Cotic Bfe MAX

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Volgens Cotic wel: ik heb 'n Shimano SideSwing front entry klaar liggen: kijken of ik met de langere chainstays genoeg bandenvrijheid heb.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Denk dat dat wel scheelt inderdaad, een conventionele voorderailleur was bij mijn Solaris de bottleneck voor een bredere band dan 2.25. De nok waar de kabel over draait zat in de weg, daar heb je met die sideswings geen last van.
En ze schakelen ook nog eens beter :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Toppie, weer een Cotic erbij!
Ga je, afgaande op hoeveel plezier ik met mijn Cotic heb, veel plezier aan beleven!
Real men think straight and flat are boring :-D
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Het is al weer enige tijd geleden maar ik heb in de tussentijd nog wat delen verzameld en er kwam een erg mooie voorvork langs (bij RCZ, dus lang wachten, maar dat kan ik). Ook heb ik het frame op de kritieke plaatsen gewrapped. De tussenstand:

Afbeelding

De versie met hoge klemband bedekte grotendeels de ingang voor de dropperkabel. De versie met lage klemband gelukkig niet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heel

Erg

Fraai

:-q

8)

DT vork, benieuwd hoe hij je gaat bevallen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ziet er heel mooi uit, gelig met zwart combineert natuurlijk goed.
Lekker fietsen!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie Cotic en nog steeds een top kleur :-q

En na die 4 maanden Covid vertraging op de levering heb je niet echt de turbo erop gezet met de build :wink:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Klopt, da's een gevolg van n+1 (en andere prioriteiten). Toen ik alles bij elkaar had, kwam die vork er tussendoor: een mooie DT Swiss F535 in 150mm was wel het extra wachten waard. Verder dacht (hoopte) ik non-boost shiftrings te kunnen gebruiken. Dat paste mooi niet, dus boost shiftrings besteld. Toen kwam ik achter het klemband-verhaal van de voorderailleur. Ik ben een voorstander van een hoge klemband om een minder 'vol bb-gebied' te kunnen hebben maar deze gaat het ook doen. Bedoeling is dat dit weekeinde de fiets fietsbaar is.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Erg fraai, welke routes rij je vaak frank?
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Thnx. Ik rijd de laatste meer gravel dan mtb. Als ik rijd, dan enkele routes hier in Zuid-Limburg. Fiets dient stiekem ook ter motivatie om eens over de grens te kijken.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mijn zwager is ook geïnspireerd geraakt. We hebben vanmiddag zijn fiets opgebouwd, een Pipedream Moxie Mx3:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgemonteerd met SLX 11 speed, Fox Float 140mm hupperdepup, Magura MT Trail Sport enz enz.
Laatst gewijzigd door Frank Z op di 26 oktober 2021, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Fraai zeer fraai geworden, wel dikke banden om zelf mee te fietsen :lol: (en std. Wd40 op de werkbank)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie stoere Moxie,

Ik neem aan dat deze ook wat meer gaat doen dan gravelen in zuid Limburg :bier:
enne, de Moxie is wel echt DE bike om uit te leggen wat "long low & slack" ook weer is 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Horses for courses :-D . Gravellen met 40 tot 45 mm brede banden, mtb-en met breder (al ontkom je soms niet aan gravelweggetjes met de mtb). De Moxie gaat de prut in, BFEMax uiteraard ook.

Ik loop er wel tegenaan dat de Magura Trailsport remmen lichtjes aanlopen, ook na het centreren van de klauwen. De remblokken staan veel dichter bij de schijven dan bijv. Shimano. Na zuigers teruggeduwd te hebben, is er meer ruimte maar na 1x remmen zitten de blokken zo goed als tegen de schijven aan, met geruis als gevolg. Heeft iemand van jullie ervaring met het (beter) afstellen van deze remmen?
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Frank Z schreef: di 26 oktober 2021, 11:53 Ik loop er wel tegenaan dat de Magura Trailsport remmen lichtjes aanlopen, ook na het centreren van de klauwen. De remblokken staan veel dichter bij de schijven dan bijv. Shimano. Na zuigers teruggeduwd te hebben, is er meer ruimte maar na 1x remmen zitten de blokken zo goed als tegen de schijven aan, met geruis als gevolg. Heeft iemand van jullie ervaring met het (beter) afstellen van deze remmen?
Magura zuigers zitten altijd behoorlijk dicht tegen de schijf aan, meer dan bij Shimano. De 4 zuiger variant nog net iets meer dan de 2 zuiger. Met een rechte schijf, rechte remmounts en precies afstellen (gewoon op het oog, en zorgen dat alle vier de zuigertjes er even ver uitkomen) krijg ik ze bij mij wel prima aanloopvrij.

En mooie Moxie natuurlijk.
Plaats reactie