Arkose 2.0 "New Bike Day"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooie bike met een leuk kleurtje, lekker wat bevestigingspunten op het frame, wel jammer dat er niks op de vork zit (zou het voor mij zijn). Verder ook erg netjes afgemonteerd voor het geld vind ik, doen ze goed :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@kermit
Ik had al bedacht jouw idee van toolboxje in onderbuis bidonhouder te "adopteren" ....dus zadeltasje gaat er wrsch af.
Reflextoren zijn er al af. Foto's zodra het weer een beetje droog is :~

Brexit? Geen idee. Zolang het pond niet gaat zweven tov Euro zal het voorlopig niet veel uitmaken in prijs, maar wrsch gaat transport/handling extra geld kosten ? Nu rekent Evans al bijna 80€ transport, dus echt goedkoop zijn ze daar niet in. Fiets was daarintegen met 725€ belachelijk goedkoop met eindejaarskorting....an offer I couldn't resist :oops:
Onvoorspelbaar is wat het straks UK gaat kosten om alle fietsonderdelen te importeren? Van de Arkose (en meeste andere fietsen) is niks UK-made . Als ze straks bv 10% extra of minder voor Aziatische import gaan betalen??

Paar plaatjes nog. Ik vind de matte vork juist wel mooi.
@floris jammer voor bikepacking inderdaad, maar daar zijn vlgs mij wel oplossingen voor met xtra bidonhouder icm rubberstraps vlgs mij? Ik heb bij Decathlon laatst iets zien liggen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat zit er nou achterop het uitvaleinde geschroefd? Lijkt wel een banjobout...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een sleepoog :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Kan je een anker aan hangen als die TRP toch niet zo goed remt.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wat dachten we van een fancy spatbord bevestiging ? :-D

Als die TRP niet bevalt komt er GRX op. Ik wil sowieso van Sram road schakelgrepen af, ik vind het tov Shimano ook na een half jaar nog steeds niks.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is dan wel weer voor specifieke spatborden denk ik (Trek heeft ook zoiets inderdaad). En spotte ik op de driveside chain stay nou een lakbeschadiging... :o ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Vind het een nette fiets hoor!

Zit er nu een kras op de achterbrug?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

MonkeyRider schreef: do 9 januari 2020, 12:06
@floris jammer voor bikepacking inderdaad, maar daar zijn vlgs mij wel oplossingen voor met xtra bidonhouder icm rubberstraps vlgs mij? Ik heb bij Decathlon laatst iets zien liggen.
Valt inderdaad genoeg alternatieve dingen voor te bedenken!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb gisteravond nog ff koortsachting naar de gesignaleerde krasjes en plekjes gezocht :(( (die verdomde high resolution foto's ook :wink: ) ......maar ik zie gelukkig niks. Chainstay was randje stickerrest en rest kon ik niet echt vinden. Maar 100% schadevrij zal ie vast niet blijven en zo schoon is ie intussen ook al niet meer.

Wat zitten puzzelen ivm wielgewicht verschil van 800gr tussen beide sets. Ongeveer de helft komt voor rekening van beide banden: de WTB riddler 45mm vs Vittoria Terreno Dry 42 en de andere 400gr zit tussen wielsets WTB i21/Novatec vs DtSwiss CR1600 Spline (beiden incl schijven).
Het fietst ook voelbaar anders met de 800gr lichtere combi.....maar de Riddlers geven ook duidelijk wat meer grip en comfort in het bos terwijl de Vittoria's niet hoorbaar rollen op de weg. Kwestie van keuzes dus.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mijn 650B wielset met Conti Xking 2.0 past ook en ruim.
Zo te zien gaat 2.1 en 2.2" ook goed passen, dus keuze in mtb-banden genoeg. Ik ben wel benieuwd hoe de 77mm bbdrop gaat werken icm 650B op ruig / stenig terrein, maar op een kort proefrondje voelt het erg goed.
Ik heb mijn Specialized Hoverbar er intussen opgezet. Fijn stuurtje met iets rize en flair.
Rijklaar zoals op de foto weegt ie 11.1 kg en dat valt me zeker niet tegen in de "zwaarste" terrein set-up zonder fancy spul.

Afbeelding


Afbeelding
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mooie fiets met een hele fijne kleur! Tanwalls vind ik er dan persoonlijk weer erg mooi bij.

Overweeg je een GRX derrie vanwege het grotere bereik of (mede) vanwege de clutch? Ik overweeg mijn Tiagra fiets 1x te maken en heb de GRX derrie in m'n achterhoofd voor als de ketting niet goed blijft liggen. Maar ik moet zeggen dat de originele Tiagra derrie de ketting goed strak houdt. Eigenlijk bijzonder weinig geklapper op slecht terrein.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

klaast schreef: vr 10 januari 2020, 21:45 Mooie fiets met een hele fijne kleur! Tanwalls vind ik er dan persoonlijk weer erg mooi bij.

Overweeg je een GRX derrie vanwege het grotere bereik of (mede) vanwege de clutch? Ik overweeg mijn Tiagra fiets 1x te maken en heb de GRX derrie in m'n achterhoofd voor als de ketting niet goed blijft liggen. Maar ik moet zeggen dat de originele Tiagra derrie de ketting goed strak houdt. Eigenlijk bijzonder weinig geklapper op slecht terrein.
Tanwalls vind ik ook erg mooi staan inderdaad. Ik gebruik waarschijnlijke beide wielsets.

GRX inderdaad alleen vanwege de clutch, maar ook in mijn ervaring doet Tiagra het standaard ook al erg goed. Ik twijfel nog.
Bereik van de standaard Tiagra is in de praktijk gelijk aan de GRX 400 derrie; 11-36
Volgens mij is er geen 1x 10sp GRX derrie met bereik tot 40 of 42 ?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De grx 1x11 speed derailleur gaat tot 42. En aangezien die dezelfde cable pull heeft als grx 10 speed zou dat moeten werken toch?
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

42 klopt, ik vind de clutch functie wel tegenvallen, de sram xx1, maar ook de nx1 hadden veel minder last van klapperende ketting.
Plaats reactie