Project12 Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat vraag ik mij af, heb er op getikt met metaal en hoorde geen verschil, er zat wel een kras.
Verschil van geluid hoor je m.i. als er echt een scheur in zit, dit was geen scheur, maar wel een verzwakking blijkbaar.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kan natuurlijk ook wel net op zijn zwakkte as max belast zijn he, opwaards schuiv van onder is hij toch niet op ontworpen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Jamis Diablo schreef: wo 8 december 2021, 21:19 Dat vraag ik mij af, heb er op getikt met metaal en hoorde geen verschil, er zat wel een kras.
Verschil van geluid hoor je m.i. als er echt een scheur in zit, dit was geen scheur, maar wel een verzwakking blijkbaar.
Ik zou het stuur demonteren en dan op klank testen. Het materiaal moet vrij kunnen trillen. Als een stemvork verkeerd vast word gehouden klinkt die ook niet.
Tussen 2 vingers vasthouden, laten hangen en dan een stuk lager aantikken en andersom. Methode is geen wetenschappelijke. Geeft wel een indicatie. Mooiste zou zijn als je nog een nieuw stuur ernaast hebt. dan is er een referentie.

Als je aan het stuur twijfelt koop je een nieuwe.

Zoals Dutch al aangeeft als de klap groot genoeg is scheurt het op het op dat moment zwakste punt.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zat te wachten op de update van m'n favoriete youtuber toen ik het plaatje voorbij zag komen. :o
Gelukkig wel gehoord dat je zelf oké bent. :-q

Hij lijkt wel tegen een boom geparkeerd?, Jeffro zijn bardino zag er toen ook zo uit.
Zo zonde het was een unieke fiets, maar bovenal dat je zelf niet hebt, bizar na het zien van de foto, gelukkig maar.
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Dat frame kan wel in de kliko, benieuwd wat er gebeurd is
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Oei, zonde!

Wat is er gebeurt? Zijn die plaatjes openbaar?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Foto op het kanaal van Heintje op YouTube. Zie hem nu ook voorbij komen...

Alles goed met de rijder? :o Frame ziet er inderdaad niet goed uit :(
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dutch schreef: za 17 juni 2023, 19:17 Ik zat te wachten op de update van m'n favoriete youtuber toen ik het plaatje voorbij zag komen. :o
Gelukkig wel gehoord dat je zelf oké bent. :-q

Hij lijkt wel tegen een boom geparkeerd?, Jeffro zijn bardino zag er toen ook zo uit.
Zo zonde het was een unieke fiets, maar bovenal dat je zelf niet hebt, bizar na het zien van de foto, gelukkig maar.
Mwah, mijn Bardino frame was nog mee te fietsen, het had een knikje in de top en down tube.
Diablo z'n frame lag in meerdere stukken.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding

Holy F***. Als je daar op zat toen het gebeurde dan hoop ik dat je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen bent :o
De Heintje - Harz 3/4 video laat nog steeds op zich wachten...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bartje_2.5
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 29 juli 2019, 10:12
Mijn mountainbike: is te koop

Aiii... Ziet er niet goed uit. Fijn dat de opzittende OK is. Benieuwd wat er gebeurt is?!
Bird Aeris AM160 te koop

It's extra slack, dude!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zie net dat Jamis al vanaf oktober niet meer op het forum ingelogd is geweest zie ik.
@Suravida kun jij meer duiding brengen?
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Ben ook wel benieuwd. Begreep steeds uit alle uitleg over de frames dat er top staal gebruikt is. Toch mechanisch gefaald ergens? Of mis-use?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Foxc schreef: wo 21 juni 2023, 08:08 Ben ook wel benieuwd. Begreep steeds uit alle uitleg over de frames dat er top staal gebruikt is. Toch mechanisch gefaald ergens? Of mis-use?
Wat een vervelende insinuaties maak je hier zeg.
Domme pech kan ook nog steeds. Als ik de knik zie in de onder en bovenbuis dan lijkt het mij erop dat de fiets ergens tegenaan is geklapt. Als het momentum maar hard zat is, dan kan alles kapot. Hoeft dus niks met het materiaal of het gebruik te maken te hebben.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Foxc schreef: wo 21 juni 2023, 08:08 Ben ook wel benieuwd. Begreep steeds uit alle uitleg over de frames dat er top staal gebruikt is. Toch mechanisch gefaald ergens? Of mis-use?
Leogang afgelopen week, Rilat zijn run ook ineens klaar. :o
https://youtube.com/clip/UgkxXqmmhm7mBo ... TxavV96qZw
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Marco79 schreef: wo 21 juni 2023, 08:16
Foxc schreef: wo 21 juni 2023, 08:08 Ben ook wel benieuwd. Begreep steeds uit alle uitleg over de frames dat er top staal gebruikt is. Toch mechanisch gefaald ergens? Of mis-use?
Wat een vervelende insinuaties maak je hier zeg.
Domme pech kan ook nog steeds. Als ik de knik zie in de onder en bovenbuis dan lijkt het mij erop dat de fiets ergens tegenaan is geklapt. Als het momentum maar hard zat is, dan kan alles kapot. Hoeft dus niks met het materiaal of het gebruik te maken te hebben.
Iets faalt. Of het faalt binnen het beoogde gebruik of er buiten, daar ben ik benieuwd naar. Pech hebben is wat anders.
Gesloten