YT Jeffsy 2016 Comp 2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Zou daar niet te hard mee aan de slag gaan, diameter van het asje moet niet veranderen xD
Even met alcohol en een doekje eerst goed proberen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Valt mee hoor , is heel zacht materiaal , zal niet gelijk metaal verwijderen ,ik gebruik het om hydraulische plunjers mee op te poetsen , voordat er nieuwe pakkingen omheen gaan , daar staat meestal rond de 100 bar op :wink: , maar zal eerst met remmenreiniger /achohol aan de slag gaan :-q .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Nu de YT wacht op een nieuwe demper , maar wat lagers laten komen voor de achterbrug en scharnierende punten

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Snelle Buffer schreef: za 18 januari 2020, 15:18 Vorige week nieuwe (2e hands) banden opgehaald voor de bikepark bezoekjes , vandaag even op de velg gemonteerd , en via tip elders op het forum, een setje adapters om een non boost naaf in een boost voorvork te plaatsen , dmv een spacer voor de schijfrem , en twee spacers aan beide zijde's van de naaf , werkt perfect .

De banden zijn de Maxxis Agressor exo in 2.50 breedte en de Maxxis Minion DHF 3c exo ook in 2.50 breedte , gelukkig aan de achterzijde genoeg ruimte tussen de band en het frame .,

(...)

Afbeelding
Ik vind het echt heel krap ogen.. beetje in zijn algemeenheid, hoeveel mm ruimte wordt aangeraden als minimum?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

En zo kom je erachter dat de bestelde lagers niet de juiste zijn , ondanks de duurder de prijs tov YT , en sneller beschikbaar .

Onder de originele (blauwe) lagers : 6803VRS

Boven de rode lagers ; 6803RS

De VRS heeft dus zeker meer kogeltjes erin zitten, dus betere evenredige belasting .

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Leuk om eens te zien, wist ik niet, weer wat geleerd :-q

Meer kogeltjes en geen kooi

Dit is wat winkels schrijven

"6803-2RS-MAX (6803-VRS)
£5.00 (inc. VAT)

Dimensions – 17 x 26 x 5
Alternate References – 6803-LLU-MAX
Designed specifically for suspension pivots, MAX complement type bearings address the challenges associated with mountain bike pivots. These bearings have 35-40% more load capacity than standard radial bearings. This is accomplished with a design where the maximum number of balls are inserted into the bearing with no cage separating them allowing the bearing to take a greater load at any point the bearing pivots to."

https://www.airevelobearings.com/produc ... t-bearing/
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

hendrikjan schreef: za 28 maart 2020, 09:19
Snelle Buffer schreef: za 18 januari 2020, 15:18 ....

De banden zijn de Maxxis Agressor exo in 2.50 breedte en de Maxxis Minion DHF 3c exo ook in 2.50 breedte , gelukkig aan de achterzijde genoeg ruimte tussen de band en het frame .,

(...)

Afbeelding
Ik vind het echt heel krap ogen.. beetje in zijn algemeenheid, hoeveel mm ruimte wordt aangeraden als minimum?
Standaard zitten er 2.4 banden op , wordt niet gesproken over minimum , Dus denk wat jezelf vindt passen , en wat gaat ; tripje bikepark staat voorlopig in de koelkast .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ok, maar is er ook zo iets als "wat is wijsheid?" hoeveel mm ruimte "clearance" is verstandig om aan te houden?

// sorry voor de topic hijack /
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In feite is een millimeter meer dan voldoende ruimte. Maar af en toe zul je dan een steentje vast horen komen te zitten. Is 5 mm dan genoeg? 10 mm? Waarschijnlijk kun je pas bij 5 cm zeggen dat het echt ruim genoeg is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 18:16 In feite is een millimeter meer dan voldoende ruimte. Maar af en toe zul je dan een steentje vast horen komen te zitten. Is 5 mm dan genoeg? 10 mm? Waarschijnlijk kun je pas bij 5 cm zeggen dat het echt ruim genoeg is.
Dan wil ik je nog wel eens bochtjes zien rijden met een mm ruimte.... dat gaat volgens mij echt niet zonder aanlopen..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hendrikjan schreef: zo 29 maart 2020, 18:47
Lars TB schreef: zo 29 maart 2020, 18:16 In feite is een millimeter meer dan voldoende ruimte. Maar af en toe zul je dan een steentje vast horen komen te zitten. Is 5 mm dan genoeg? 10 mm? Waarschijnlijk kun je pas bij 5 cm zeggen dat het echt ruim genoeg is.
Dan wil ik je nog wel eens bochtjes zien rijden met een mm ruimte.... dat gaat volgens mij echt niet zonder aanlopen..
Goed, dan geef je hier dus zelf het antwoord... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Het zal wel aan mijn begrijpend lezen vaardigheden liggen, maar ik snap dan alleen dat 1 mm te weinig is, maar nog steeds niet hoeveel mm verstandig is om aan te houden.. En dat was wat ik vroeg.....

:bier:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

is ook lastig te zeggen, er kan altijd wel iets tussen gaan zitten, ook met 10mm.
persoonlijk vindt ik een mm of 5/6 prima, de ene vindt dat veel en de andere vindt dat krap
Bird Aeris 9 blurple
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hendrikjan schreef: zo 29 maart 2020, 23:23 Het zal wel aan mijn begrijpend lezen vaardigheden liggen, maar ik snap dan alleen dat 1 mm te weinig is, maar nog steeds niet hoeveel mm verstandig is om aan te houden.. En dat was wat ik vroeg.....

:bier:
Als je wel weet dat 1 mm te weinig is, dan kun je toch wel zelf inschatten wat het wel moet zijn :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

A: 2mm
B: 3mm
C: 4mm
D: geen van bovenstaande

Choose wisely.

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie