Project12 Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

https://m.pinkbike.com/news/bike-check ... -suss.html
:winkie: goed bezig :-q
Zouden ze dat artikel ook aanvullen met content uit Solden?
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben al bijna een maand terug uit Solden en nog geen foto's geplaatst zie ik.... Dus bij deze.
Heckler40 (Nol) en ik hebben er 3 dagen gereden, echt een heel mooi gebied met veel keuze.
Het was de eerste serieuze test voor de Vertigo en is toch wel even spannend hoe het zou bevallen.
In bikepark Mook voelde ie al erg stabiel en plush aan, maar dit is natuurlijk wel andere koek.
Ik had afgesproken met een groep uit NL die vaker in Mook reden, zij waren er al een paar dagen.
We wilden de 1ste dag eigenlijk rustig verkennen en de 2de dag met die groep rijden, maar die konden alleen de 1ste dag.
Dus het rustig verkennen werd gelijk op goed tempo 2 blauwe, een paar rode en ik met 1 andere 1 zwarte trail.
We reden op volgorde van snelheid en na een paar trails wennen kwam ik steeds verder naar voren in de groep om uiteindelijk op de 2de plek te blijven hangen.
Zo snel wende de P12, vanaf het eerste moment was er veel vertrouwen, ik heb geen moment gehad dat ik meer veerweg nodig had of dat de fiets onstabiel aanvoelde.
De DVO vork en demper helpen daar natuurlijk ook in mee, de vork vond ik al briljant in een andere fiets, de demper was nieuw voor mij en die is minstens zo goed.
Het totaal plaatje is gewoon echt goed geworden, stabiel, plush, goed in balans met springen, perfecte geo en het ziet er ook nog leuk uit.
De remmen waren met de standaard blokken (denk metal aan de kleur te zien) erg fijn, maar miste nog wel echte power als je heel snel stil wilt staan.
Er zaten ook Ebike blokken bij (paars) en die heb ik op een andere fiets geprobeerd (mijn nieuwe Ebike) en die hebben die power wel.
Dus die gaan er nog op, en dan is ie wat mij betreft echt compleet.
De cranks hielden het gelukkig goed, zijn in principe light trail volgend Ingird, maar wat de Italianen light trail noemen zal vast niet onderdoel dan wat ik er mee gereden heb.
Blijft natuurlijk spannend met een CNC product van een kleine fabrikant, al zou AL2024 sterk zat moeten zijn als ze er vliegtuig vleugels mee maken.
En de wielen zijn ook erg strak gebleven, de RAD15 is in prinicpe niet voor dit gebruik bedoeld volgens Lars, maar die gaven geen krimp.
Het zadel valt trouwens wel tegen, zitten nu al slijtage plekken op en zoveel heb ik niet gezeten...
Verder 1 crash gehad op de zwarte lijn, kwam na een blinde sprong met mijn voorwiel in een geultje terecht en daar ging ik OTB.
Paar krassen op frame en vork, en beide topcaps van de remmen geschaafd, dus met recht OTB.
Gelukkig niks gebroken, de laatste keer dat het gebeurde had ik in de linker en rechterhand iets gebroken, is niet handig.

Lang verhaal kort, super fijne bike, dat heeft Suravida goed in elkaar gebakken. :-q

En nu wat foto's.


Afbeelding

Eerste run gelijk een lekke band in de groep, dan maar even posen 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verplichte foto :-D

Afbeelding

Met de Diviate van Heckler, wat een dik apparaat is dat, de Vertigo wordt bijna een muurbloempje

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooie foto's en dito verslag. Toch best een geruststelling dat wat je voor ogen hebt met de bike het ook daadwerkelijk uitkomt. Een lokaal rondje in Nederland of Mook overleefd elk fietsje wel. En ook gelijk wat battlescars op je Vertigo. Ontkom je natuurlijk niet aan met gebruik in een bikepark.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: ma 23 augustus 2021, 10:11 (mijn nieuwe Ebike)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ben zelf ook aan het oriënteren.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Haha, door ons praatje van zaterdag zat ik ook alweer in de alpenmodus :-q
Mooi verslag en foto`s :-q

TenZke gaat alvast wat uitzoeken voor volgend jaar :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ma 23 augustus 2021, 11:09
Jamis Diablo schreef: ma 23 augustus 2021, 10:11 (mijn nieuwe Ebike)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ben zelf ook aan het oriënteren.
Afbeelding

Kona Remote 160, maak nog wel een SYS als ie klaar is.
Heb hem gekocht van een shop eigenaar die hem nogal gepimpt had. Ben al dagen aan t ontpimpen :)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Oeh nice. :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ah dat neemt me even weer terug, wat een gave trip

En deze Vertigo is werkelijk een prachtige Bike “used as intended” ook. En Ik hoor in jouw review ook wel een echo van mijn ervaring met Project 12. Opstappen en gelijk vertrouwen, de custom geometrie past als een bus, en het concept van de Vertigo werkt over een breed inzetbereik.

