Brother Cycles Big Bro - Singlespeed

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

maverick76 schreef: ma 18 oktober 2021, 10:00 Wait what?!

Dubbele drop Harderwijk??

Ik rij deze route om de week maar heb nog nooit een drop gezien.

Waar zit die precies?
Weet niet of je strava hebt?
In het segment "Technisch en klim kammetje"
Het is dat stukje wat weer een beetje terug draait en je aan de linkerkant die heuvel hebt liggen.
(Misschien een km verder dan de foto die ik op de vorige pagina geplaatst heb)
Terug ga je over die heuvelrug.
Lukt me niet om het dmv een afbeelding te delen op de telefoon.
Laatst gewijzigd door kan niet meer op ma 18 oktober 2021, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat ik het weet. Ja dat is het leukste stukje op de route.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

maverick76 schreef: ma 18 oktober 2021, 20:15 Ik denk dat ik het weet. Ja dat is het leukste stukje op de route.
Het is eigenlijk naast de route. Als je even de route googelt dan kun je wel zien waar het is.
Afbeelding
"This species has amused itself to death"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

kan niet meer schreef: ma 18 oktober 2021, 07:56 Zou heel goed kunnen ja. Heb van zowel de blauwe als de groene route een stuk gedaan?
Stond jij met nog iemand boven bij de drop?
Yes, dat waren wij.
maverick76 schreef: ma 18 oktober 2021, 20:15 Ik denk dat ik het weet. Ja dat is het leukste stukje op de route.
Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Precies, die! Hier fiets je eigenlijk voor langs.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

kan niet meer schreef: zo 17 oktober 2021, 23:13 Deze fiets overgenomen van rebyte. :-D

Wel natuurlijk eerst even geprobeerd hoe het is om singlespeed door het bos te gaan. Viel eigenlijk niet eens tegen, kwam overal boven maar op snelheid niet even door kunnen schakelen miste ik wel. Verder valt het gewicht in positieve zin op, scheelt ruim 3 kg met mijn andere fietsen en dat voel je op de flow-stukken van Ermelo heel goed.
Leuke ervaring .
Leuk om te lezen :-q en supertof dat je het singlespeed ook hebt gedaan. Ermelo heb ik er zelf nooit op gereden. Otterlo wel in 53 minuten rondje afgelegd. Dat ga ik met de nieuwe enduro bike niet redden. :lol:
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wat veranderingen doorgevoerd, het moet immers een straatfietsje worden. Af en toe mag de fiets mee naar de route maar dan wel met een schep en hark in de tas om aan de route te werken. Nog steeds singlespeed.

Afbeelding

Stuur van Ritchey. 80 cm lijkt erg veel maar voelt lekker aan.

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk daar hou ik van! Deze had zo in mijn stal kunnen staan. Wolf in schaapskleren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

maverick76 schreef: za 20 november 2021, 09:06 Kijk daar hou ik van! Deze had zo in mijn stal kunnen staan. Wolf in schaapskleren.
Is idd een leuk frame. Er passen + banden in en je kan er ook een leuk bikepack fietsje van maken. Zithouding is zo ook best comfortabel.
"This species has amused itself to death"
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Bekend stuur, heb ik ook op mijn singlespeed Kona Unit. Kan je mooi aan sleuren de bult op. Maar ik denk dat ik er toch nog een paar cm af ga halen. Kom toch nog wel eens met geschaafde knokkels thuis...
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Bor de Wolf schreef: zo 21 november 2021, 16:38 Bekend stuur, heb ik ook op mijn singlespeed Kona Unit. Kan je mooi aan sleuren de bult op. Maar ik denk dat ik er toch nog een paar cm af ga halen. Kom toch nog wel eens met geschaafde knokkels thuis...
Dat is beter dan wat ik laatst met m`n Radon deed, net met het stuur een dun boompje raken en knoerhard vallen. Voel m`n ribben na een week nog. :cry: En dat stuur is maar 72 cm.
Ook een mooi fietsje die Kona Unit. :-q
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie