Open cycles 0-1.0 gewogen: 8,6 kilo, nieuwe remmen Hope XCR P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Zo, met behulp van Erveha Bikes de oude baseplate er netjes afgehaald en die van de Rotor er op. Alles weer gemonteerd en afgesteld, dus als het weer morgen niet al te dramatisch is snel even een rondje doen.

Ben benieuwd.....

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dit weekend voor het eerst met de Open op pad geweest.

Zaterdag de rode en groene route in Ede gereden met m'n broer, waar ik de Niner RDO vork in zijn Air9 RDO heb gezet. Konden we beide even wennen. Met name bochtjes nemen, want de routes hebben een lekkere flow. Zondag nog een keer gegaan en wat andere stukken gereden met wat meer hindernissen.

Wat ik min of meer verwachtte was een vrij zenuwachtig sturende fiets, maar dat was helemaal niet het geval. Hij stuurt wel erg scherp (de eerste bochten op snelheid stuurde ik iets te snel in). Door het lage gewicht kun je erg makkelijk versnellen. Qua geo 'zit hij als gegoten'. Misschien dat ik het stuur nog iets lager zet (er zit nog wat ruimte aan spacers), dat wordt even experimenteren.

De vork past erg goed bij de fiets: sportief en licht. Ik rijd hem vrijwel constant 'open'.

De wielset heb ik even gewisseld, nu zit er de set in met 25mm carbon velgen, Carbon TI naven en mix revo/comp. Onder de 1400 gram :wink:

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Strakke bak Jan! :-q
Zal wel zo rond de 9 kg wegen?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark

Van een liefhebber naar een liefhebber. Ziet er goed uit, chique wielen ook, en ik schat hem ook rond de 9 kilo. Min build was 9kg, en deze heeft lichtere wielen, vork en pedalen, maar ik denk iets meer gewicht in gears/remmen, de crank en de banden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Looking good :-q
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Heckler40 schreef: ma 5 oktober 2020, 11:48 Mooi wark

Van een liefhebber naar een liefhebber. Ziet er goed uit, chique wielen ook, en ik schat hem ook rond de 9 kilo. Min build was 9kg, en deze heeft lichtere wielen, vork en pedalen, maar ik denk iets meer gewicht in gears/remmen, de crank en de banden.

Enjoy!!
Thanks, die inschatting van gewicht had ik ook gemaakt. De cassette (XT) is ook relatief zwaar.

Tijdens hard over remkuilen stuiteren hoor je de remkabel een beetje klapperen in de buizen, dus daar ga ik nog foam omheen leggen (wordt ook geadviseerd vanuit Open). Met behulp van het handige klepje onder het BB moet dat zonder al te veel gedoe aan te passen zijn (moet wel de kabel even los).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vanmorgen de fiets even aan de geijkte weeghaak gehangen bij Erveha fietsen, en hij kwam netjes op 8.9 kilo. Best lekker voor een fiets zonder gewichtsbeperkende onderdelen, geveerd en in maatje L.

Kan zo naar de 8 kilo: Cassette is nu nog XT, velgen kan 400-500 per stuk lichter, grips van foam.....maar vooralsnog vind ik het beste zo.

Morgen maar weer eens lekker uitlaten.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi gewicht, als verwacht.

Maar als jij uit wielen van onder 1400 gram nog 500gr per velg kunt halen wil ik weten wie ze levert :winkie:

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 10 oktober 2020, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat dacht ik ook al, nulletje teveel :-D
Mooi gewicht!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Heckler40 schreef: za 10 oktober 2020, 16:48 Maar als jij uit wielen van onder 1400 gram nog 500gr per velg kunt halen wil ik weten wie ze levert :winkie:
:o Inderdaad nulletje teveel. Met andere velgen moet 1300 gram (maar toch stevig genoeg) haalbaar zijn. Misschien ook nog eens kijken naar een fijne starre vork.

Heb goede ervaring met Whisky (velgen), maar daar is lastig aan te komen. En een no-name uit China.....weet niet of ik dat aan durf.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik krijg deze wel mijn nieuwe set voor de Vertigo van Zoran ook dat soort gewicht bij 28mm intern.

Ik ben uitgekomen bij carbon velgen van Yishun Bike, partner van Zoran met warehouse in Duitsland.
Zijn heel strak met mooie details bv rond de ventiel en spaakgaten en gewicht zo’n 330gr per velg
Komen straks wel te zien in SYS.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Even andere bandjes erop met iets meer grip in de modder.

Gekozen voor skinwall. Normaal niet mijn favoriet bij fietsen met een kleurtje, maar bij een helemaal zwarte vind ik het net kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Staat chique Jan,

Maar ik vind skinwalls ook met een kleurtje mooi 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Dacht dat de Rekon Race niet echt een “ modderbandje “ was

Hoe bevalt deze in de nattigheid ?

Welke breedte heb je
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

De Rekon Race is idd geen echte modderband, maar gisteren was het een beetje nat, niet echt dikke blubber. En dan zijn deze meer modderband dan de Thunderburts :)

Lopen lekker licht. Alleen nog even spelen met de luchtdruk.

Als het echt blubber wordt heb ik een set klaar staan met Maxxis Beavers 2.0. Snijden door de modder en lossen deze erg goed. Was ook altijd favoriete band van Bart Brentjes.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie