Wou een leuke opvolger voor de jeffsy en had wel een paar kleine wensjes kwa geometrie.
Heb nu maar 1 bike om alles te rijden en het moest dus sowieso een fully worden en had eigenlijk in gedachte 120/140 travel.
Kwam na wat zoeken op internet al snel op de vitus uit en dat hij snel geleverd zou worden was al een dik pluspunt.
Had wat meer veerweg dan ik in gedachten had maar had eigenlijk op de meeste punten alles net wat beter voor elkaar dan de jeffsy.
Wielset net wat beter en 29, fox34 rhythm naar fox 36performance, 11speed naar 12speed shimano en 150 travel naar 140.. bb wat hoger en een fijne zit/balhoofdhoek.
Naja keus was snel gemaakt en met een klik op de knop stond hij na 11 dagen voor de deur.
Vandaag de eerste rit gehad en de bike heeft me echt doen verbazen, de achterkant is erg soepel vergeleken met de jeffsy maar heeft tijdens het rijden haast geen pedalbob. Klimmen, afdalen en sturen alles was direct met volle vertrouwen en net zo goed of zelfs op sommige stukken beter als de jeffsy. Al met al erg blij enkel de remmen(slx) moet ik nog eens bekijken wat ik ermee ga doen. Vond de voorkant niet goed genoeg om hem straks mee te nemen de ardennen in maar wellicht moet alles nog een beetje ingeremd worden.
Banden heb ik direct gewisseld voor de crossking2.3
Goed jullie komen hier voor de plaatjes en ik heb er deze keer wat meer gemaakt omdat ik de afwerking van vitus toch wel erg netjes vind! Van chain protectors tot de kabelgeleiding is overal goed over nagedacht en ben echt heel tevreden.