 18 oktober 2021, 09:44 Gaaf man, lijkt op LHR alleen wat minder hoog.
Hoe beviel het klimmen met de Snowdon?
Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar maatje zei me dat dit in elk geval serieuzer was dan een bikepark dat hij in Oostenrijk had gedaan. Ik vind dit prima trainingsmateriaal voor de endurowedstrijdjes die ik heb gedaan. Klimmen met de Snowdon had ik al kunnen testen op Kwintelooijen, maar de klimmen hier waren langer en dat gaat gewoon prima. Relaxte zit, niet al teveel harken en dan is het gewoon heel stabiel omhoog peddelen. Die CaneCreek demper haalt de "bob" er mooi uit, precies zoals bedoeld!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mooie plaatjes Kapitein! :-q

En fijn dat dat klimmen niet teveel harken was, want dat harken doe je dan beter bij de UHR trail crew. :winkie:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mooie foto's, ook maar eens heen :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Kapitein Iglo schreef: ma 18 oktober 2021, 08:46 Haha, Mr. Pipedream Moxie I presume..? Zat er dik in dat je ook hier zit - was inderdaad erg leuk, hebben jullie zondag nog een mooie tocht gemaakt?

Voor de nietsvermoedende lezer: ik was afgelopen zaterdag de Snowdon aan het uitlaten bij de nieuwe Spa-trails. DaanJ doet ongeveer 10-12 (of meer?) van die runs van 120hms naar beneden én naar boven op een stalen singlespeed met niets anders dan een 140(?) mm vork. Respect. Het zijn pittige trails, ontzettend gaaf! Wij hebben iets van 9 runs gedaan en kwamen aan bijna 1100 hms. Dat vonden we wel zat, en de concentratie werd ook wat minder... we gaan zeker terug, want we hebben nog een rekeningetje te vereffenen met wat trails... 8)
C'est moi :) Zondag hebben we de vaste route van Coo gefietst. Natuurlijk technisch niet veel aan, maar een paar goede beukklimmen en erg mooi, zeker met de mist 's ochtends (en koud, 3 graden!). Het was wel erg goor, wat een modder!

Na de posts in het België forum had ik bij Spa eigenljik veel simpeler trails verwacht, maar ik ben ook positief verrast. Omdat ze behoorlijk nat waren dit weekend, zat er best veel uitdaging in alles vloeiend te rijden, zeker omdat het spekgladde wortelgehalte soms best hoog was. Wel jammer dat je steeds via dezelfde klim omhoog moet, dat heb je na een paar keer wel gezien. Valt wel weer mee dat de klim niet steil is, dus op zich ben je met vrij weinig moeite weer boven. Zeker leuk om nog een keer terug te gaan inderdaad!
Jamis Diablo schreef: ma 18 oktober 2021, 09:44 Gaaf man, lijkt op LHR alleen wat minder hoog.
Het is vind ik leuk oefenterrein voor LHR. Inderdaad minder hoog, de trails bij de hoge rivieren zijn een stukje langer, hebben veel meer steilere stukken erin zitten, en zijn vaak ook rotsiger en gewoon moeilijker. Plus je kunt daar natuurlijk een mooie tocht fietsen en allemaal verschillende trails en klimmen incorporeren, wat voor mij veel meer de 'echte' mountainbike- en natuurbeleving geeft. Dus die hebben zeker mijn voorkeur qua legale trails, maar Spa is wel een stuk sneller bereikbaar voor een dagtrip.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

DaanJ schreef: ma 18 oktober 2021, 10:40C'est moi
En hier die andere fietser :D

Vond Spa trails wel uitdagend, gladde ondergrond, off camber en het onvoorspelbare. Rood en zwart zag ik eigenlijk geen verschil.

On topic: Iglo en de Snowdon waren in hun element. Alleen nog een houthakkersvest en dan springt die de volgende keer van die hertogin exit :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

emeel schreef: ma 18 oktober 2021, 12:23
DaanJ schreef: ma 18 oktober 2021, 10:40C'est moi
En hier die andere fietser :D

Vond Spa trails wel uitdagend, gladde ondergrond, off camber en het onvoorspelbare. Rood en zwart zag ik eigenlijk geen verschil.

On topic: Iglo en de Snowdon waren in hun element. Alleen nog een houthakkersvest en dan springt die de volgende keer van die hertogin exit :lol:
Dát... is slechts een enkeling gegeven. Maar als ik die bril nou voortaan achterop mijn helm doe, wordt het misschien wel wat :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tijd voor een kleine update. Noodgedwongen eigenlijk, want de CC DBAir IL had al een tijdje last van een soort "klonk" bij het uitveren. Dat was met name voelbaar in het stuur, en leek uit de bushings te komen. Dus aardig wat moeite gedaan om aan reserve bushings te komen, wat bij CC nog een aardig zoekwerkje kan zijn als je niet exact weet uit welk bouwjaar je demper is. En aangezien de mijne een tweedehands omgebouwde Inline is, heb je zomaar de verkeerde diameter bushing te pakken. Maar, uiteindelijk gelukt dankzij de "rider engagement representative" van Cane Creek (ja die bestaat en ze is heel aardig) en de bushings erin geperst met een tooltje van MacReal, wat nog een leuk tochtje opleverde.

Maar - "klonk" bleef. Nergens speling. Lag ook niet aan het balhoofd. Voorzichtige conclusie was toch dat het ín de demper niet goed zat. Even gecheckt wat een service kost, en dan ben je toch al gauw 200,- verder. Bijna de helft van een nieuwe. Dus, besloten om nog even door te rijden en te kijken of het aanhield. Vervolgens was ik na een rit en een bunnyhopsessie opeens 120 psi kwijt. Opgepompt, misschien kwam het door kou? Tenslotte was het de eerste keer vorst sinds ik 'm had. Keertje gereden en gehopt, ging goed. Maar, na de laatste keer toch weer niet. Weer de lucht eruit.

Het is een gave demper, maar er is meer in de markt en Bike24 had voor een wel zeer redelijke prijs een 200x57 model liggen. Daar kon je een CC nog geen twee keer voor servicen...

Dus besteld en dit is 'm geworden:

Afbeelding

Op basis van wat reviews meteen maar wat spacers erin gedaan, wat gaat dat makkelijk zeg. Sowieso staan alle manuals en tuning guides van DVO gewoon online.

Afbeelding

Afbeelding

En de hardware laat zich ook supermakkelijk (met de hand!) installeren... dat was bij de CC niet bepaald het geval. Dus, zojuist meteen maar erin gezet:

Afbeelding

Ja, crappy iphone pic in een te koude en te donkere garage... maar het past en hij spreekt boterzacht aan, geen klonk meer te bekennen (gelukkig!). Het zal de oplettende lezer niet zijn ontgaan dat er een bidonhouder ontbreekt, nu (jubel :lol: ). Die past niet meer met de piggyback, maar er zal wat voor in de plaats komen (in de zomer is dat pas nodig). Nu nog wat verzinnen op vloekende groen. Gootsteenontstopper, anyone...?

Oh, het plan is overigens wel om de CC te laten servicen. Dan heb ik óf een goede reserve, óf hij gaat in de verkoop. Zien we wel weer, want ook dat is een hele fijne demper. Moet-ie wel normaal doen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie