"Nieuw"voor mijn Zoontje Olympia Iron

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Voor mijn zoontje een Olympia Iron gekocht.

Hij wilt wedstrijdjes gaan rijden en de kans deed zich voor deze mooie fiets met de volgende specs voor hem te kopen

Afbeelding

Frame: Carbon (medium)
Wielen: Alchemist (1230g)
Remmen: XO
Groep: XO
Vork RS1
Gewicht zoals hij er bij staat is minder dan 9 kilo
henk164
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 547
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 16:50

Top fiets hoor
Daar kan hij we mee vooruit :-q :-q
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Ja henk daar ga ik wel van uit, hij is er in ieder geval erg blij mee
henk164 schreef: zo 15 december 2019, 10:24 Top fiets hoor
Daar kan hij we mee vooruit :-q :-q
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Er zijn genoeg kinderen die het met minder moeten doen :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Daar is hij zich inmiddels van bewust

slapbandje schreef: ma 16 december 2019, 21:29 Er zijn genoeg kinderen die het met minder moeten doen :-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

slapbandje schreef: ma 16 december 2019, 21:29 Er zijn genoeg kinderen die het met minder moeten doen :-q
Genoeg vaders ook :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mooie bike Hans :-q geen twijfel mogelijk dat deze bike met echte race genen, je ook echt hard kunt gaan :-q maar had je je zoontje hiervoor al met een soort gelijke geo. gereden....of heb je hem langzaam laten inrijden en wennen aan deze toch zeer direct sturende bike :-D :-q
Zelf vind ik het lekker rijden, ik hou daar wel van direct en kort sturen.....alleen moet je (min of meer verplicht) altijd goed bij de les blijven, dat is dan nog wel te overzien, maar scherp blijven met vermoeiende boven armen is weer een slechte combinatie :( maarja ik ben ook geen jonkie meer :lol: dus echt vergelijken zit er niet in...en ook is mijn balhoofd hoek iets steiler :oops: :lol: ik ben gewoon benieuwd, hoe je zoontje het vind rijden als één van de weinige met een 70+ balhoofd hoek geo. vandaar mijn vraag :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Mario070,

Hiervoor heeft hij 2 x een cube gehad en nu hij 12 is (nog niet zo veel referentie materiaal qua fietsen) wilt hij langzaam wat wedstrijdjes gaan rijden. We hebben hem proef laten rijden en tot nu toe geen opmerking over stuurgedrag oid gekregen
Mario070 schreef: wo 18 december 2019, 03:22 Mooie bike Hans :-q geen twijfel mogelijk dat deze bike met echte race genen, je ook echt hard kunt gaan :-q maar had je je zoontje hiervoor al met een soort gelijke geo. gereden....of heb je hem langzaam laten inrijden en wennen aan deze toch zeer direct sturende bike :-D :-q
Zelf vind ik het lekker rijden, ik hou daar wel van direct en kort sturen.....alleen moet je (min of meer verplicht) altijd goed bij de les blijven, dat is dan nog wel te overzien, maar scherp blijven met vermoeiende boven armen is weer een slechte combinatie :( maarja ik ben ook geen jonkie meer :lol: dus echt vergelijken zit er niet in...en ook is mijn balhoofd hoek iets steiler :oops: :lol: ik ben gewoon benieuwd, hoe je zoontje het vind rijden als één van de weinige met een 70+ balhoofd hoek geo. vandaar mijn vraag :D :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooie leeftijd (of nog eerder) om het mountainbiken op te pakken. Dat gaat hem een voorsprong geven voor de rest van z,n leven. :-q
En hou het vooral speels. Ik loop nog weleens mee met de motortrial, teveel ouders die er te dicht opzitten. :((
"This species has amused itself to death"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kan niet meer schreef: za 21 december 2019, 12:14 En hou het vooral speels. Ik loop nog weleens mee met de motortrial, teveel ouders die er te dicht opzitten. :((
Als je zo een mooie fiets krijgt, dan moeten daar natuurlijk wel prestaties tegenover staan :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Grappig, deze bike had ik zelf ook het oog op MP. Herken hem aan de RS1, Alchemist velgen en het specifieke marathon stuurtje! Heel gaaf ding, veel plezier ermee! 👍👍👍
Same shit, different day :winkie:
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Weer of geen weer hij fietst altijd met een glimlach van oor tot oor
kan niet meer schreef: za 21 december 2019, 12:14 Mooie leeftijd (of nog eerder) om het mountainbiken op te pakken. Dat gaat hem een voorsprong geven voor de rest van z,n leven. :-q
En hou het vooral speels. Ik loop nog weleens mee met de motortrial, teveel ouders die er te dicht opzitten. :((
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Ik moet hem zelfs wat afremmen in zijn prestatiedrift maar kaan de 28e weer naar de Jan van Arckel wintercompetitie welk dan zijn 2e echte wedstrijdje gaat worden.

Ook strak nog even een ochtendje fietsen met hem en mijn jongste van 10
Lars TB schreef: za 21 december 2019, 14:13
kan niet meer schreef: za 21 december 2019, 12:14 En hou het vooral speels. Ik loop nog weleens mee met de motortrial, teveel ouders die er te dicht opzitten. :((
Als je zo een mooie fiets krijgt, dan moeten daar natuurlijk wel prestaties tegenover staan :winkie:
MTBhans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 9 december 2018, 08:59
Mijn mountainbike: SENSA FIORI SL TNT COMP RC

Moet deze wel zijn geweest, is heel bijzonder stuurtje wat je wel herkent en eigenlijk nooit ziet. Fijn voor ons dat jij enkel je oog er op hebt laten vallen :)
bluebird schreef: za 21 december 2019, 18:11 Grappig, deze bike had ik zelf ook het oog op MP. Herken hem aan de RS1, Alchemist velgen en het specifieke marathon stuurtje! Heel gaaf ding, veel plezier ermee! 👍👍👍
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren even in het echt bewonderd, maar een strak bakkie hoor :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie