Garantie SCHEUR | YT Capra AL Base 2019

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nou nog maar een update, de fiets is momenteel al een poosje teruggestuurd naar YT voor een garantie gevalletje. 22 September hebben ze de fiets ontvangen en 13 oktober bericht gehad dat ze de Chain stay gaan vervangen.

Afbeelding

Nu gaat het nog wel minimaal 6 weken duren voordat ze het onderdeel hebben blah die blah duurt veel te lang, dus binnenkort hopelijk new bike day :D

*edit mocht er dus nog iemand interesse hebben in een YT capra AL base 2019 29" met nieuwe achterbrug incl. BB en Headset en Shock hoor ik het graag :-q
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ai, balen, wel een bekend probleem met de Capra. Vroeg of laat scheuren ze daar allemaal zo lijkt (zie mtb-news.de). Veel succes met de garantieafhandeling. Ikzelf kon er uiteindelijk 8 maanden op wachten. Hoeveel km (of uur) heb je er ongeveer mee gereden?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Volgens Strava 3113,3 Km met gefietst incl. Liften etc. nog geen 2 jaar in gebruik gehad. Maargoed ik heb geen haast met de afhandeling als het goed is komt er deze maand of volgende maand al iets nieuws binnen.

Ja had het op pinkbike ook al een paar keer gezien bij mensen ook op die plek.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pieterw33 schreef: ma 18 oktober 2021, 10:31Maargoed ik heb geen haast met de afhandeling als het goed is komt er deze maand of volgende maand al iets nieuws binnen.
Er is nog een fabrikant die jou een frame durfde te verkopen, ondanks je track record :lol:
Of stuur je rekeningen voor field testing....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Z'n "crack" record.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

cheeta schreef: ma 18 oktober 2021, 10:53
pieterw33 schreef: ma 18 oktober 2021, 10:31Maargoed ik heb geen haast met de afhandeling als het goed is komt er deze maand of volgende maand al iets nieuws binnen.
Er is nog een fabrikant die jou een frame durfde te verkopen, ondanks je track record :lol:
Of stuur je rekeningen voor field testing....
Haha misschien eens een Durability test bedrijf beginnen voor mountainbikes.
maverick76 schreef: ma 18 oktober 2021, 10:56 Z'n "crack" record.
ah mijn vorige fully heeft het minder lang volgehouden als de Capra. Hopelijk gaat de volgende langer mee.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Maar ligt het aan de frames of jou manier van fietsen?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

maverick76 schreef: ma 18 oktober 2021, 11:21 Maar ligt het aan de frames of jou manier van fietsen?
Tsjah beide denk ik haha, vorige keer was het wel een scheur op een lasnaad en deze scheur komt ook wel vaker voor. Maar ben er zeker niet zuinig op, maarja daar zijn ze ook niet voor.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nu een carbon frame verkozen?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Jurriaan schreef: di 19 oktober 2021, 11:59 Nu een carbon frame verkozen?
Nee maar het wordt ook geen alu :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

👌🏻 staal of titanium. We wachten de sys af.
Plaats reactie