Project12 Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Nee velg is vervangen. Ja gelukkig zelf niks aan overgehouden dankzij het gebrek aan bomen en rotsen in mijn valrichting.
Dat gras landt helemaal prima, ik ben voor bikeparks in weilanden. 8)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jamis Diablo schreef: zo 21 november 2021, 12:14 stuur door midden.
Vooral die laatste was wel een verrassing, dacht eerst het bij het landen was gebeurt, maar dan had ik wel met de helm de stuurpen gekopt. Waarschijnlijk gebeurt op het moment dat het stuur de grond raakte.
Zou in principe niet moeten kunnen, maar ik denk achteraf dat het stuur een tik heeft gehad bij een glijer in Solden, zat volgens mij een kras op de plek waar het nu gebroken is.
Belangrijkste is dat je zelf relatief ongeschonden bent gebleven maar dit soort foto's blijven me toch een onplezierig gevoel geven. Heb zelf sinds een half jaar een Carbon SQlab 30x vanwege de backsweep en 45mm rise ..... maar dit soort posts helpen niet voor mijn vertrouwen zeg maar :winkie:
Wat weegt de One-Up eigenlijk?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

yo-eddy schreef: wo 8 december 2021, 13:38
Wat weegt de One-Up eigenlijk?
Die op de foto? Ik schat 75% van het normale gewicht :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ach zolang Richie Rude en co. er mee rond rijden geloof ik niet dat wij forummers ons zorgen hoeven te maken :bier:
Imo een gevalletje van heel erg verkeerd neerkomen, een alu stuur had het hoogstwaarschijnlijk ook begeven met zo’n smakkert..
'BUILT not Bought '
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mensen vergeten voor het gemak dat een carbon stuur bij deze belasting duidelijk sterker is dan aluminium.

We rijden allemaal ook onze aluminium spullen stuk, maar dat ligt nooit aan het aluminium, dat lag aan het ontwerp (niet sterk genoeg) de fabrikant (slecht gelast) of aan de rijder die een zware crash maakt, toch? Maar als een carbon part stuk gaat ligt het aan het carbon.... NOT

Ik blijf vooral onder de indruk van het Project12 frame, is niet alleen mooi, rijdt prima maar het doorstaat ook zo'n heftige crash gewoon

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb ook volle vertrouwen in het carbon, rij nu ook niet met de gedachte dat het snel weer kan gebeuren.
Zoals ik zei zat er waarschijnlijk een zwakke plek door een eerdere val en is voor mij een les om dan toch te vervangen.
Ik ben in Livigno hard onderuit gegaan onderin een bocht en vol op een rotsblok geland. Toen was er gewoon een hap uit het stuur (Renthal) maar brak niet doormidden.
Kan best wat hebben.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Sterker nog, daarna kon je er zelfs je einddoppen mee in je nieuwe stuur slaan. Was je met alu niet gelukt. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 8 december 2021, 13:38 Wat weegt de One-Up eigenlijk?
Met deze 20mm rise 220 gram bij 800mm.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

suravida schreef: wo 8 december 2021, 16:27 Sterker nog, daarna kon je er zelfs je einddoppen mee in je nieuwe stuur slaan. Was je met alu niet gelukt. :-q
Oja, dat was ik alweer vergeten, multifunctioneel zo'n stuur. :-D
En dat met gekneusde ribben, lichte AC luxatie, bloeduitstorting op de heup van 35 cm en een schaafwond op de onderarm van 25 cm.
Eerst de fiets fixen en dan bedenken dat een röntgenfoto wellicht handig is...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Herman de Biker schreef: wo 8 december 2021, 14:06 Ach zolang Richie Rude en co. er mee rond rijden geloof ik niet dat wij forummers ons zorgen hoeven te maken :bier:
Imo een gevalletje van heel erg verkeerd neerkomen, een alu stuur had het hoogstwaarschijnlijk ook begeven met zo’n smakkert..
Richie Rude krijgt bij de geringste twijfel een nieuw stuurtje, de meeste forummers hebben die luxe (of financiën) niet. Juist na een klapper "hoor" je zo'n stuur te vervangen, dat ie bij gewoon gebruik heel blijft twijfel ik niet aan verder.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: wo 8 december 2021, 13:54 Die op de foto? Ik schat 75% van het normale gewicht :bier:
:D
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jamis Diablo schreef: wo 8 december 2021, 16:44 Oja, dat was ik alweer vergeten, multifunctioneel zo'n stuur. :-D
En dat met gekneusde ribben, lichte AC luxatie, bloeduitstorting op de heup van 35 cm en een schaafwond op de onderarm van 25 cm.
Eerst de fiets fixen en dan bedenken dat een röntgenfoto wellicht handig is...
Aan het begin of aan het eind vd trip? En je sleutelbeen uit de kom…. Brrr :-{
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gekneusde ribben begin eerste dag, rest begin derde dag. Daarna nog een vierde dag gefietst.
Maar ja, wordt je hard van en moet je maar niet vallen zullen we maar zeggen.

Wat betreft vervangen na vallen, dat vind ik wel een lastige, wanneer is een val zo ernstig dat je het stuur moet vervangen?
Die OneUp kwam door een halve OTB nadat mijn voorwiel in een geul terecht kwam.
Snelheid was redelijk laag, impact ook niet echt hoog, maar stuur blijkbaar wel een rots geraakt en een zwakke plek.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ja precies …. Wanneer is de klap hard genoeg om je dure stuur af te schrijven terwijl ie optisch nog ok lijkt 🤔 …..
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

yo-eddy schreef: wo 8 december 2021, 18:32 Ja precies …. Wanneer is de klap hard genoeg om je dure stuur af te schrijven terwijl ie optisch nog ok lijkt 🤔 …..
Als de klank niet meer zo is als een nieuwe. :roll:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gesloten