Slack and black(+green), chiner 29 downcountry bike, update p9
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Zoek een bedrijf die het spul kan fixen maar ook kan beoordelen. Als dat bedrijf aangeeft dat het geen constructie schade is, lekker opbouwen en gaan biken. En dan vraag je een kleine tegemoetkoming in de kosten van Carbonada.
“Old, not obsolete”
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5500
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
slapbandje schreef: ↑wo 11 december 2019, 19:07 Dus wanneer jij een nieuw artikel aanschaft, of dat nou een frame, een auto of wat dan ook accepteer je dat het bij aflevering al beschadigd is?
Dan kun je net zo goed al je spullen op de tweedehands markt aanschaffen
Wordt er ook niets weg gegooid.
Ik bestel ook veel online, soms gaat er iets mis of valt er iets tegen. Dit gaat om een MTB hè, het is vooral treurig dat je de eerste kras niet zelf maakt
Dus ja, wat zijn je opties, 6 weken wachten en een verder bruikbaar onderdeel weggooien of je pech accepteren en lekker gaan biken. Ik zou voor optie twee gaan. Jij blijkbaar niet.
Wellicht kun je de leverancier nog vragen om een (financiële) tegemoetkoming en gewoon met dit frame gaan rijden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
De leverancier heeft een tweetal opties aangedragen waaruit TS kan kiezen.
Ik acht de kans groot dat wanneer je jouw optie voorlegt aan de leverancier ze daar wellicht in mee willen gaan maar dan als voorwaarde stellen dat de garantie op het frame vervalt.
Of je daar dan zo happy mee moet zijn als klant betwijfel ik ten zeerste. Dan zou ik toch een nieuwe achterbrug laten overkomen.
Maar ieder zijn voorkeuren. We leven in een vrij land
Ik acht de kans groot dat wanneer je jouw optie voorlegt aan de leverancier ze daar wellicht in mee willen gaan maar dan als voorwaarde stellen dat de garantie op het frame vervalt.
Of je daar dan zo happy mee moet zijn als klant betwijfel ik ten zeerste. Dan zou ik toch een nieuwe achterbrug laten overkomen.
Maar ieder zijn voorkeuren. We leven in een vrij land
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5500
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
??slapbandje schreef: ↑wo 11 december 2019, 20:16 De leverancier heeft een tweetal opties aangedragen waaruit TS kan kiezen.
Ik acht de kans groot dat wanneer je jouw optie voorlegt aan de leverancier ze daar wellicht in mee willen gaan maar dan als voorwaarde stellen dat de garantie op het frame vervalt.
Hoezo, de fabrikant geeft zelf aan dat het om een kras gaat, dus garantie blijft gewoon geldig lijkt mij.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
TS mag van leverancier/fabrikant kiezen tussen vakkundig laten repareren of complete achterbrug vervangen. Beide opties op kosten van leverancier.
Met deze achterbrug gaan rijden zonder te laten repareren staat niet in de optielijst zoals hierboven beschreven.
Als leverancier zou ik dan zeggen dat het product gaan gebruiken in de huidige staat volledig voor eigen risico is.
Met deze achterbrug gaan rijden zonder te laten repareren staat niet in de optielijst zoals hierboven beschreven.
Als leverancier zou ik dan zeggen dat het product gaan gebruiken in de huidige staat volledig voor eigen risico is.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Ik zou voor optie 2 gaan. En dan een kek kleurtje er op laten spuiten. De leverancier betaalt Of je nou zwart of een kleur spuit, maakt voor de kosten niet veel uit.
Met matlak werk je dit voldoende bij. Het is inderdaad jammer dat het een nieuwe fiets betreft en dat je het niet zelf hebt gedaan (bij mij zat bij het opbouwen meestal de eerste kras er al op omdat ik met een schroevendraaier of hamer uitgeschoten was ). Maar er is dus niets mee aan de hand.
En je mag verwachten dat als de boel daar binnen 2 jaar breekt de fabrikant gewoon alsnog een nieuwe op stuurt. Maar de kans dat hij breekt lijkt mij dus niet groter dan zonder de kras.
En je hebt een goede reden het frame volgend jaar - na een jaar intensief gebruik - bij een framespuiter te dumpen en er een hele gave laklaag in een spannend kleurtje op te laten zetten
En je mag verwachten dat als de boel daar binnen 2 jaar breekt de fabrikant gewoon alsnog een nieuwe op stuurt. Maar de kans dat hij breekt lijkt mij dus niet groter dan zonder de kras.
En je hebt een goede reden het frame volgend jaar - na een jaar intensief gebruik - bij een framespuiter te dumpen en er een hele gave laklaag in een spannend kleurtje op te laten zetten
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5500
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ik denk dat je het "repareren" als iets constructiefs leest ..... het gaat om lakschade repareren, dus (deels) overspuiten.slapbandje schreef: ↑wo 11 december 2019, 20:55 TS mag van leverancier/fabrikant kiezen tussen vakkundig laten repareren of complete achterbrug vervangen. Beide opties op kosten van leverancier.
