Kingdom Vendetta X2 x 1,5= Vendetta X3 (Frame verkocht) Eind van een tijdperk

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Beste forummembers,

Zo hoor je een tijd niets en dan heb je ineens die titanium Kingdom gek weer met iets nieuws in de sys. Jaar 2020 was niet echt mijn jaar en dus ook weinig op het forum gezeten, in 2021 is mijn idee dit wel weer meer te doen. De mtb hobby staat ook zeker niet stil en helpt om gedachten te verzetten maar brengt je af en toe ook op een idee....

Ik was altijd al heel lovend over mijn vendetta X2 27,5+/ 29, het karakter en de looks stonden mij sowieso erg aan en de onverwoestbaarheid en imo veelzijdige inzetbaarheid maakten het dat ik niet echt op zoek was naar iets erbij en zorgt er ook voor dat de Grom Boar veelal werkloos in de schuur staat. Waren er dan ook minpunten? Ja, die waren er en dan vooral als ik er de 29 inch wielen in stak voelde de zit gewoon te hoog en was/is de conclusie dat dit vooral te maken heeft met de BB drop. Met de plusbanden was het zeker meer een feest en dat had dan ook mijn voorkeur.

Maar ja, die gedachten..... dan ga je eens zitten fantaseren en mailen en wordt je stiekem toch wel enthousiast over het nieuwe beestje van Kingdom de X3, gemaild met de mannen van Kingdom en zij konden mij wel een frame leveren in februari. Omdat er niemand meer in huis was om mij te begrenzen maar op de bestelknop geramd en mij ertoe gezet om alvast voorzichtige stappen te maken naar de 29 wielen. In het oude frame nog steeds geen succes, de maiden voyage met de nieuwe moet uitwijzen of dat dan wel een succes wordt. Vork verkocht, nieuwe wieltjes en zo begon de transformatie stiekem.... sommigen van jullie hebben het misschien al doorgehad.

Maar het is en blijft een sys dus hieronder de speclist en foto's. Met het oude X2 frame bijna 10.000 km gereden, met het nieuwe hoop ik dit natuurlijk te verbeteren. In het bijzonder wil ik jullie nog even wijzen op de vork aangezien ik nog niet veel fietsen heb gezien met deze topper. De manitou mezzer expert. Vork heel simpel teruggebouwd naar 140 mm door de meegeleverde tokens en omdat het een expert is geen gerommel met high en low speeds compressie maar gewoon 6 standen waaruit je kan kiezen..... heerlijk als je het mij vraagt. De vork is echt onzettend soepel met een goede smal bump sensitivity, wel de IVA geswapt voor de IRT uit de pro omdat deze mij een betere support geeft voor mid en high stroke. Googlen naar reviews maakt wel het een en ander duidelijk en o.... wat smoelt het ook lekker :winkie:

Speclist:

Frame: Kingdom Vendetta X3 29 frame size medium
Cockpit: Titanium stem kingdom 35 mm 31.8 klemming en sparta riser bar op 780 mm en 15 mm rise
Grips: DMR death grips brendog
Vork: Manitou Mezzer Prexpert 29er op 140 mm
Remmen: Shimano Zee met 203 rotor voor en 180 mm achter
Shifter: Saint 10spd
Cranks: Shimano SLX met blacksprire oval 34 T
Der: Deore 10/11 spd
Cassette: Deore 10 sps 11-46
Dropper: Bikeyoke Revive 185 mm met wolftooth trigger
Zadel: Ergon AM
Ketting: KMC X10
Pedalen: Nukeproof Horizon CL Ti
Wielen: Nukeproof Horizon V2 met mezcal/barzo combi in 29*2.35
Seatclamp: Kingdom titanium
Balhoofd: Cane Creek Forthy
BB: Praxis 24 mm
Bidonhouder: Topeak Ninja cage

Foto's :

Afbeelding
Oud
Afbeelding
Nieuw

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Big Deef op zo 28 november 2021, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark Dave,

Veel betere foto's 8) en nu dus ook op het forum ge SYS'd. :-q
Dat je er maar veel en mooie kilometers op mag maken,

Met de woorden van Kingdom, Just do Ti

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heel netjes weer !
Erg benieuwd naar de vork.
Zelf ook voorzichtig op zoek naar een Manitou voorvork...
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ah, daar issie eindelijk :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi Dave. Op naar de volgende 10.000.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Met die banden is het net een "kloon" van mijn Bardino :D

Maar even serieus, dit is natuurlijk wel weer een plaatje die de term "titanium rules" bekratigd :-q .
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooie lompe Tita ragbak!
Geniet ze :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Very nice! Titanium met zwart, lekker clean :-q .
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dank voor alle reacties mannen, morgen eindelijk eens uitlaten en misschien nog even ploatjes in het wild :bier:
Just do Ti, or did i die?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dit is een hele fijne zelftraktatie na een periode met shit! Mooie raggert, Dave!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mooie opvolger indd! Benieuwd hoe je vind dat hij rijdt en of je veel merkt van de updates en of alles bij je past natuurlijk.. op naar de volgende 10.000
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Vandaag dus de eerste rit gehad en o..... De jongens van Kingdom hebben hun huiswerk goed gedaan, de bike voelt nog levendiger en speelser als het oude frame met de pluswielen. Ik ben absoluut geen stravist maar reed vandaag op de technische stukken allmaal PR'etjes.

Een trapsas die dus 2,5 cm lager zit maakt behoorlijk uit voor je gevoel op de fiets, veel meer in de fiets en stabiel in de bochten vooral de langere snelle bochten kun je het goed merken. Spieren moesten wel wennen aan de steilere zitbuishoek maar dat komt met de tijd echt wel goed. Gelukkig mijn sparta riser bar ook terug op de fiets, handen bleven goed voelen tijdens de rit dus nu hopen dat het zo blijft.

De eerste 50 van de 10.000 zijn weer gemaakt :bier:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat zijn de grootste verschillen in geo?
Ziet er strak uit, manitou kroon is een mooie. Ziet er goed uit icm oldskool aandoende letters verticaal op de voorvork. :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi hoor, blijft toch een erg strak frame.
Moest echt een paar keer kijken voor de verschillen tussen de eerste twee foto's :).
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Dutch schreef: zo 21 februari 2021, 20:26 Wat zijn de grootste verschillen in geo?
Ziet er strak uit, manitou kroon is een mooie. Ziet er goed uit icm oldskool aandoende letters verticaal op de voorvork. :-q
Grootste verschillen in de geo zijn toch wel , de BB drop die 25 mm lager is, hogere stack van 19 mm, langere reach van 20 mm, steilere zitbuis van 1.5 graden en iets langere chainstays en een 0.5 graden steiler balhoofdhoekje .
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie