Want wat een chille fiets. Ik dacht altijd dat mijn Capra vrij groot was, maar die voelt bijna als een kinderfiets vergeleken hiermee. Ik vreesde ergens dat deze geo wat te veel van het goede zou zijn, maar het past me perfect. De lange wielbasis minimaliseert het wipkipgevoel en onrustige wat je bij hardtails vaak hebt, en je kunt tegelijkertijd door het ontbreken van achtervering wel al je energie heel direct kwijt op de trail. Dat gecombineerd met single speed maakt voor mij de ideale fiets, die zowel in Nederland als daarbuiten op echte trails heel veel lol biedt.
Het frame heeft een lekkere blend van comfort en stijfheid. Stuk stijver zijdelings dan de P12, wat voor SS rijden wat mij betreft echt essentieel is. De superkorte zadelbuis ook heel fijn, met een 210 mm dropper is het bijna alsof ik op mijn trials fiets rij, maar dan één die twee keer zo lang en drie keer zo slack is. Verder een wat oudere Pike op 140 mm (getto stijl debonair airshaft!), wat onderdelen die ik van de Capra heb gestolen, en natuurlijk mijn oude gepolijste wielset, omdat ik weet dat die hier op het forum zo goed scoort. Overigens is de achtervelg inmiddels wel behoorlijk gebutst, dus als iemand nog goede gepolijste velgen weet die ook wat breder zijn hoor ik het graag (behalve bij Velocity zie ik ze niet, zelf polijsten dan maar?).
Heb hem eind deze zomer meegenomen naar de Pyreneeën, wandelpaden en bikepark gereden (excusez le mot SS puristen, maar ik heb er toen wel wat versnellingen op gezet

Anyway, hoop gelul, ik ben er blij mee, tijd voor wat plaatjes

En van de zomer: