Banshee Titan

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik zou het lekker zo laten...

... opvallen op de trails doe je niet met allerlei kleurtjes en visuele balans tussen je decals en vork.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Hele dikke bak Paulus! In het echt nog een veel indrukwekkendere machine dan de plaatjes hier doen vermoeden.

De blauwe pen misstond hem absoluut niet. Maar dan zou ik hooguit nog een blauw zadelpenklemmetje en blauwe pedalen als kleur toevoegen.

Maar eigenlijk denk ik dat hij er zo ook wel heel erg deftig bij staat. Maar die grauwe betonnen achtergrond doen hem geen recht.

Hopelijk kun je hem snel aan de tand voelen in terrein waar hij zich thuis voelt! :-q

Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Een RS Super Deluxe met rode coil zou 'm wel goed staan..
Maar inderdaad lekker zo laten, dikke bak!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

cheeta schreef: zo 25 oktober 2020, 13:52 Ik zou het lekker zo laten...

... opvallen op de trails doe je niet met allerlei kleurtjes en visuele balans tussen je decals en vork.
+1, mooie fiets zo, niks meer aan doen.
Waar woke is, is vuur
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Die banshee is nu perfect qua kleuren schema,mooi laten & lekker genieten.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

En de laatste posts vatten het denk ik prima samen :-q

Desondanks is het best leuk op een regenachtige zondag tijdens saaie formule1 wat onderdelen te zoeken, beoordelen en niet aan te schaffen. Alles met zwart/zilver/rode kleurstelling..

Gepasseerd; Truvativ stuur / crank (TLD CoLab) met rode chainring, Rode (hope) naven + remschijven, nextie carbon wielen met rode decals met zilveren randje en idd de super-de-luxe coil met dikke rode veer en tot slot rode pedalen. De rode Sram Code remmen zijn schijnbaar voor gesponsorde rijders only...

Op alles wel een goede reden gevonden om het niet te kopen, los van dat het functioneel geen upgrade zou zijn en een hoop zou kosten. Tenslotte, wat nou als ik ooit zo'n licht-zee-groene of bruine fox38 wil, of een grijze RS Zeb :D

Tussendoor allen dank voor de positieve reacties!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: zo 25 oktober 2020, 13:52 ... opvallen op de trails doe je niet met allerlei kleurtjes en visuele balans tussen je decals en vork.
Wel als je niet zo goed kunt fietsen :winkie:


Of juist als je heel goed kunt fietsen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Kleine update in de startpost met 2 plaatjes van z'n eerste verblijf in de Alpen :)

- 1 all mountaindag met >>1000hm zelf klimmen :wink: rond de galibier, start op 2700 meter en geëindigd op 1000. F*cking mooi waar ik geweest ben, te grote afstanden om als wandeling te doen, niet in de buurt van liften en wegen voor shuttle en lift, dus enkel op deze manier mogelijk. Plaatjes van de omgeving horen niet in een SYS maar er waren zeker 100 foto's de moeite van het stoppen waard :)
- 1 ritje trails in het bos rondom Alp d huez
- 2 lift dagen rondom Alp d Huez bikepark met onder andere de qualifier van de megavalanche erin :tong
- 1 dag op het nog steeds onovertroffen La Grave
- 1 dag in bikepark Cluzas alwaar een paar leuke modderige (zeiknatte) enduro trails in t bos lagen.

De fiets bevalt uitstekend, heeft wel een paar krassen op gelopen maar dat hoort erbij. Ik voer 1 wijziging door, in mijn idee is de voorkant met 180mm vork te slack voor mij en 180 mm veerweg heb ik niet gebruikt (3 cm ongebruikt, zie ook foto 2 waar het dus serieus stijl is en meer dan de helft van de veerweg over) dus is de airshaft vervangen door een 160mm. Omdat ik het hoge front wel fijn is, is er nog een 25mm riser onderweg.

Tot slot had ik een Schwalbe Hans Dampf achterband gemonteerd ivm het zelf klimmen, die deed niets verkeerd, maar terug de Maxxis DHR erop is toch echt fijner als het enkel omlaag gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De grijns op de 2e foto zegt meer dan 1000 foto’s.
Laatst gewijzigd door Marco79 op di 27 juli 2021, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Hier maar eens een kleine update met de avonturen van deze Banshee Titan van dit jaar

In t voorjaar in Finale Ligure geweest, hoogtepunt een trail van 600 meter lang, waarvan 200 meter vlak en 200 meter hoogteverval! Ik kwam niet foutloos naar beneden. Ik vond de oudere stijle en stenige trails dicht bij t dorp het mooist, helaas was dat gewoon zelf klimmen :D

Afbeelding
Afbeelding

In La thuille was er gelukkig wel een lift, en f*cking mooie uitzichten en trails!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij het meer van Annecy ligt ook een dorpje La Thuille, dat was de volgende bestemming, la Clusaz bikepark was tot 2 keer toe een leuk uitje! Veel machine built wat niet aan mij besteed is, ook een paar zeer stijle enduro trails. Het is altijd lastig op de foto te vangen maar dit was echt stijl!

Afbeelding

Hierna weer zelf omhoog trappen in de Vogezen, de trails in het bos bevielen zo goed dat ik de bikeparks (ondanks de lift :D) niet heb bezocht. Door het bos klimmen om op de top op een heideveld uit te komen en weer door t bos naar beneden over soms smalle wandelpaadjes en soms trails die door de locals waren aangelegd, lang niet alles staat op trailforks!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het rondje verder naar het Zwarte Woud waar fatsoenlijk fietsen verboden is, bij Freiburg wel een erg leuke trail gereden (Canadian) als je die in de achtertuin hebt zijn er 2 keuzes, of je wordt steeds beter in heel hard naar beneden of je belandt in het ziekenhuis. Deze trail nodigde echt uit om steeds harder te rijden, helaas wel 500hm zelf klimmen :D

Afbeelding

Tot slot nog wat trails bij Tournavoux en Bouillon gereden, blijft een fantastisch gebied.

Afbeelding

Als je dit zo leest moet ik toch aan de Ebike, kan ik op een ochtendje lekker 2.000hm wegfietsen ipv 1.000 :D Gelukkig lijkt Corona wat uit beeld, dus in de winter lekker door met wat uitjes naar de Ooster en zuiderburen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi.
Ik denk dat veel mensen jaloers zijn :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Ik meld me als jaloerse :lol:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Je toffe tripjes - foto's en verhalenratio is prima in orde! Ziet er gaaf uit allemaal
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Das een goed jaar geweest zo! :-q

En mooi dat zo'n stijlvolle fiets het zo goed doet op steile paadjes :wink:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie