OnOne Inbred 29.....Emtb cruiser pg4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

ja... de verkrijgbaarheid is nu wel een ding ja , en kom nog wel vooruit met 1x9.. zag bij BC (door een tip hier) dat er complete upgrade kits te koop zijn (maar dus niet voorradig of niet te betalen), waarom moest jij ook een andere crank?
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik had een oud narrow-wide kettingblad van OnOne op oude Deore cranks die niet werkt met 11sp. Blijkbaar te dik (?).
De nieuwe Deore cranksets zijn zo goedkoop, dat ik er maar een complete crankset op heb gezet ipv nieuwe narrow-wide
Op de recente foto's zit er trouwens een stalen 34t singlespeed blad icm OnOne bashring en zg "jumpstop" op die ik nog had liggen van een verkochte fiets. Werkt ook goed op 11speed, maar is ook niet goedkoper als nw Deore crankset. Bashring is wel handig als je er met spijkerbroek op fietst.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De mijne is weer singlespeed.
Ideetje voor de volgende ombouw ? :wink:

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Geen sliding dropouts op de mijne ......maar daar hebben we deze dan weer voor :bier:

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

MonkeyRider schreef: zo 23 mei 2021, 10:26 Intussen staat er 25kg full-suspension E-mtb in de schuur en wordt de Inbred met 100mm Reba nauwelijks meer gebruikt voor een mtb-rondje.

Omdat ik hem star wel erg fijn vind rijden (en veel te leuk/mooi om weg te doen) is ie een beetje omgebouwd en nu bruikbaar als een soort MTB-Cruiser met een nieuwe Ergotec 78cm brede 70mm rizer.
Voorbeeld plaatje : https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... YIQAvD_BwE

Ik heb nog wel even gedacht aan een Surly Sunrize of Stooge "cruiser bar", maar die zijn nog hoger en een stuk duurder ( voor zover leverbaar?). Eigenlijk is dit gewoon een erg lekker voordelig stuur met net iets meer backsweep.

Verder starre Salsa voorvork, SLX 1x11, Avid BB7 remmen, 29mm Velocity Blunt wielset en een paar SKS Beavertail XL steekspatborden om het een beetje droog en schoon te houden. Lekker toeren door het bos, maar ik pak er ook nog makkelijk een "star" rondje mtb-en mee, zeker als ik er mijn 40mm 29plus voorwiel met 3.0 Knard weer eens in zet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze oranje Inbred is intussen weer in transitie......naar E-bike. Hij hing eigenlijk werkeloos in de schuur, maar ik vind hem nog steeds veel te mooi&leuk om te verkopen. Met dhz kitje erop zou het wel eens een leuke en bruikbare 65plus E-bike kunnen worden.
Hier staat meer https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 5#p2699695

Work in progress.
NB met mijn zwarte singlespeed-KM en paarse boodschappen-KM op de achtergrond begint het al een beetje een "retro-29er" stal te worden :winkie:

Afbeelding
Plaats reactie