Merci Mojo... 🤟🏻

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heckler40 schreef: za 29 mei 2021, 17:17 Goed bezig,

mijn trainer zei altijd: "je wordt alleen beter in wat je oefent" :-q

En hoe een setje banden een bike kan transformeren, welke casing ben je voor gegaan, Exo+ Double Down of DH spec net als TenZNL? Ik twijfel nog over de "zware" set voor mijn Highlander. Die moet er wel komen, en de DHR/Assegai staat ook op de shortlist.

Enjoy!!
Ik probeer elk voorjaar wel een clinic te volgen en uiteindelijk steek je er altijd wat van op. En het is gewoon ook altijd wel leuk om met een groep gelijkgestemden zo'n dag door te brengen. Moet zeggen dat de mannen van mtbsportief het ook erg goed deden. Ik ga daar nog wel eens wat mee doen.

Over de bandjes. De Assegai heb ik in Exo+ en de Minion in DD casing. Heb ze niet tubeless maar met mijn 70kg moet het geen probleem zijn lijkt mij.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: za 29 mei 2021, 16:46

Thanks Klitse. Had Marisven ook nog gespot. Was daar met boomstammen aan het sjouwen. Hij is al net zo'n beest als die Snowdon van hem. :winkie:
Volgende keer ff pb'tje. Kom ik ook. Voor mij altijd een redelijke thuiswedstrijd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie voorbereiding op eindelijk vette trails.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooie vakanties in verschiet :-q

Ga je nog wel eens naar t Hulsbeek?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: za 29 mei 2021, 20:58 Mooie voorbereiding op eindelijk vette trails.
Zekers, en dan eind juli naar Spanje. Daar ligt ook nog wat leuks te wachten. :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dutch schreef: zo 30 mei 2021, 06:45 Mooie vakanties in verschiet :-q

Ga je nog wel eens naar t Hulsbeek?
Heel af en toe na het avondeten als ik vroege dienst heb. Rondje fietsen en een beetje op de bult klooien. Jij dan?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Toch wel ééns per twee weken even denk ik ma/di na 14uur als het lekker rustig is.
Soms rondje, soms enkel naar uitkijkpunt en naast de wielerbaan. Maar dan mis ik de wallride wel en die is zo leuk.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dice Oldskool schreef: za 29 mei 2021, 17:47
Heckler40 schreef: za 29 mei 2021, 17:17 Goed bezig,

mijn trainer zei altijd: "je wordt alleen beter in wat je oefent" :-q

En hoe een setje banden een bike kan transformeren, welke casing ben je voor gegaan, Exo+ Double Down of DH spec net als TenZNL? Ik twijfel nog over de "zware" set voor mijn Highlander. Die moet er wel komen, en de DHR/Assegai staat ook op de shortlist.

Enjoy!!
Ik probeer elk voorjaar wel een clinic te volgen en uiteindelijk steek je er altijd wat van op. En het is gewoon ook altijd wel leuk om met een groep gelijkgestemden zo'n dag door te brengen. Moet zeggen dat de mannen van mtbsportief het ook erg goed deden. Ik ga daar nog wel eens wat mee doen.

Over de bandjes. De Assegai heb ik in Exo+ en de Minion in DD casing. Heb ze niet tubeless maar met mijn 70kg moet het geen probleem zijn lijkt mij.
ik zou ze direkt tubeless maken als ik jou was. ik gebruik normaal gesporken voor het hele seizon een assegai aan de voorkant, dat is wel redelijk te doen hoor. als je aan de achterzijde maar niet zo'n monster hebt. de DHR2 en dan vooral dat karkas is wel minder leuk om te trappen op het normale rondje idd.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb gisteren een stukje Haaksbergen gereden met deze setup en die achterband vreet zich gewoon vast in de ondergrond zoals die er nu bijligt hier. Niet te doen, was alsof ik constant met de rem erop reed. En omdat ik geen extra wielset heb had ik besloten om toch niet tubeless te gaan omdat ik te vaak wisselen moet.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Met dat setje banden haal je alle lol er op vlakke rondjes wel uit ja 😋 op iets waar je enkel hoeft te remmen voor passend tempo daarentegen!

Het mag nog wel eens gezegd worden wat een mooie fiets het is!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dice Oldskool schreef: ma 31 mei 2021, 20:21 Ik heb gisteren een stukje Haaksbergen gereden met deze setup en die achterband vreet zich gewoon vast in de ondergrond zoals die er nu bijligt hier. Niet te doen, was alsof ik constant met de rem erop reed. En omdat ik geen extra wielset heb had ik besloten om toch niet tubeless te gaan omdat ik te vaak wisselen moet.
Wisselen met tubeless gaat toch sneller dan met binnenband. Ik draai er een setje banden op binnen 5min(tubeless uiteraard)
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef: ma 31 mei 2021, 21:39 Met dat setje banden haal je alle lol er op vlakke rondjes wel uit ja 😋 op iets waar je enkel hoeft te remmen voor passend tempo daarentegen!

Het mag nog wel eens gezegd worden wat een mooie fiets het is!

Dankjewel Paulus, ben Lars nog steeds dankbaar. :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

novaterra schreef: ma 31 mei 2021, 21:40
Dice Oldskool schreef: ma 31 mei 2021, 20:21 Ik heb gisteren een stukje Haaksbergen gereden met deze setup en die achterband vreet zich gewoon vast in de ondergrond zoals die er nu bijligt hier. Niet te doen, was alsof ik constant met de rem erop reed. En omdat ik geen extra wielset heb had ik besloten om toch niet tubeless te gaan omdat ik te vaak wisselen moet.
Wisselen met tubeless gaat toch sneller dan met binnenband. Ik draai er een setje banden op binnen 5min(tubeless uiteraard)
Ik ben altijd aan het klooien, heb geen compressor en knoei alles onder de latex. :roll: Heb daar wel een haat-liefde verhouding mee. Maar misschien dat ik het met deze banden nog een poging geef. Lees wel overal dat ze met een vloerpomp op de velg te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ma 31 mei 2021, 21:54
novaterra schreef: ma 31 mei 2021, 21:40

Wisselen met tubeless gaat toch sneller dan met binnenband. Ik draai er een setje banden op binnen 5min(tubeless uiteraard)
Ik ben altijd aan het klooien, heb geen compressor en knoei alles onder de latex. :roll: Heb daar wel een haat-liefde verhouding mee. Maar misschien dat ik het met deze banden nog een poging geef. Lees wel overal dat ze met een vloerpomp op de velg te krijgen zijn.
Ik heb zo’n Schwalbe Tire Booster, hoewel ik het een behoorlijke smak geld vind voor dat tubeless geklooi (ja, ik ben ook om), werkt het wel goed https://www.mantel.com/schwalbe-tire-bo ... 81EALw_wcB

M’n eerste tubeless conversie heb ik trouwens gedaan met zo’n oppomp plantenspuit van een euro of 15, werkte ook, soort van…
Plaats reactie