On*One BigDog wordt e-Dog (pag 8)
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Gaaf ding, lekker fris ook met dat oranje
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, het oranje is een lekker kleurtje.
Had eerst de grijze besteld, maar dat leek me toch wat saai, dus gewijzigd.
Geen spijt, ookal weegt de oranje 100g meer dan de grijze.
De grijze is kaal staal met fosfaat anti roest behandeling, de oranje is ook behandeld en daarna overgespoten.
Grijs is dus wel heel geschikt om zelf een kleurtje te geven
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Zo oranje dus:
[edit]plaatje verwijderd, zie een paar posts verderop.[/edit]
[edit]plaatje verwijderd, zie een paar posts verderop.[/edit]
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 6 januari 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik heb nog even naar die grijze gekeken....toch wel mooi ook, maar (gelukkig) uitverkocht in large
Als je deze Big Dog vergelijkt met de oude Inbred (heb ik ook gehad) hoe zou jij de verschillen in rij eigenschappen omschrijven?
NB ik zit nog enorm te twijfelen of die nieuwere trail-geo iets voor mij is, vandaar die vraag. Ik zou de spullen van mijn oude Ragley Big Wig vrijwel compleet over kunnen zetten; van Big Wig naar Big Dog dus
Als je deze Big Dog vergelijkt met de oude Inbred (heb ik ook gehad) hoe zou jij de verschillen in rij eigenschappen omschrijven?
NB ik zit nog enorm te twijfelen of die nieuwere trail-geo iets voor mij is, vandaar die vraag. Ik zou de spullen van mijn oude Ragley Big Wig vrijwel compleet over kunnen zetten; van Big Wig naar Big Dog dus
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De Inbred staat nog in de schuur, maar star. Ik gebruik m soms om naar het dorp te fietsen. Lastig vergelijken dus.
Van wat ik me herinner is deze veeeel stabieler naar beneden.
Scheelt ook wel dat in de Big Dog een 140mm Pike zit, terwijl de Inbred altijd star was, of hooguit 100mm(Fox 32RL).
Het frame is 200g zwaarder dan de Inbred, maar ook langer, dus de extra grammen zitten gedeeltelijk in de extra reach.
(Ik kan je de geo sheets wel mailen, pb even)
Bij de Inbred voelde je het gewicht onderweg niet en dat is bij deze hetzelfde.
Klimmen gaat goed, afdalen nog beter.
Jumpjes en drops doet de Big Dog beter dan de Parkwood, de Parkwood deed het al stukken beter dan de Inbred.
De Inbred was puur XC (singlespeed), de Big Dog is echt trail /AM.
Maar hier is geen meter vlak, dus ik kan niets zeggen over Brabantse bospaden.
Van wat ik me herinner is deze veeeel stabieler naar beneden.
Scheelt ook wel dat in de Big Dog een 140mm Pike zit, terwijl de Inbred altijd star was, of hooguit 100mm(Fox 32RL).
Het frame is 200g zwaarder dan de Inbred, maar ook langer, dus de extra grammen zitten gedeeltelijk in de extra reach.
(Ik kan je de geo sheets wel mailen, pb even)
Bij de Inbred voelde je het gewicht onderweg niet en dat is bij deze hetzelfde.
Klimmen gaat goed, afdalen nog beter.
Jumpjes en drops doet de Big Dog beter dan de Parkwood, de Parkwood deed het al stukken beter dan de Inbred.
De Inbred was puur XC (singlespeed), de Big Dog is echt trail /AM.
Maar hier is geen meter vlak, dus ik kan niets zeggen over Brabantse bospaden.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Vorig foto was scheef, waardoor je een vertekend beeld zou krijgen van de geometrie. Daarom even recht gezet.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Thnx!ThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 6 januari 2020, 19:47 De Inbred staat nog in de schuur, maar star. Ik gebruik m soms om naar het dorp te fietsen. Lastig vergelijken dus.
Van wat ik me herinner is deze veeeel stabieler naar beneden.
