Mijn eerste zelfbouw bike "Cube - A-Express" 650B

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

v_schultinge schreef: di 7 juli 2020, 09:25
Shaggadellick schreef: za 4 juli 2020, 21:58

Dat hoop ik natuurlijk ook, dat het heel blijft... :lol: Zoals ik zei, we gaan het mee maken en hou jullie op de hoogte.

De remblokjes worden op zijn plaats gehouden door een splitpen.

Afbeelding

Aha, ik zat meer in het midden te kijken.
Door de olievlek kleuren kun je de splitpen bijna niet zien.

👍🏽
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Erg benieuwd naar je ervaring met het Ali spul.
De regenboogkleurtjes vind ik wel grappig.
Kleurt overeal bij :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 3 augustus 2020, 00:21 Erg benieuwd naar je ervaring met het Ali spul.
De regenboogkleurtjes vind ik wel grappig.
Kleurt overeal bij :-q
Heb er nu iets meer dan 500 km opzitten. Voornamelijk mtb route bij mij achter (Berlicum) en de Loonse en Drunense Duinen. Moet zeggen dat het niet tegenvalt tot nu toe. Het schakelt allemaal erg fijn en soepel. Je ziet wel dat door slijtage de olievlek-kleuren op en rondom de tandjes vervagen. Ook op de remvlak van de schijfrem vervaagt het, eromheen blijft het wel goed zitten. We gaan het weer zien na een x aantal kilometers :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heb bij Mantel een bijpassend setje Bontrager pedalen kunnen scoren! :winkie:

Afbeelding
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Mooie fiets zo, ook hier erg benieuwd hoe alles zich houdt in de toekomst qua slijtage.
Kleuren passen goed bij het frame :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Dennis78 schreef: wo 5 augustus 2020, 11:25 Mooie fiets zo, ook hier erg benieuwd hoe alles zich houdt in de toekomst qua slijtage.
Kleuren passen goed bij het frame :-q
Thanks!
Dat de kleuren bij de cassette en het remvlak op de remschijven zouden gaan vervagen had ik wel verwacht. Al moet ik zeggen dat het na de eerste 500 km's niet tegenvalt. De ketting zelf blijft mooi op kleur.
Het hydraulische remsysteem doet het ook erg goed.
Tot nu toe geen seconde spijt van gehad...en zeker niet voor dat geld :lol: :lol: :lol:
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooi man, gewoon je eigen plan getrokken met een mooi resultaat. Nog een beetje geluk gehad met de douane bij het importeren?
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

balboa schreef: wo 5 augustus 2020, 23:35 Mooi man, gewoon je eigen plan getrokken met een mooi resultaat. Nog een beetje geluk gehad met de douane bij het importeren?
Thanks man!
Ben ook blij met het resultaat. Heb alles gewoon op de normale weg binnen gekregen. Had er natuurlijk wel rekening mee gehouden, maar gelukkig hoefde ik niets extra's bij te betalen. Misschien waren ze extra coulant ivm de Corona hectiek :-q :winkie:
Lionz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 10:02

Dat is heel interessant!!!
Bent u nog steeds tevreden na deze paar maanden?

Ik wil graag het frame van mijn mountainbike veranderen, zou het mogelijk zijn om de URL-links waar je je onderdelen hebt gevonden te plaatsen (of stuur ze naar mij in een privébericht).

Bedankt,

Lionel
Plaats reactie