Intense Spider SL 275C

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Erg gaaf geworden
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Inmiddels zijn er een aantal aanpassingen gedaan:

Rode handvatten vervangen door zwarte, dat oogt wat rustiger.
Witte pedalen zijn al heel lang vervangen door rode vage rozige rode Blackspire Robusto's.
De kleur pakte niet goed uit, ik denk dat ik ze binnenkort een spraybeurtje richting zwart ga geven en dan zie ik wel hoe lang het erop blijft zitten.
Formula Monolithic remschijven vanwege gewoon een zwak voor Formula.
Kleine RRP spatbordjes vanwege aanhoudende regen de afgelopen tijd, ik laat ze lekker zitten.

En een andere demper DVO Topaz 3.
Nu nog op standaard instellingen, het aanpassen met spacers is makkelijk bij dit ding dus dat komt na een testrit en de 5 van Groesbeek wel een keer.

Wat er nog moet gebeuren: pedalen zwart maken en voor de vage te neonrode kleur taco moet een zwarte variant geplaatst worden, stuurpen inkorten zodat spacers bovenop weg kunnen.

Afbeelding

Afbeelding
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Zag ik die maandag niet op de rode route Ede?

Als dat zo is haalde ik je in op het rechte stuk richting N224, daarna haakte jij aan, staken we samen de N224 over en stopte ik vlak voor de 'komochtensectie" om wat te drinken (zat op een groene Niner Jet9).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ah was jij dat 8) klopt helemaal die beschrijving.

Volgende keer herken ik die Niner wel want die die zie je ook niet zo vaak.
Zit daar die 54t ratchet in die je van me overnam? Ratelde goed in ieder geval.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Elvander schreef: wo 9 juni 2021, 14:51 Volgende keer herken ik die Niner wel want die die zie je ook niet zo vaak.
Voor zover ik weet de enige in NL in deze kleur. Deze kleur was volgens mij alleen voor de VS en in ieder geval in NL niet te krijgen (Niner was toen überhaupt nauwelijks te krijgen). Is nu bijna retro, alweer een jaar of 10-11 oud en "still going strong".
Elvander schreef: wo 9 juni 2021, 14:51 Zit daar die 54t ratchet in die je van me overnam? Ratelde goed in ieder geval.
Nee, hier zitten Tune King/Kong naven in. De ratchets zitten in de 180 naaf van de Open.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ten eerste, mooie bike. Jammer dat de rode accenten van de pedalen dan zo vervagen.

Maar ik wil niet hebberig overkomen, maar als je je stuurpen gaat aanpassen, kan ik dan die rode Hope van je overnemen?
Is 50 mm zag ik, met 31.8 klemming?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Meegs schreef: wo 9 juni 2021, 14:57 Ten eerste, mooie bike. Jammer dat de rode accenten van de pedalen dan zo vervagen.
Het rood lijkt op de foto nog wel ok maar in het echt is het een soort paarsig rood en matched echt niet mooi.
Komt volstrekt niet overeen met de foto's van Blackspire zelf, kan gebeuren. Zwart lijkt me beter, misschien later een keer een setje Hope f20's erop. Wel jammer want het zijn echt hele fijne pedalen.
Meegs schreef: wo 9 juni 2021, 14:57 Maar ik wil niet hebberig overkomen, maar als je je stuurpen gaat aanpassen, kan ik dan die rode Hope van je overnemen?
Is 50 mm zag ik, met 31.8 klemming?
Ik bedoelde vorkbuis waar ik schreef stuurpen (per seconde wijzer correctie uitgevoerd).
De pen blijft zitten de buis moet nog ingekort zodat de spacers bovenop weg kunnen.
Dus helaas moet je even verder zoeken naar een geschikte stuurpen. :bier:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ahh op die fiets :-q

No worries verder, :bier: ik fiets nog vrolijk verder met mijn zwarte stuurpen dan.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Grappig, reed gister de 1e 3 ronden bij jou in de buurt maar had de forumnaam nog even niet bij het gezicht. :wink:
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Zo, eindelijk weer eens een update.
Vanwege het slechte weer deze week wat veranderingen aan de Spider aangebracht en meteen wat onderhoud uitgevoerd.
De Shimano XT M8120 remmen zijn er vanaf en de Formula Cura's die ik nog had liggen zitten er nu op.
Ik kon toch geen vrienden worden met de Shimano's nadat ik jaren met het direct gevoel van Formula's had gereden.
Er zitten nu Jagwire semi-metallic blokjes in de Cura's en de Shimano's gaan tzt in de verkoop.

Dan de Ergon GA3 vervangen door een stel oudere ESI chunky grips.
Ik krijg de laatste tijd pijn in m'n vingers tijdens het rijden en ik weet niet waar het aan ligt.
Heb al iets ruimere handschoenen gekocht, dat helpt wel iets maar is niet het echte probleem.
Dus nu maar de grips vervangen, of het helpt weet ik nog niet. Indien het genoeg helpt dan gaan deze rode oorflappen vervangen worden door zwarte want teveel kleurbling is niet mijn stijl.

Verder ben ik geïnspireerd geraakt door het Scott-Spark-klaagtopic (wat duurt het toch allemaal lang ;)) om een zo clean mogelijke cockpit te maken. In dat topic zag ik die 3-voudige dropper, demper en vork-remote en dat verdient naar mijn idee niet de schoonheidsprijs.
Een methode van Seth gekopieerd en de schifterkabel en de remkabel zitten nu dus samen in een krimpkousje en met de Magura bluetooth dropper remote krijg je het niet snel cleaner dan dit denk ik 8)
Ik ben er zelf in ieder geval blij mee.