Scheelt ook wel dat in de Big Dog een 140mm Pike zit, terwijl de Inbred altijd star was, of hooguit 100mm(Fox 32RL).
Het frame is 200g zwaarder dan de Inbred, maar ook langer, dus de extra grammen zitten gedeeltelijk in de extra reach.
(Ik kan je de geo sheets wel mailen, pb even)
Bij de Inbred voelde je het gewicht onderweg niet en dat is bij deze hetzelfde.
Klimmen gaat goed, afdalen nog beter.
Jumpjes en drops doet de Big Dog beter dan de Parkwood, de Parkwood deed het al stukken beter dan de Inbred.
De Inbred was puur XC (singlespeed), de Big Dog is echt trail /AM.
Maar hier is geen meter vlak, dus ik kan niets zeggen over Brabantse bospaden.
In Brabant (Dorst, LDD) is het vooral bochtjes natuurlijk en dan vind ik old school (Inbred , KM) wel lekker rijden.
Lever je daar op in denk je?
Waarom ben jij voor de Big Dog gegaan ipv Scandal? Liefde voor staal of ook andere reden?
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Liefde voor staal.Thnx!
In Brabant (Dorst, LDD) is het vooral bochtjes natuurlijk en dan vind ik old school (Inbred , KM) wel lekker rijden.
Lever je daar op in denk je?
Waarom ben jij voor de Big Dog gegaan ipv Scandal? Liefde voor staal of ook andere reden?
De geo zou hetzelfde moeten zijn als vd nieuwe Scandal maar als je de foto op de vorige pagina bekijkt is de Big Dog toch iets langer.
(Net op de site gekeken, de tabel vd Scandal of vd Big Dog is aangepast, er is nu verschil, de Big Dog is idd langer)
Ik zou de echte afmetingen eens moeten vergelijken met de tabel.
Misschien als ik morgen niets te doen heb.
Vanmiddag de wielbasis nagemeten, omdat de BD niet op zn achterwiel door de schuurdeur kon.
Alweer vergeten...
Geen idee hoe de BD op Dorst door de bocht gaat. Maar de drop is peanuts.
Met een beetje mazzel komt mn achterremleiding morgen binnen, dan heb ik wat te prutsen.
Over de achterrem, de website doet wat moeilijk, 160mm zeggen ze.
Op de L past iig 180mm.
Er is ruimte zat voor een 203 schijf, maar de remklauw zit in het hoekje tussen de chainstay en de seatstay, dus daar zit de beperking.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Welke drop ? (gaat op een oude singlespeed KM ook probleemloos )
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dan win je er wat betreft Dorst dus niets mee...MonkeyRider schreef: ↑di 7 januari 2020, 00:49 Welke drop ? (gaat op een oude singlespeed KM ook probleemloos )
Denk ik.
Behalve dat het een leuk frame is voor weinig (ook zonder de introductie aanbieding).
De oranje is een overgespoten grijze, en de decals zijn stickers, zitten niet onder de lak.
De grijze is dus uitermate geschikt om zelf een kleurtje te geven
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Zeker een leuk frame ! En mooi opgebouwd ook
Als ik jouw omgeving in de buurt had, stond ie ook in mijn schuur .
Maar voor wat lokale rondjes heb ik mijn twijfels...... gelukkig "sold out"
Als ik jouw omgeving in de buurt had, stond ie ook in mijn schuur .
Maar voor wat lokale rondjes heb ik mijn twijfels...... gelukkig "sold out"
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Deze ga ik even volgen , altijd mooi een oranje fiets
Laatst gewijzigd door de hollander op wo 8 januari 2020, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Vanmiddag mn nieuwe remleiding ontvangen.
Omdat dit frame langer is dan de Parkwood en omdat de kabelloop onderdoor is, was de oude achterremleiding te kort.
Omdat dit frame langer is dan de Parkwood en omdat de kabelloop onderdoor is, was de oude achterremleiding te kort.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29958
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Plaatje dan maar?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.