The Green Hornet: buildtopic van mijn Dartmoor Hornet => finished, P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

paulus1981 schreef: wo 10 februari 2021, 23:44 Hornet is cool! en dit is de mooiste kleur..

Jammer dat 29" niet past anders zou ik er een frame bij kopen en de scandal af en toe ombouwen :tong
Thanks, ik vind het ook de beste kleur, subtiel maar toch wel opvallend. Ga voor een Primal 29 dan zou ik zeggen!
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

petter schreef: wo 10 februari 2021, 23:26
Kaper schreef: wo 10 februari 2021, 19:24 Dat gaat net!:
Afbeelding
Ik vrees net niet...
Band zal enigzins vervormen tijdens het fietsen en dan het frame raken, om nog maar te zwijgen over onvoldoende mud clearance... Zonde van het mooie frame.
Jammer maar helaas, ik vond zo'n dun bandje toch al geen gezicht in dit frame
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Een Dartmoor Hornet is altijd cool. Subzero cool :winkie:

Heerlijk frame, wat mij fantastisch pastte. Oerdegelijk, maar ook spijkerhard. In mijn geval kan de fiets meer dan mijn verstand goed vindt. Enige waar je wat van kan vinden is de kwaliteit van de lak en je moet controleren of de rembevestiging op ‘t frame wel vlak is. Die van mij komt binnenkort in de verkoop.
“Old, not obsolete”
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Marco79 schreef: do 11 februari 2021, 08:27 Een Dartmoor Hornet is altijd cool. Subzero cool :winkie:

Heerlijk frame, wat mij fantastisch pastte. Oerdegelijk, maar ook spijkerhard. In mijn geval kan de fiets meer dan mijn verstand goed vindt. Enige waar je wat van kan vinden is de kwaliteit van de lak en je moet controleren of de rembevestiging op ‘t frame wel vlak is. Die van mij komt binnenkort in de verkoop.
Heb je het huidige frame of een eerdere versie? Waarom doe je hem weg?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kaper schreef: do 11 februari 2021, 20:21 Heb je het huidige frame of een eerdere versie? Waarom doe je hem weg?
Ik heb een 2018 model, wijkt qua geometrie eigenlijks niks met die van jou. Behalve boost. De Dartmoor (viewtopic.php?f=14&t=136317) gaat eruit omdat ik een Orange Clockwork Evo (viewtopic.php?f=14&t=146406) heb opgebouwd, die eigenlijk in hetzelfde inzetgebied valt. En.... omdat er nog wat moois onderweg is.
:winkie:
“Old, not obsolete”
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Na diverse zoekacties (the component shortage is real) heb ik nu wel het meeste besteld en zelfs al wat binnen. Dit wordt de voorlopige speclist:


Frame: Dartmoor Hornet L
Cassette: Deore M5100 11 speed 11-51
Ketting: Deore 11 speed
Derailleur: Deore M5100 11 speed
Shifter: Deore M5100 11 speed Ispec EV
Crank: Deore Mt510 175mm 32t
Bottom bracket: ZTTO BSA, zwart
spacers: Carbon spacers
stem: ZTTO 50mm stem, paars geanodiseerd
stuur: Tomtou carbon riser 760 mm
grips: Ergon GA3 grips, paars
headset: ZTTO 42/52 headset
dropper: Kind Shock Rage-I 170mm
zadelklem: RFR 34.9 zadelklem, zwart
zadel: Iets uit de schuur
remote: ZTTO dropper lever, zwart/paars
remmen: Deore M6120 4-pots remmen
remschijven: ZTTO 180mm zwevende rotos, zwart/zilver
Achterwiel: Sunringle Duroc 40 27.5
Voorwiel: Sunringle Duroc 40 27.5
Voorvork: Rockshox 35 Gold 29
Pedalen: ZTTO alu flatpedals, paars geanodiseerd
Banden: Maxxis Rekon+ Exo TLR Skinwall 27.5 x 2,8

Ik hoop dat het gewicht onder de 14kg blijft. In excel wel maar allerhande kabeltjes etc nog niet meegenomen... Omdat er een aantal spulletjes van ver komen zal het nog even duren voordat hij zijn eerste rondje maakt, ik houd jullie op de hoogte!

(OT kan die opmaak van zo'n lijst niet mooier op een forum? heb tabjs geprobeerd maar die worden uitgefilterd)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Best nog een aardig lijstje, met de huidige tekorten :-q
En die paarse Hope remset komt dan later wel :bier:
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Ja vooral Shimano derailleurs en groepsets zijn een drama. Er is geen enkele webshop die alle M5100 onderdelen op voorraad heeft dus er was een cursus creatief bestellen voor nodig om alles binnen te krijgen. Mijn eerste idee was trouwens om er een Microshift Advent X groep op te zetten, maar daarvoor moet je zo ongeveer voor de fabriek liggen om er een te bemachtigen volgens mij..
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Kaper schreef: do 18 februari 2021, 13:11 Ja vooral Shimano derailleurs en groepsets zijn een drama. Er is geen enkele webshop die alle M5100 onderdelen op voorraad heeft dus er was een cursus creatief bestellen voor nodig om alles binnen te krijgen. Mijn eerste idee was trouwens om er een Microshift Advent X groep op te zetten, maar daarvoor moet je zo ongeveer voor de fabriek liggen om er een te bemachtigen volgens mij..
Volgens mij gewoon bij Bike24 op voorraad
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Kaper schreef: do 18 februari 2021, 12:55 stuur: Tomtou carbon riser 760 mm
Misschien geheel onterecht, maar ik word altijd een beetje zenuwachtig van een Ali carbon stuur. Is dit dat een 'trusted' Ali stuur oid?
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

wamske schreef: do 18 februari 2021, 17:20
Kaper schreef: do 18 februari 2021, 12:55 stuur: Tomtou carbon riser 760 mm
Misschien geheel onterecht, maar ik word altijd een beetje zenuwachtig van een Ali carbon stuur. Is dit dat een 'trusted' Ali stuur oid?
Geen idee, ik heb een zo breed mogelijk breed riser stuur uitgezocht dat er fatsoenlijk uitzag (geen druk design etc). Aan de ene kant vind ik het ook wel een gokje omdat je geen idee hebt van de quality control(en zijn de kosten van een 'reputabel' carbon stuur peanuts vergeleken met een paar tanden laten terugzetten oid), aan de andere kant komen er zoveel spullen uit China, ook de bekende merken. Ik kijk eerst even aan wat er door de brievenbus komt...
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Kaper schreef: do 18 februari 2021, 17:46
wamske schreef: do 18 februari 2021, 17:20

Misschien geheel onterecht, maar ik word altijd een beetje zenuwachtig van een Ali carbon stuur. Is dit dat een 'trusted' Ali stuur oid?
Geen idee, ik heb een zo breed mogelijk breed riser stuur uitgezocht dat er fatsoenlijk uitzag (geen druk design etc). Aan de ene kant vind ik het ook wel een gokje omdat je geen idee hebt van de quality control(en zijn de kosten van een 'reputabel' carbon stuur peanuts vergeleken met een paar tanden laten terugzetten oid), aan de andere kant komen er zoveel spullen uit China, ook de bekende merken. Ik kijk eerst even aan wat er door de brievenbus komt...
Vooral het tandenargument vind ik dan een goeie 8)
Met alu heb ik niet zoveel problemen, maar met carbon...
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Inmiddels zijn er wat spullen binnengekomen en begint het op een fiets te lijken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zijndat stickers op onder en bovenbuis?
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Nee dat is het framedesign, zit onder de lak.
Plaats reactie