Voor mijn Devinci in het 'te koop' topic op zoek naar wielen met bredere velgen en 3 dagen later een helemaal nieuwe 2e hands fiets.....
Van een forummember overgenomen, een 2017 Trek Fuel EX 7 in de kleur 'matte viper red' in de maat 19,5' (L).
Ooit was een 26er EX 9 mijn eerste echte MTB-liefde. Een fiets die me paste als een oude jas. Toen de 29inch gekte een tijdje aan de gang was, kon ik die verleiding toch niet weerstaan. De EX verkocht en de overstap gemaakt naar een 29er Devinci Atlas, maar een slagje te klein frame (M) zorgde ervoor dat er toch altijd weer iets 'zat te knagen'.
Vaak verlekkerd bij de bekende fietsenwinkels aan nieuwe EX-en, maar het prijskaartje was toch altijd weer een reden om niet de overstap te maken. Tot een mooie donderdagavond...
Maat klopte, specs klopte behoorlijk goed, kleur klopte ook..... en de prijs klopte ook. Vrijdag meteen gaan kijken en zaterdagmiddag is de koop gesloten en heb ik de Trek achterin geladen.
De specs als gezegd best goed op orde, maar onderstaande zaken wil ik de komende tijd eerst nog aanpakken en overzetten van mijn Devinci:
- groene vorkstickers vervangen voor stealth zwart (done)
- XT shifters overzetten (done)
- 180-180 schijven overzetten (done)
- XT remmen overzetten (done)
- velgstickers verwijderen (done)
Vork: Fox Rhytm 34
Remmen: hendels Shimano XT, schijven 2x 180 mm Shimano XT
Shifters: Shimano SLX 2x10
Achterderrie: Shimano XT
Wielen: RAD15 velgen 30 mm en Elan naven
Banden: 2.35 Barzo/Mezcal combi, binnenbanden eruit, DocBlue erin
Eerst morgen maar eens een testrondje gaan rijden... na morgen dus meer.
Nu nieuwe foto's!!!