project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mijn Vertigo heeft wel een dropper en daar heeft Michiel niets voor hoeven "voorbereiden" :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: wo 6 oktober 2021, 15:32 Mijn voorkeur lag qua kleuren ook net wat anders, ik had zelf een hele mooie Gulf versie getekend. Maar na 15 varianten en weken soubatten ben ik allang blij dat we hierop zijn uitgekomen. En als ik er mee kan leven en de klant is happy is het goed wat mij betreft. Ik had meer issues met het feit dat er zeker geen enkele dropper voorbereiding op moest. :-{
Ach, volgend jaar komt ie terug.
Of je er niet een paar gaatjes in kunt boren.
En daarna meteen helemaal in Gulf kleuren spuiten :winkie:

yo-eddy schreef: wo 6 oktober 2021, 15:51 Wellicht toch eens overwegen om wat kleine series te bouwen met jouw ideale specs ..... soms moet je je klanten een beetje "opvoeden" met al je ervaring en kennis :-q
Als je zulke discussies kunt uitsluiten kan je sowieso al een paar honderd euro goedkoper produceren :wink:

Aan de andere kant, voor de klant is dit de charme van maatwerk ipv confectie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar "maatwerk" voor een MTB is schromelijk overschat :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het is vooral een beetje flauw, want veel meer maatwerk dan Michiel c.s. aanbieden, gaat het niet echt worden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Kapitein Iglo schreef: do 7 oktober 2021, 14:02 Het is vooral een beetje flauw, want veel meer maatwerk dan Michiel c.s. aanbieden, gaat het niet echt worden.
Het was niet bedoeld als aanval op het custom bouwen wat Michiel doet, met extreem veel oog voor detail en het produceren van zijn eigen unieke parts, mijn waardering en bewondering daarvoor zijn zoals bekend groot.
Het ging mij om "maatwerk" qua "op maat gemaakte" MTB ..... 98,351% vd mensen past namelijk prima op een "standaard" maat fiets.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

yo-eddy schreef: do 7 oktober 2021, 15:14
Kapitein Iglo schreef: do 7 oktober 2021, 14:02 Het is vooral een beetje flauw, want veel meer maatwerk dan Michiel c.s. aanbieden, gaat het niet echt worden.
Het was niet bedoeld als aanval op het custom bouwen wat Michiel doet, met extreem veel oog voor detail en het produceren van zijn eigen unieke parts, mijn waardering en bewondering daarvoor zijn zoals bekend groot.
Het ging mij om "maatwerk" qua "op maat gemaakte" MTB ..... 98,351% vd mensen past namelijk prima op een "standaard" maat fiets.
Allicht - exact evenveel mensen passen in een confectiepak, maar dat maakt een maatpak niet minder een maatpak 😉
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De 1e Victor is eindelijk af (en gezien de afmontage helaas niet van mij :-{ ) 11.2 kg inclusief pedalen, en dat voor een stalen full suspension. :winkie:

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wow, dat is lichter (en mooier) dan mijn Rocky Mountain Element.

Maar ide fiets zou IMHO nog mooier zijn als hij helemaal lichtblauw was geweest, misschien mij het bracket nog een oranje stuk. Maar goed, het is de keuze van de eigenaar. Toch maar eens gaan sparen...
Laatst gewijzigd door zonoskar op ma 27 december 2021, 13:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark Michiel,

Echt een bike om trots op te zijn, zowel concept als uitvoering, de perfecte XC bike. :-q
Ik ben eigenlijk vooral ook benieuwd hoe dat rijdt in vergelijking met mijn Vertigo.

En bij de Vertigo kostte van alle keuzes de beslissing over de paint ook de meeste tijd 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: ma 27 december 2021, 10:20 De 1e Victor is eindelijk af (en gezien de afmontage helaas niet van mij :-{ ) 11.2 kg inclusief pedalen, en dat voor een stalen full suspension. :winkie:

Afbeelding
Dit is toch wel in mijn ogen de meest mooie vorm van achtervering met zo'n liggende veer tegen de bovenbuis. Dezelfde strakke lijnen als een hardtail, maar dan toch met achtervering. Zoiets maar dan met 120mm achter en 130mm voor is echt een kanshebber als volgend frame na de Sour.

Heel mooi gemaakt Suravida!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Nice ! En da's inderdaad een mooi gewicht voor een stalen fully 😲
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Even los van de kleur, wellicht de mooiste P12 mtb tot nu toe naar mijn idee... mooie strakke lijnen inderdaad! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

De paintjob kiezen is voor velen het moeilijkste deel van een (custom) fiets opbouwen.
Ik had niet direct voor deze kleurstelling gegaan maar de fiets zelf is superstrak en de details verfijnd, vooral als je hem naast de Clandestine Combe zou zetten :winkie:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Pfff, ja die paintjob.... Sinds dit frame reken ik een uurtarief voor het ontwerpen van hele speciale paintjobs. Ik denk dat dit uiteindelijk versie 17 was. Jij blijkt niet de enige te zijn met veeleisende klanten die niet van ophouden weten. ;-)
Die Combe is inderdaad een soortgelijk ontwerp (naast dat ze beiden ook gewoon op een Lux lijken....) maar wel vanuit een andere invalshoek. Meer bikepacken, hippe snorren en houthakkershemden, waar ik Victor meer zie als de beste fiets voor de NL rondjes. Gelukkig is de markt groot genoeg en het bouwtempo zo laag dat we elkaar niet in de weg hoeven te zitten. :bier:

Qua mooiste P12 heb ik er het afgelopen jaar nog 2 gebouwd die nog niet in elkaar gezet zijn, die wellicht ook hoge ogen gaan gooien. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dan ben ik daar ook benieuwd naar :-D
Het zijn toch de pareltjes in de sys-hoek wat mij betreft, zelfgebouwde creaties...

En aangezien ik niet op FB of Instagram zit zie ik ze vaak hier voor het eerst :oops: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie