Gestraald balhoofd zoals ie geleverd is. Had beter de headset er na het polijsten/borstelen in kunnen persen... maar zo gaat het ook. Heb nog nooit met titanium gewerkt maar het is echt super eenvoudig zijdeglans te borstelen.
Nordest Britango Ti nieuwe wielen
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Nordest + Titanium is altijd goed
Heel even toen deze Britango uitkwam twijfelde ik nog om mijn Bardino ervoor om te ruilen maar het is er nooit van gekomen. Hopelijk kan ik hem ooit wel even uitproberen, ben toch wel nieuwsgierig ernaar.
Mooi opgebouwd, ga je heel lang plezier van hebben.
Heel even toen deze Britango uitkwam twijfelde ik nog om mijn Bardino ervoor om te ruilen maar het is er nooit van gekomen. Hopelijk kan ik hem ooit wel even uitproberen, ben toch wel nieuwsgierig ernaar.
Mooi opgebouwd, ga je heel lang plezier van hebben.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Waarom Nordest het doet weet ik niet, maar over het algemeen is IS goedkoper te maken (lasergesneden plaat vs CNC) en als je bij postmount de draad sloopt is reparatie lastig (er zijn oplossingen met losse busjes, maar die voegen weer complexiteit toe) Met een IS nok en een adapter van minder dan een tientje bereik je hetzelfde, maar dan simpeler en eenvoudiger.MarkMeisner schreef: ↑ma 31 mei 2021, 22:33 Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
OT: dikke fiets!
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Juist die eenvoud spreekt mij ook wel aan - geen schroefdraad wat je kunt slopen, net adaptertje erop, niks mis mee.suravida schreef: ↑di 1 juni 2021, 08:35Waarom Nordest het doet weet ik niet, maar over het algemeen is IS goedkoper te maken (lasergesneden plaat vs CNC) en als je bij postmount de draad sloopt is reparatie lastig (er zijn oplossingen met losse busjes, maar die voegen weer complexiteit toe) Met een IS nok en een adapter van minder dan een tientje bereik je hetzelfde, maar dan simpeler en eenvoudiger.MarkMeisner schreef: ↑ma 31 mei 2021, 22:33 Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
OT: dikke fiets!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Extreme Biker
- Berichten: 692
- Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
- Mijn mountainbike: Wordt gebruikt
Heel mooi! Waar de een helemaal los gaat met een vette kleurstelling is deze fantastisch vanwege de optische eenvoud. Al hoop ik niet dat ik je daar mee beledig Die remschijven "knallen" er mooi uit.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Ah vandaar. Dat is inderdaad een nettere oplossing en fijn voor het schroefdraad.suravida schreef: ↑di 1 juni 2021, 08:35Waarom Nordest het doet weet ik niet, maar over het algemeen is IS goedkoper te maken (lasergesneden plaat vs CNC) en als je bij postmount de draad sloopt is reparatie lastig (er zijn oplossingen met losse busjes, maar die voegen weer complexiteit toe) Met een IS nok en een adapter van minder dan een tientje bereik je hetzelfde, maar dan simpeler en eenvoudiger.MarkMeisner schreef: ↑ma 31 mei 2021, 22:33 Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
OT: dikke fiets!
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op di 1 juni 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 16807
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik zie maar een adapter?
Het allermooist is een PM bevestiging met inserts waar de schroefdraad in zit, maar voor mij zijn dat details waar ik niet de keuze op zou baseren.
In totaal een erg mooi frame/mooie fiets dit.
Eigenlijk de hardtail zoals ik vind dat hij moet zijn: goede geo, mooie lijn en van titanium
Het allermooist is een PM bevestiging met inserts waar de schroefdraad in zit, maar voor mij zijn dat details waar ik niet de keuze op zou baseren.
In totaal een erg mooi frame/mooie fiets dit.
Eigenlijk de hardtail zoals ik vind dat hij moet zijn: goede geo, mooie lijn en van titanium
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Klopt, zag het niet goed op mijn telefoon. Is inderdaad een mooie oplossing zo.kermit schreef: ↑di 1 juni 2021, 11:31 Ik zie maar een adapter?
Het allermooist is een PM bevestiging met inserts waar de schroefdraad in zit, maar voor mij zijn dat details waar ik niet de keuze op zou baseren.
In totaal een erg mooi frame/mooie fiets dit.
Eigenlijk de hardtail zoals ik vind dat hij moet zijn: goede geo, mooie lijn en van titanium