Banshee Titan

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Mooie fiets vind de vorm van de buizen erg mooi. Wordt ook goed gebruikt! :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Kleine update van de Titan: Er zit nu een '23 ZEB in op 180mm en Continental kryptotal enduro bandjes die mij tijdens een zeiknat weekend LHR positief verrast hebben met grip waar ik het niet verwachtte! De Zeb heb ik gekocht omdat een '23 Lyrik me erg positief verraste, en deze stelt ook niet teleur!

Op de eerste foto goed te zien dat de druk in de voorband net (of precies :D ) voldoende is voor deze trails ivm mijn gewicht en rijstijl..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooie plaatjes man. Ik heb de Prime en ben daar ook enorm tevreden mee. Werd wel gek van het geratel van de kabels in het frame. Heb dit opgelost door een stuk foam via het balhoofd in het frame te duwen. Is nu opgelost. Heb jij ook last van die ratelende kabels.

Heb er zelf laatst wel een coil demper in gezet. Vind dat zelf echt een upgrade. Wel veel meer bob met klimmen. Dat had ik met de luchtdemper niet.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Had ik even gemist maar toffe plaatjes :-q
Zou daar ook wel weer eens een paar daagjes naar toe willen :)

Welke versie van de ZEB heb je?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

balboa schreef: vr 28 april 2023, 13:06 Mooie plaatjes man. Ik heb de Prime en ben daar ook enorm tevreden mee. Werd wel gek van het geratel van de kabels in het frame. Heb dit opgelost door een stuk foam via het balhoofd in het frame te duwen. Is nu opgelost. Heb jij ook last van die ratelende kabels.

Heb er zelf laatst wel een coil demper in gezet. Vind dat zelf echt een upgrade. Wel veel meer bob met klimmen. Dat had ik met de luchtdemper niet.
Ik heb van die schuim hoesjes om de kabels geschoven en dat werkt eigenlijk perfect.

Welke cool heb je erin gezet? Dat speelt ook nog door mijn hoofd, zeker nu de vork zo super smooth werkt.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heb er een Formula Mod demper ingezet. Kwam er eentje voor een aardige prijs tegen op de Duitse mtb marktplaats.

Had ook van die schuim hoesjes voor de kabels besteld, maar uiteindelijk geen zin om dat er om te doen.......
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

TenZNL schreef: vr 28 april 2023, 13:28 Had ik even gemist maar toffe plaatjes :-q
Zou daar ook wel weer eens een paar daagjes naar toe willen :)

Welke versie van de ZEB heb je?
T was echt super, enige jammere dat het zaterdag van 1100 tot 1700 regende waardoor een paar trails afvielen en ik steeds natter en kouder werd :)

De Zeb is de ultimate versie met Buttercups en het hele circus.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

balboa schreef: vr 28 april 2023, 18:03 Heb er een Formula Mod demper ingezet. Kwam er eentje voor een aardige prijs tegen op de Duitse mtb marktplaats.

Had ook van die schuim hoesjes voor de kabels besteld, maar uiteindelijk geen zin om dat er om te doen.......
Das een fraai ding, je zou toch wel mogen verwachten dat die zo af te stellen is dat de pedalbob niet optreedt.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: vr 28 april 2023, 18:33
TenZNL schreef: vr 28 april 2023, 13:28 Had ik even gemist maar toffe plaatjes :-q
Zou daar ook wel weer eens een paar daagjes naar toe willen :)

Welke versie van de ZEB heb je?
T was echt super, enige jammere dat het zaterdag van 1100 tot 1700 regende waardoor een paar trails afvielen en ik steeds natter en kouder werd :)

De Zeb is de ultimate versie met Buttercups en het hele circus.
Charger 3 dus? Is dat echt zo`n verbetering, ik lees veel over meer soepelheid en betere midstroke support tov de oude ZEB`s?
balboa schreef: vr 28 april 2023, 18:03 Heb er een Formula Mod demper ingezet. Kwam er eentje voor een aardige prijs tegen op de Duitse mtb marktplaats.

Had ook van die schuim hoesjes voor de kabels besteld, maar uiteindelijk geen zin om dat er om te doen.......
Daar heb ik laatst over gelezen, die heeft toch die verwisselbare CTS valves? Als het goed is, worden die met 3 verschillende (geel oranje en groen) geleverd, zitten die erbij?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Pedalbob is meer t.o.v. de DPX2. Viel me gelijk op. Ik lock 'm gewoon bij een lange klim of stuk over het asfalt.

Ik heb de groene CTS valve. Heb het setje 2e hands en er zaten geen andere bij en voor de prijs die ik er voor betaalde mocht ik dat ook niet verwachten. Groen is de meest stevige geloof ik. Is m'n eerste coil, maar zit er over te denken om deze of een andere coil ook te kopen voor m'n Trek ExE.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

balboa schreef: vr 28 april 2023, 22:04 Pedalbob is meer t.o.v. de DPX2. Viel me gelijk op. Ik lock 'm gewoon bij een lange klim of stuk over het asfalt.

Ik heb de groene CTS valve. Heb het setje 2e hands en er zaten geen andere bij en voor de prijs die ik er voor betaalde mocht ik dat ook niet verwachten. Groen is de meest stevige geloof ik. Is m'n eerste coil, maar zit er over te denken om deze of een andere coil ook te kopen voor m'n Trek ExE.
Groen is, wat ik ervan heb onthouden, idd de meest stevige.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef: vr 28 april 2023, 22:41
balboa schreef: vr 28 april 2023, 22:04 Pedalbob is meer t.o.v. de DPX2. Viel me gelijk op. Ik lock 'm gewoon bij een lange klim of stuk over het asfalt.

Ik heb de groene CTS valve. Heb het setje 2e hands en er zaten geen andere bij en voor de prijs die ik er voor betaalde mocht ik dat ook niet verwachten. Groen is de meest stevige geloof ik. Is m'n eerste coil, maar zit er over te denken om deze of een andere coil ook te kopen voor m'n Trek ExE.
Groen is, wat ik ervan heb onthouden, idd de meest stevige.
Bobben is er lastig uit te krijgen bij de MOD (hier in een Rune V3.2). Blijkbaar precies het bereik waar je niet veel aan kunt doen. Verder absoluut top!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ah mooi, dan ligt het dus niet aan mij. Verder idd echt een heerlijke demper die MOD. Wil ook nog een keer hun voorvork uitproberen. Die schijnt ook goed te zijn. Maar goed, verder terug naar de Titan :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Charger 3 tov de 2, heb je daar ervaring mee?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Jurriaan schreef: di 2 mei 2023, 14:58 De Charger 3 tov de 2, heb je daar ervaring mee?
Ja maar nog niet heel uitgebreid.

Ik heb nu 2 dagen LHR gereden met de nieuwe vork waarvan er eentje zeiknat (understatement) was. Wat mij is bijbleef hoe onopvallend makkelijk de vork alles wegdempt wat tegen komt.

Dat gaat echt soepeler dan de charger 2.1 in de vorige Zeb/Lyrik en die was al echt veel beter dan eerste rtc3 chargers.

Ik kan niet wachten om wat langere steile grove tracks te rijden, bijvoorbeeld in La Thuille😋
Plaats reactie