Wanneer gaan we weer? :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 23 augustus 2021, 13:33
Dice Oldskool schreef: ma 23 augustus 2021, 11:09
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ben zelf ook aan het oriënteren.
Kona Remote 160, maak nog wel een SYS als ie klaar is.
Heb hem gekocht van een shop eigenaar die hem nogal gepimpt had. Ben al dagen aan t ontpimpen :)
Doe maar meteen een sys, met foto's van het de-pimpen ;-)
Ben wel benieuwd naar wat er allemaal vanaf moet...

En leuke foto's van Sölden ook hoor ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Tijdje niet gepost hier, tijd voor een update.
De Vertigo bevalt nog steeds zeer goed, echt een hele fijne gebalanceerde fiets die heel smooth aanvoelt.
Ik ben sinds Solden in Hurtzengewald en Winterberg geweest, beide alles gereden op een (voor mij dan) flink tempo en de fiets geeft geen krimp.
Zelfs niet toen ik in Hurtzengewald een beste klapper maakte toen ik de roadgap voor een drop aan zag (na 5 x gereden te hebben dacht ik opeens dat ik er nog niet was, einde dag vermoeidheid).
Ik landde met het achterwiel op de rand van de weg en ging vol OTB, ik lag zo'n 10 meter verder, gelukkig in het gras dus had zelf niks.
Toen ik de fiets zag liggen schrok ik wel ff, flinke slag in de velg, band en insert in een wokkel en stuur door midden.
Vooral die laatste was wel een verrassing, dacht eerst het bij het landen was gebeurt, maar dan had ik wel met de helm de stuurpen gekopt. Waarschijnlijk gebeurt op het moment dat het stuur de grond raakte.
Zou in principe niet moeten kunnen, maar ik denk achteraf dat het stuur een tik heeft gehad bij een glijer in Solden, zat volgens mij een kras op de plek waar het nu gebroken is.

Afbeelding

Ik had OneUp gevraagd of ze iets van crash korting geven, snelle reactie terug met een code en bleek dat ik 100% terug kreeg, nieuw stuur binnen 2 dagen in huis, zelfs zonder verzendkosten. Top service :-q
Gelukkig niks aan de hand met het frame, dat was mijn voornaamste zorg. Die extra stevige buisen gussets hebben hun werk gedaan. :-q
Verder helaas geen actie foto's, ik fiets blijkbaar vaak met mensen die geen foto's maken....

Verder geregeld in Mook aan het springen, merk dat ik nog steeds progressie maak, voelt een stuk relaxter in de lucht dus kan ook af en toe de fiets plat leggen. En dat met 46 jaar :-D
En de nieuwe lijn gaat weer wat vragen van mijn comfortzone, tijd om die weer wat op te rekken.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dat was een beste klapper zo te zien. Ik heb je velg gezien, daar zat niet alleen een slag in. Gelukkig heb je zelf niks.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hey JD, welkom terug 8)

Ik reed 20 meter achter Jamis bij die crash (ben een van die meerijders die geen foto's maken) was een seriesze klapper. Dit had A) heel anders kunnen aflopen qua blessures en B) Project 12 frames zijn serieuze bikkels.

Strakke actie van OneUp ook, goed te zien dat ze het product ondersteunen ook na de sale. (ik heb net zelf ook zo een laten komen om meer rise te proberen). Hebben ze het gebroken stuur nog opgevraagd?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Aankoopbewijs en foto was voldoende.
Het is ook wel een slimme methode, gewoon vervangen zonder moeilijk doen.
Één foto op de socials van een gebroken stuur kost heel wat meer dan de kostprijs van een stuur ($25?)
En een terugkerende klant.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zag dat er nog een speclist ontbrak.
Het enige dat ik nog zou willen vervangen is de BB, is nu een simpele FSA omdat Ingrid die aanraadde en het alternatief niet beschikbaar was.

Frame: Project12 Vertigo 155mm
Headbadge: On off
Vork: DVO Diamond D1 170mm
Demper: DVO Topaz 216x63 custom
Headset: Chris King
Stuurpen: SB One 35mm
Stuur: One Up 800mm
Handvatten: DMR Deathgrip Brendog
Remmen: Hope V4 / Tech 3
Remschijven: Hope floating 203/183
Derailleur: SRAM GX custom cage
Shifter: SRAM X1
Cassette: Garbaruk
Crank: Ingrid CRS-POP
Bottom bracket: FSA
Pedalen: DMR Vault
Velgen: RAD15 Ozone 30mm
Naven: Hope Pro 4
Banden: Wolfpack Enduro 27.5 x 2.6
Zadel: Selle Italia Flite Titanium
Dropper: Bikeyoke Divine 185mm
Zadelpenklem: Tune
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wat late reactie, maar beste klapper geweest.
Velg was nog te redden? Overigens belangrijker dat je er zelf niks aan hebt overgehouden.
“Old, not obsolete”
Gesloten