Swoop 170 - better than flip chip p9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik neem aan dat je nu een ander type insert gaat proberen? Iets ronds, wellicht icm met wat meer druk?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben nog steeds positief onder de indruk van mijn (gehalveerde) poolnoodle.
Het grote volume van de insert doet ook iets met de demping vh wiel, de band stuitert minder.
Maar ik weet zeker dat ik niet zo wild doe als Void :wink:

En ik ben benieuwd naar een foto vd velg :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik wil cushcore pro proberen, ik denk dat alle serieuze rijders ze gebruiken (indien niet gesponsord door een ander insert merk).

ex471 is een stevige velg, het ziet er visueel goed uit. Deuken kunnen worden gevoeld bij het rijden op glad asfalt. Ik gebruik geen V-brakes, velg hoeft niet perfect recht te zijn. Velg is een verbruiksonderdeel, ik zal het vervangen na de huidige trip.

Het grootste probleem met rijden zonder insert is burping.
burping -> drukverlies -> deuken
Laatst gewijzigd door void op wo 15 september 2021, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

void schreef: di 14 september 2021, 18:00ik denk dat alle serieuze rijders ze gebruiken (indien niet gesponsord door een ander insert merk).
Verscheidene geven aan ze niet te gebruiken, bijv. Thibaut Daprela.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Void, je rijdt ongetwijfeld als een beest maar ik word onderhand wel een beetje moe van je profetische boodschap dat iedereen die niet na ieder seizoen zijn halve afgeragde fiets vervangt maar een sissy is. Of iets in die trant. :bier:
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

2 graden headset (in plaats van 1) om BB hoger te krijgen (flipchip) zonder de rest van de geometrie veel te beïnvloeden.
~ 330->340mm

Afbeelding
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

DuReal schreef: di 14 september 2021, 21:54 Void, je rijdt ongetwijfeld als een beest maar ik word onderhand wel een beetje moe van je profetische boodschap dat iedereen die niet na ieder seizoen zijn halve afgeragde fiets vervangt maar een sissy is. Of iets in die trant. :bier:
Je overdrijft, zie mijn onderschrift.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 987
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Jouw Swoop heeft toch een flipchip?
Begrijp ik het goed dat je al de hoogste stand gebruikt (Tour) en dan nog iets hoger wil met met de offset busjes?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik reed in "park", nu is het in "tour". BB-hoogte wijzigen zonder de rest van de geometrie te veranderen.

Swoop(park) is de laagste 29er op de markt.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Void bevindt zich helemaal aan de andere kant, ver weg van het spectrum waar het gros MTB.nl members zich bevinden.
Logischerwijs val je dan op, hier tussen al die glanzende cassettes.
Ik ken hem niet maar het is wel duidelijk waar het bij hem om draait; fietsen! Hard. Gaan met die bak. En dat ten koste van alles.
Zijn fiets is louter een medium. Niet dat troetelkindje onder de douche in de badkamer, dat juweeltje waar alles tot decimalen achter de komma moet kloppen.
Super toch?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jan Willem schreef: wo 15 september 2021, 11:26 Void bevindt zich helemaal aan de andere kant, ver weg van het spectrum waar het gros MTB.nl members zich bevinden.
Logischerwijs val je dan op, hier tussen al die glanzende cassettes.
Ik ken hem niet maar het is wel duidelijk waar het bij hem om draait; fietsen! Hard. Gaan met die bak. En dat ten koste van alles.
Zijn fiets is louter een medium. Niet dat troetelkindje onder de douche in de badkamer, dat juweeltje waar alles tot decimalen achter de komma moet kloppen.
Super toch?
"Don't race what you can't replace" is nog nooit zo waar geweest :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 987
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

void schreef: wo 15 september 2021, 11:23 Ik reed in "park", nu is het in "tour". BB-hoogte wijzigen zonder de rest van de geometrie te veranderen.

Swoop(park) is de laagste 29er op de markt.
Met de BB-hoogte veranderen de balhoofdhoek en de zitbuishoek ook een beetje.

Ik heb de 27,5 versie van de 170 Swoop en pedal strike komt bij mij regelmatig voor. Jij had die eerst ook, is 29 op dit punt een verbetering?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Joepie de schreef: wo 15 september 2021, 11:35 Met de BB-hoogte veranderen de balhoofdhoek en de zitbuishoek ook een beetje.
balhoofdhoek gecompenseerd door angleset.
zitbuishoek kan worden gecompenseerd door zadelverstelling.
Joepie de schreef: wo 15 september 2021, 11:35 Ik heb de 27,5 versie van de 170 Swoop en pedal strike komt bij mij regelmatig voor. Jij had die eerst ook, is 29 op dit punt een verbetering?
Nee, BB-hoogte is hetzelfde. Andere fabrikanten verhoogden BB bij het wisselen van 27,5->29, Radon niet.
Swoop CA heeft hogere BB.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jan Willem schreef: wo 15 september 2021, 11:26 Void bevindt zich helemaal aan de andere kant, ver weg van het spectrum waar het gros MTB.nl members zich bevinden.
Logischerwijs val je dan op, hier tussen al die glanzende cassettes.
Ik ken hem niet maar het is wel duidelijk waar het bij hem om draait; fietsen! Hard. Gaan met die bak. En dat ten koste van alles.
Zijn fiets is louter een medium. Niet dat troetelkindje onder de douche in de badkamer, dat juweeltje waar alles tot decimalen achter de komma moet kloppen.
Super toch?
Ik snap eerlijk gezegd wel wat DuReal bedoelt. Het eea kan wat aanmatigend overkomen. Maar Void moet gewoon lekker blijven knallen met zijn fiets.

Overigens de verwijzing naar ons aller Pagani is wel weer heel subtiel :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Jan Willem schreef: wo 15 september 2021, 11:26 Void bevindt zich helemaal aan de andere kant, ver weg van het spectrum waar het gros MTB.nl members zich bevinden.
Logischerwijs val je dan op, hier tussen al die glanzende cassettes.
Ik ken hem niet maar het is wel duidelijk waar het bij hem om draait; fietsen! Hard. Gaan met die bak. En dat ten koste van alles.
Zijn fiets is louter een medium. Niet dat troetelkindje onder de douche in de badkamer, dat juweeltje waar alles tot decimalen achter de komma moet kloppen.
Super toch?
Zeker weten! Ik hanteer zelf dezelfde mentaliteit dus ik kan me er helemaal in vinden. Ik zal mij echter nooit denigrerend uitlaten over mensen die de sport anders beleven/uitoefenen dan ik zelf (althans, niet op een forum :tong ) en zo komt het soms wel een beetje over..
Plaats reactie