Transition Klunker 2013

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Vorig jaar heb ik al een Schwinn Cruiser op de kop getikt en tot klunkertje omgebouwd, maar dit frame bood toch niet helemaal het vertrouwen dat ik er van verwachtte.. Daarom, na lang zoeken nu eindelijk een Transition Klunker weten te vinden en uit Engeland over laten komen!

Het is precies deze fiets: Klunk 'n Funk-filmpje!, en de fiets is dus stevig gebruikt.

Afbeelding
Zo kwam de klunker in het pakketje.

Afbeelding
Er moest nog even ruzie gemaakt worden met de originele trapas, of wat daar van over was..

Afbeelding
Het frame zelf heeft het gevecht (en de voorgaande jaren) gelukkig goed overleefd.

Afbeelding
Ik heb mijn zelfgebouwde wielset uit de Schwinn overgezet, maar wel met de dikke banden die bij de Transition kwamen.

Afbeelding
De Klunker had origineel een verzet van 42 x 15, niks voor mijn pootjes. Daarom de 38T van de Schwinn ook overgezet, wel een nieuwe trapas en een ander crankstel.

Afbeelding
Altijd leuk om bij een clubje te horen!

Afbeelding
Een club met goeie feestjes!

Afbeelding
En een breed stuur, maar niet zo erg als op de vorige.. 800 vs. 820mm

Afbeelding

Afbeelding
Comfy zadeltje..

Afbeelding
Hier is dus weinig veranderd, nog steeds brede velg en lompe naaf!

Afbeelding
En dat ziet er dan in totaal zo uit!

Afbeelding
______Honzo ______ Jake______ Unit
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dikke bak :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Super cool! Daar heb ik de afgelopen tijd ook nog naar gezocht, maar niet gevonden.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Het was voor mij ook niet makkelijk, de Schwinn was eigenlijk al een soort van 3e keus, bij gebrek aan Transition Klunkers, of écht oude Schwinns, en dat duurde toen al ongeveer een jaar.. en nu dus nog een jaar voor deze :tong
______Honzo ______ Jake______ Unit
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ehhh, origineel! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29781
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie kleur ook.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ziet er op de filmpjes fantastisch gaaf uit, hoop dat het ook echt zo rijdt! Houd ons op de hoogte!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1159
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gaaaf! Ik ben ook een tijdje op zoek geweest maar mijn zoektocht maar gestaakt omdat ze moeilijk te vinden zijn.
Ben wel benieuwd hoe een klunker op onze routes gaat.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Singletrack Sundays schreef: za 25 januari 2020, 10:57 Gaaaf! Ik ben ook een tijdje op zoek geweest maar mijn zoektocht maar gestaakt omdat ze moeilijk te vinden zijn.
Ben wel benieuwd hoe een klunker op onze routes gaat.
Thanks! zoals gezegd is het voor mij ook een meerjarig project geweest om dit gevaarte te vinden..

en op mijn lokale rondje valt prima te klunken, dit filmpje is vorig jaar gemaakt op de Schwinn.. Klunking on the Veluwe!
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Erg gave fiets!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7976
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Op welke manier geeft deze meer vertrouwen? Andere geo?
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Deze fiets is sowieso al meer gemaakt voor het gebruik als mountainbike, de Schwinn was meer een cruiser.. Dat was te merken aan de smallere buizen, en een lage bottom bracket, die in het bos nogal eens voor pedal strike zorgde. Daarnaast heb ik het vermoeden dat het frame ook aan het 'inzakken' was, bij de liggende achtervork, waardoor bovenstaande probleem verergerd werd.

Voor de Transition ben ik al even aan het customizen geweest:
Afbeelding
Ik gebruik deze fiets om te mountainbiken en dan fiets ik ook een paar kilometer naar het bos toe. Ik miste de mogelijkheid om het zadel snel in hoogte te kunnen verstellen.
Met de geïntegreerde zadelpenklem moest ik een multitool pakken, zadel verstellen, multitool opbergen, en dan kon ik pas weer door.
Vandaag heb ik van een andere zadelpenklem de snelspanner gebruikt en op passende lengte gemaakt voor deze fiets. Dus voortaan onderweg minder sleutelen en meer biken!
______Honzo ______ Jake______ Unit
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gave fiets! Moet een hele uitdaging zijn om hiermee een mountainbike parcours te rijden...
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gave fiets! Moet een hele uitdaging zijn om hiermee een mountainbike parcours te rijden...
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gave fiets! Moet een hele uitdaging zijn om hiermee een mountainbike parcours te rijden...
Plaats reactie