Met deze achterbrug gaan rijden zonder te laten repareren staat niet in de optielijst zoals hierboven beschreven.
Als leverancier zou ik dan zeggen dat het product gaan gebruiken in de huidige staat volledig voor eigen risico is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Ik vind het knap dat iemand vanaf de foto kan zien dat dit pure lakschade is. Het zou ook dieper in de carbonstructuur kunnen zitten en ik persoonlijk zou dat toch eerst graag zeker willen stellen voordat ik een dergelijk frame ga gebruiken.
De leverancier geeft de mogelijkheid om een nieuwe achterbrug op te sturen, dan ben je toch 'gek' als je dat niet doet? Kies voor zekerheid in plaats van het nemen van een gok door te zeggen dat het alleen lakschade is.
Of kies dan voor optie twee en laat er een deskundige naar kijken, al dan niet met een röntgenfoto voordat je de beslissing neemt wat te doen met deze brug.
Just my two cents.
De leverancier geeft de mogelijkheid om een nieuwe achterbrug op te sturen, dan ben je toch 'gek' als je dat niet doet? Kies voor zekerheid in plaats van het nemen van een gok door te zeggen dat het alleen lakschade is.
Of kies dan voor optie twee en laat er een deskundige naar kijken, al dan niet met een röntgenfoto voordat je de beslissing neemt wat te doen met deze brug.
Just my two cents.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
- Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal
Ik moet toch wel gniffelen, naast het rouwen vanwege de schade , om jullie uiteenlopende reacties.
(off topic: Toch wel tof dat we op dit forum ons mogen en kunnen uiten zonder elkaar af te fakkelen, al gaat het soms op het scherpst van de snede Dat heb ik toch ook wel anders gezien!)
Maar sorry Lars en Yo-Eddy, ik ga toch wel mee met slapbandje en heb ondertussen ook weer contact gehad met de leverancier die dat, overigens vanuit China en in goed Engels, buitengewoon snel en vlot oppakt.
(off topic: Toch wel tof dat we op dit forum ons mogen en kunnen uiten zonder elkaar af te fakkelen, al gaat het soms op het scherpst van de snede Dat heb ik toch ook wel anders gezien!)
Maar sorry Lars en Yo-Eddy, ik ga toch wel mee met slapbandje en heb ondertussen ook weer contact gehad met de leverancier die dat, overigens vanuit China en in goed Engels, buitengewoon snel en vlot oppakt.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het is een kras, je ziet m doorlopen over de alu schroef/dop vh lager.
Een scheur loopt niet precies verder in een volgend onderdeel.
Ik zou het practisch oplossen en het laten herstellen, of een interessante korting voorstellen en er zelf een spuitbus aan wagen.
Maar ieder zijn ding.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
slapbandje schreef: ↑wo 11 december 2019, 21:25 Ik vind het knap dat iemand vanaf de foto kan zien dat dit pure lakschade is. Het zou ook dieper in de carbonstructuur kunnen zitten en ik persoonlijk zou dat toch eerst graag zeker willen stellen voordat ik een dergelijk frame ga gebruiken.
Wat TSTM al zegt en wat Yo en ik ook al zeiden, wat de fabrikant zelfs zegt: kras. "Pure lakschade" dus. Als je dit niet kunt zien als kras, dan is mountainbiken onmogelijk voor je, want dan moet je fiets iedere week door het röntgenapparaat om ieder steenslag-putje te laten controleren.
Dat je wat korting of een andere toezegging van de fabrikant is prima. En optisch laten repareren is nog beter. Maar technisch is er niets aan de hand.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5500
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
+1
.... en het feit dat LarsTb, TSTM en ik het eens zijn zou sommigen genoeg moeten zeggen
.... en het feit dat LarsTb, TSTM en ik het eens zijn zou sommigen genoeg moeten zeggen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik zou hier ook nog wel de prijs een factor laten spelen. Als dit een Santa Cruz was waar gewoon retail voor betaald is dan gaat hij meteen terug. Maar als dit een Chinees is die voor een paar honderd euro naar NL is gehaald dan zou ik er wellicht iets anders over denken. Dan hoort dit gewoon een beetje bij de prijs en manier van kopen. Net zoiets als gaan klagen dat RCZ niet meteen je voorvork verzend na betaling.
Sowieso is het natuurlijk een doodzonde om een verder goede achterbrug toe te voegen aan de berg carbonafval....
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Omdat jullie een grote gezamenlijke postcount hebben hebben jullie dus ook automatisch gelijk?
Daar zijn sommigen niet echt van onder de indruk.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.