Verder een nieuwe derailleur kabel getrokken, de oude anti-rammelisolatie van de kabels verwijderd en nieuw geplaatst, derailleur schoongemaakt, gesmeerd en opnieuw afgesteld. Remmen zijn ontlucht, dat blijft een rotklusje met 2 spuiten :evil: en alles netjes gecentreerd. Kan er weer even tegen zo :)
Telefoonplaatjes ter vermaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:bier:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit zou doen en het besluit is genomen.

Dit wordt een heel ander soort bericht dan we normaal lezen op dit forum. Met de positieve gedachte aan Ad58 ga ik dit aan. Hij heeft tot zijn einde een bijzonder zware tijd beleefd en het vertellen van zijn avonturen, zoals hij het zelf noemde, heeft hem denk ik verlichting gegeven. Daarbij straalde zijn sterke, positieve levenshouding naar anderen uit, in ieder geval naar mij. Dat laatste is iets waar ik jaloers op ben, hopelijk vind ik wat sterkte terug.

Wellicht heb ik er ook iets aan om het van me af te schrijven en heel misschien heeft een ander iets aan de teksten die ik ga schrijven over mijn medische traject. Ik zal proberen er zoveel mogelijk mountainbike-gerelateerde belevenissen en ervaringen in te stoppen.
Ik kan niet in één keer het hele verhaal neerzetten dus ik zal het als een soort dagboek neerzetten met een genummerd deel en een datum, zo kunnen jullie als je daar behoefte aan hebt (of het gewoon leuk vindt natuurlijk) een reactie neerzetten en is toch de doorlopende lijn in het verhaal te volgen door een beetje terug te bladeren in het forum. Here we go:

Deel 1, 19 januari 2024
Al meer dan een jaar heb ik niet op mijn fijne mountainbike gereden, kortstondig heb ik wat rondjes op een racefiets gemaakt in de voorzomer maar het gaat niet meer. Ik mis het en ik mis ook het actief mee-ouwehoeren over mooie locaties, mee-neuzelen over leuke onderdelen. Lezen over problemen en oplossingen die aangedragen worden doe ik nog wel spaarzaam. Kortom dit forum, met al zijn makken, is me lief. Ik doe verder niet aan sociale media en heb ook niet vaak de behoefte veel over mezelf de wereld in te slingeren. Daarom is dit sys-topic over mijn Intense mtb ook vrij stil en nu kan ik hier nu wel mooi semi-anoniem mijn verhaal kwijt.

Op dit moment ben ik in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen, ik wacht tot ik om 13 uur naar de operatiekamer ga om biopten te laten nemen van mijn rechter urineleider. Daar zat een kankerplek die carcinoom in situ (kort gezegd cis) genoemd wordt. Oppervlakkige, niet gewortelde kanker die per definitie kwaadaardig is. Als het goed is, is deze kanker na een behandeling verdwenen en daarna zijn er complicaties en bijwerkingen gekomen. Daar zal ik in een later stadium meer over schrijven. De biopten zijn nu nodig om een beeld te vormen van de huidige status van de kankerplek.
Dit is de tweede keer dat ik cis heb gekregen dus ik neem jullie eerst mee terug naar oktober 2011. Ik was 35 jaar en deed nog niet aan mountainbiken. Ik kreeg vage klachten bij het plassen: een rare geur en jeuk aan de eikel en dan niet de prettige vorm van kriebels. Mijn huisarts vertrouwde het niet en gelukkig stuurde hij me direct door naar de afdeling urologie in Ede. Men vond het raar en er werd aan een soa gedacht (uitgesloten, maar je wordt toch van je stuk gebracht) maar toch deed men meer onderzoek. Bij een kijkoperatie in de blaas was een vage onrustige plek in de blaas te zien, waarschijnlijk een oppervlakkige ontsteking dacht men. Hier kreeg ik een antibioticakuur voor. Halverwege de kuur werd ik gebeld dat er uit een plasmonster gekomen was dat daar kankercellen in zaten en direct werd alles in het werk gesteld om mij te opereren. Het telefoongesprek was op donderdag na 17 uur, de volgende dag had ik een intake bij de anesthesist in het ziekenhuis en een voorbereidend gesprek met een arts. Op de maandag erna lag ik op de operatietafel en werd er een poliep weggehaald, ik heb nooit begrepen waarom die niet gezien was bij de kijkoperatie maargoed. Dit vond allemaal plaats in november 2011. Daarna kreeg ik zes spoelingen met BCG als behandeling en op 18 januari 2012, mijn verjaardag, werden er biopten genomen om te zien of de kanker weg was. Zo snel als het gekomen en ontdekt was, zo snel was het ook weer weg.

Ik ben mijn huisarts, de behandelend arts en de poli urologie in Ede nog steeds heel dankbaar hoe ze destijds te werk zijn gegaan. Normaal wordt cis pas ontdekt als de patiënt bloed gaat plassen en dat kun je dus ook al aan de late kant zijn voor een behandeling. Hier werd bij een heel vroeg voorstadium niet getwijfeld en alle zeilen bijgezet om mij direct te helpen, echt top.

Hier houd ik het voor dit moment even bij, na de operatie meer.
Laatst gewijzigd door Elvander op vr 19 januari 2024, 23:33, 3 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Veel sterkte!
(En schrijf vooral door straks).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Modbreak: even weggehaald vanwege de niet optimale timing en verkoop buiten de advertentiesectie.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Blijft een kleaute ziekte. Gelukkig staat de medische wetenschap niet stil. Mijn vriendin was vorig jaar voor de 2e keer in haar leven aan de beurt. Gelukkig is dat goed gegaan. De confrontatie met zoiets maakt de rest relatief.

Sterkte en veel beterschap. En zoals Kermit al schreef, als het je helpt schrijf rustig door.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Sterkte
Plaats reactie