Van een HT naar een Evil fully!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 16:26 Zie mijn eerdere reactie, dat ik dat nog nooit gedaan/geweten heb! Nooit te oud om te leren waarvan akte!
Die reactie gemist op mijn telefoonschermpje. Maaruh die blauwe decals.... jij wordt er niet onrustig van? :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Lars TB schreef: ma 9 maart 2020, 23:19
TenZNL schreef: ma 9 maart 2020, 22:56
Aleen XT en hoger, toch?
Dat is dan toch juist lager?
Ben ik dan de clutch kwijt?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef: ma 9 maart 2020, 23:57
Lars TB schreef: ma 9 maart 2020, 23:19 Dat is dan toch juist lager?
Ben ik dan de clutch kwijt?
Eerder zuid-oost
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Marco79 schreef: ma 9 maart 2020, 23:23
surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 16:26 Zie mijn eerdere reactie, dat ik dat nog nooit gedaan/geweten heb! Nooit te oud om te leren waarvan akte!
Die reactie gemist op mijn telefoonschermpje. Maaruh die blauwe decals.... jij wordt er niet onrustig van? :winkie:
Ze zaten er op....... maar ik zie er niks van als ik aan het biken ben :winkie:
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Test.......... met XT kun je zowel met duim als wijsvinger doorschakelen :oops: nooooit geweten, grazie mille!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 12:16 Oh dat zou wel komisch wezen als het met duwen ook kan, nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Dat zou wel handig zijn want dan heb ik geen verschakel issues met de andere MTB of stadsfiets.
Ik snap al waarom je het shitmano noemt, het is gewoon te ingewikkeld voor je :roll: .

On topic, super gave fiets, echt een droomfiets wat mij betreft en in een kleurtje wat de aandacht trekt die deze mooie fiets verdiend!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mooie fiets :-q Maar vind de blauwe decals ook wel een beetje afbreuk doen.

Ik mis nog steeds het push-pull principe van mijn vorige fiets (met low normal derailleur). Niks makkelijker dan tijdens de klim onder belasting terugschakelen met je wijsvinger. Snap nog steeds niet waarom Shimano daarvan is afgestapt (net als di2)
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

I_do schreef: za 21 maart 2020, 10:24
surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 12:16 Oh dat zou wel komisch wezen als het met duwen ook kan, nog nooit gedaan eerlijk gezegd. Dat zou wel handig zijn want dan heb ik geen verschakel issues met de andere MTB of stadsfiets.
Ik snap al waarom je het shitmano noemt, het is gewoon te ingewikkeld voor je :roll: .

On topic, super gave fiets, echt een droomfiets wat mij betreft en in een kleurtje wat de aandacht trekt die deze mooie fiets verdiend!
:D Shitmano stamt al uit mijn wielren verleden, daar reed ik enkel met Campagnolo op mijn Bianchi's......... totdat ik nu op mijn laatste Bianchi ook Shitmano heb :oops:
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

nielsvo schreef: za 21 maart 2020, 23:15 Mooie fiets :-q Maar vind de blauwe decals ook wel een beetje afbreuk doen.

Ik mis nog steeds het push-pull principe van mijn vorige fiets (met low normal derailleur). Niks makkelijker dan tijdens de klim onder belasting terugschakelen met je wijsvinger. Snap nog steeds niet waarom Shimano daarvan is afgestapt (net als di2)
IK vind het grappig hoe mensen zich aan die kleuren kunnen storen, ik vind het wel een geinige combi, je komt het blauw in het stuur, zadel (onderkant) en velgen tegen, ik zie er onder het fietsen niets van, dan kijk ik enkel voor mij uit wat het volgende obstakel wordt!,

En ik ben er heel erg blij mee, deze fully geeft mij veel meer plezier in mijn rondjes die ik maak. Zelfs gewoon in mijn domicilie, ik spring ineens van trappetjes af waar ik normaal enkel met de rem aan eraf ging, verhoging van een 1 meter zijn geen probleem om er af te springen, gewoon de hele beleving is een dimensie verder dan met de HT. Maar goed ook dit is natuurlijk hartstikke subjectief :-q
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

surfroy01 schreef: ma 23 maart 2020, 09:09
I_do schreef: za 21 maart 2020, 10:24

Ik snap al waarom je het shitmano noemt, het is gewoon te ingewikkeld voor je :roll: .

On topic, super gave fiets, echt een droomfiets wat mij betreft en in een kleurtje wat de aandacht trekt die deze mooie fiets verdiend!
:D Shitmano stamt al uit mijn wielren verleden, daar reed ik enkel met Campagnolo op mijn Bianchi's......... totdat ik nu op mijn laatste Bianchi ook Shitmano heb :oops:
En hoe bevalt het? Wielrenverleden verklaart een hoop overigens :bier:
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

I_do schreef: ma 23 maart 2020, 09:15
surfroy01 schreef: ma 23 maart 2020, 09:09

:D Shitmano stamt al uit mijn wielren verleden, daar reed ik enkel met Campagnolo op mijn Bianchi's......... totdat ik nu op mijn laatste Bianchi ook Shitmano heb :oops:
En hoe bevalt het?
Wennen in het begin omdat je met Campa een extra hendeltje hebt waarbij je met Shitmano alles met 1 hendel doet. Dus je schakelt nogal eens verkeerd in het begin. Maar qua werking, ach ze zijn allebei even goed, Ultegra is gewoon een goede no nonsense groep.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

surfroy01 schreef: ma 23 maart 2020, 09:18
I_do schreef: ma 23 maart 2020, 09:15

En hoe bevalt het?
Wennen in het begin omdat je met Campa een extra hendeltje hebt waarbij je met Shitmano alles met 1 hendel doet. Dus je schakelt nogal eens verkeerd in het begin. Maar qua werking, ach ze zijn allebei even goed, Ultegra is gewoon een goede no nonsense groep.
Als ze allebei even goed zijn is het dan toch ook crapangolo? Of kun je niet gewoon een keer leren shimano te spellen?
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Pfffff waar je je druk over kunt maken............ zit je al 2 weken binnen? IK heb nu op al mijn fietsen Shimano, nu je zin?
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

surfroy01 schreef: ma 23 maart 2020, 09:49 Pfffff waar je je druk over kunt maken............ zit je al 2 weken binnen? IK heb nu op al mijn fietsen Shimano, nu je zin?
Zeker heb ik nu mijn zin!
Hoop dat je de komende tijd veel plezier kunt hebben van deze prachtige fiets, want dat is zeker belangrijker :-q
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Vanmiddag even een lunch break genoten en wat vliegles genomen......

https://youtu.be/HC14gon4gU4
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Plaats reactie