Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Mooi zeg met die Marge Lites! Ik zoek ook nog een setje losse Marge Lite velgen, maar ze blijken lastig gebruikt te vinden voor een leuk bedrag. De meeste zijn toch complete wielen helaas...

Ik vind die zilverkleurige pen wel fraai, misschien qua zilverkleurige details nog wat doortrekken in bijvoorbeeld stuur en stuurpen voor meer eenheid?

Komt de hydraulische groep er nog op?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zwarte pen is naar mijn mening ook mooier.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gisteren ben ik voor het eerst (serieus) op pad geweest met de nieuwe wielen en banden. Ik heb een rondje gedaan op het mtb parcours van Leersum en dat viel niet tegen.

De 3.8 Minion banden reed ik altijd met 0.6, dus daar ben ik ook mee begonnen met deze banden. Dat voelde zeker niet slecht. Al vrij snel had ik echter het gevoel dat er nog wel iets lucht uit kon. 0.55 lijkt de 'sweet spot' te zijn. Grip en comfort zijn fenomenaal en desondanks voelen ze nog serieus snel. Behalve op asfalt dan, daar komen ze nauwelijks vooruit.

Afbeelding
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Fourteen schreef: vr 11 februari 2022, 11:58 Mooi zeg met die Marge Lites! Ik zoek ook nog een setje losse Marge Lite velgen, maar ze blijken lastig gebruikt te vinden voor een leuk bedrag. De meeste zijn toch complete wielen helaas...

Ik vind die zilverkleurige pen wel fraai, misschien qua zilverkleurige details nog wat doortrekken in bijvoorbeeld stuur en stuurpen voor meer eenheid?

Komt de hydraulische groep er nog op?
De Marge velgen zijn inderdaad fraai. Maar helaas ook duur en zwaar... Ach, wie mooi wil zijn :lol: .

De hydraulische groep gaat er niet meer op komen. Ik heb hem geprobeerd werkend te krijgen voor het monteren, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Het gebrek aan instructies hielp niet bepaald.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Knakker29 schreef: vr 11 februari 2022, 11:43 Nice! Lijkt me de titanium pen van Thomson? Het staat wat 'gewoner' dan je andere, maar het valt ook wel weer mooi samen met de velgen.
Het is de alu uitvoering. Ik had die genomen in de hoop dat hij niet zou krassen bij het in en uit halen. Dat lijkt de zwarte namelijk niet te doen. Op die manier kan ik de pen met het zadel wisselen tussen deze fiets en mijn andere Surly. De eerste ervaring is helaas dat de zilveren pen wel lijkt te krassen...
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Afgelopen weekend ben ik op vakantie geweest in het oosten van het land, in Overloon. Ik was van plan om de auto te pakken naar Bikepark Mook, maar gelukkig kwam ik er op tijd achter de Overloon ook een mtb parcours heeft. En wat voor een! Zondag heb ik het hele parcours van ruim 30km gereden. Het is een tijd geleden dat ik zo veel plezier heb gehad op een mtb parcours. Bijna helemaal off road en bijna geen rechte stukken. En heel heel veel bochten. De perfecte gelegenheid om te werken aan mijn techniek en om gewend te raken aan de fiets met de nieuwe sloffen.

Afbeelding

Afbeelding
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Vandaag een nieuw stuurtje gemonteerd. Op aanraden van @maverick76 via marktplaats gekocht. Het is een Whiskey Millhouse.

Het valt toch altijd weer tegen hoeveel werk het is om een stuurtje te vervangen. Desondanks zit alles er weer op en buiten een te korte Di2 kabel (die toch al bijna stuk was) lijkt alles te passen.

Het stuur zorgt voor een aanzienlijk hogere stuurpositie en hij is ook een stuk breder dan mijn vorige stuur. Serieus wennen dus.

Verder liggen de zomerbanden er ook weer onder.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ben zeer benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Wat plaatjes in de laatste uitvoering. De zilveren zadelpen staat een stuk beter in deze uitvoering. Hij lijkt wel flink 'harder' dan de FRM pen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hij kan het zeker hebben!

Vrij veel backsweep zal ook wel prettig zijn.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Staat hem goed :-q ik heb om mijn Krampus op een gegeven moment ook een hoog&breed stuur gezet ( 80cm 70mm rize Stooge ) en dat paste erg goed bij de rij-eigenschappen van zo'n plus bike. Je vangt het gebrek aan voorvering ook beter op.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik ben al een tijdje met het idee aan het spelen om een dynamo te gaan gebruiken, zodat ik niet meer na hoef te denken over het opladen van lampen én geen zorgen hoef te maken over een fietscomputer die leegloopt.

Een tijdje geleden alweer ben ik op de zaken vooruit gelopen en heb ik een zoekopdracht aangezet op marktplaats, met als gevolg dat ik nu een Sinewave Beacon heb liggen.

Dit weekend is daar een set velgen bij gekomen. Nu nog ingespaakt, maar de prijs was dusdanig interessant dat ik voor de prijs van 2 nieuwe velgen nu zo goed als nieuwe velgen heb - WTB I45 Scraper - met banden en schijven erbij. De naven (voor een Lefty, vandaar de prijs vermoed ik) gaan sowieso weg. De schijven (Deore) komen vast wel een keer van pas, dus die blijven. Over de banden ben ik nog niet uit. Ik wil deze set eigenlijk permanent in gebruik houden met de Schwalbe G-One's, zodat ik ook voor de weg altijd een wielset klaar heb staan. Maar daarentegen zou ik ze goed kunnen gebruiken als ik ooit een wat langer tochtje wil gaan doen op de MTB waar het ook af en toe donker is. Bijvoorbeeld een bikepacking tocht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

45mm lijkt me een beetje breed voor gravelbanden. Ik heb Michelin gravelbanden op 26mm intern. Daar vallen ze super mooi op.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Mijn G-One's zijn 2.8 breed, dus 45 mm intern moet geen probleem gaan geven.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Goed bezig met verzamelen! Wat komt er voor dynamonaaf in? Son? Supernova? Shimano? Iets anders? ;)
Plaats reactie