Dartmoor Blackbird 2019 - Donkergroen/oranje - Maiden voyage @ pg. 2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Frame: Blackbird L 2019 green
Demper: RS Monarch+ RC3 DebonAir 2016
Vork: RS Pike RCT3 Solo 160 2015
Headset: KCNC
Cockpit: Sixpack Kamikaze 35/780 Stealth black + zwarte DMR Deathgrips
Remmen: SRAM Guide RSC + Centerline 200/180 schijven
Aandrijving: SLX crank + Blackspire 30 Oval, SLX/XT mix derrie/shifter
Pedalen: Superstar Nano-X stealth
Wielset: DT M1700 (30mm)
Zadel: WTB Volt Pro
Zadelpen: Brand-X Ascend 150 + Sixpack Kamikaze klem

Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen tijd hier en daar wat buitenland tripjes gemaakt op de BFe, heel erg veel lol maar af en toe was het ook weleens afzien op een hardtail uiteraard. Nu is een beetje afzien ook leuk, maar het fully-virus begon toch wat meer te kriebelen.. Tja als je ook nog een wielset hebt hangen, werkeloos in de garage, kan je die verkopen natuurlijk, of een nieuwe fiets opbouwen :winkie:

Zodra deze opgebouwd is zal de Cotic alsnog weleens mee gaan naar het buitenland, maar zeker op de wat heftigere trails gaat deze zijn kilometers maken. Totaal geen haast ermee dus ik ga op het gemakje onderdelen vergaren om deze op te bouwen en de Cotic compleet te houden (waarschijnlijk gaan er wel wat onderdelen verhuizen, wielset sowieso).

De opbouw gaat er dus een beetje aan liggen wat ik tegen kom. Het idee is als volgt:

Frame: Dartmoor Blackbird 27,5" 2019 (L)
Vork: 160/170 mm (waarschijnlijk de Pike uit de Cotic)
Demper: RS Monarch+ RC3 DebonAir
Aandrijving: 1x11 (nader te bepalen hoe precies ingevuld)
Pedalen: SuperstarComponents Nano-X EVO Stealth black
Remmen: 4-pots remmen met 200/180 schijven (ben ik nog niet over uit)
Wielset: DTSwiss M1700 Spline Two (30 mm)

Alom bekende grote-doos-in-hal-foto.. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de buitenfoto's lijkt het door de zon bijna geel, maar het is oranje :-q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door floris500 op vr 11 december 2020, 10:40, 9 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Leuk ding, een echte single pivot zelfs!
Weet je wat frame en demper (ongeveer) wegen?

Je afmontage-plannen lijken me mooi functioneel, (bijvoorbeeld) een paar Shimano vierzuigers doen het altijd goed.
Eventueel zou je als wielset een conventionele set kunnen overwegen. Bijvoorbeeld Hunt is niet heel duur en bouwt strakke wieltjes, HdB heeft een setje in zijn RP29 en dat freewheel klinkt goed en grijpt ook erg snel aan (ze zijn wel "understated", geen fancy decals of straightpull naven).

En oranje is gewoon een lastige kleur voor veel camera's, mijn telefoon krijgt dat ook zelden goed (de DSLR kan er wel mee overweg :)).
Soms krijg je het beter door de witbalans handmatig aan te passen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi hoor! Ziet er bombproof uit.
Wat is het gewicht? Mijn (ex) Primal was behoorlijk licht, zeker gezien de erg lage prijs.
Is de afwerking goed? Die was bij de mijne een beetje teleurstellend, stukken slecht gelakt en sommige schroefgaten zaten vol lak.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

1e Blackbird hier, denk ik? Mooi hoor, dat groen met oranje is een mooie combi :-q
De voorlopige specs zien er ook goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ah Mooi man ben benieuwd zal wel goed bevallen zo een ragbak op de afdalingen! Zal hem vast snel eens een keer in het echt zien.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooi kleurtje!

Ik ben benieuwd hoe deze fiets er afgemonteerd uit ziet, ik vind nu die achtervork een beetje bulky....

En ik ben ook benieuwd of de demper zich goed houdt met die yoke.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks allen :-q

@Kermit, volgens specificatie 3,45 kg zonder demper. Zal de weegschaal er eens bij pakken vanavond! Dat is uiteindelijk ook mijn gedachtegang erachter, geen exotische dingen etc maar functioneel afgemonteerd (net als de Cotic). Qua remmen is het aan de ene kant relaxed om voor Guides te gaan, aangezien die ook op de Cotic zitten. Aan de andere kant wil ik ook weleens de Shimano 4-zuigers testen, omdat ik misschien toch wel iets meer bite wil. Dan nog de keuze om voor de MT501/520 te gaan of Zee.

Qua wielen gaan gewoon de DT's erin die nu in de Cotic zitten. De Cotic wordt dan aangevuld met de Superstar wielset die momenteel werkeloos in de garage hangt.

Inderdaad een lastige kleur, vooral met die zon zo. Het groen ziet er ook op veel foto's weer net anders uit.

@Jamis, Vanavond weet ik het dus voor je haha. De afwerking is, naar wat ik al had verwacht adhv ervaringen hier, niet top notch.
Schroefgaten zitten gelukkig niet vol lak, maar de lak beschadigt wel snel merkte ik al. Bij de dropout achter is er wat verf af en sinds gisteravond op 1 of andere manier ook een schilfertje bij m'n balhoofd, maar ik heb geen idee hoe..

@TenZNL, ja voor zover ik weet wel! Had nog gezocht hier maar kon er zo goed als niets over vinden, laat staan een SYS. Zeker een erg gave combi, vind het groen ook erg mooi. Qua kleuren ga ik het redelijk rustig houden, vooral zwarte afmontage met misschien oranje handvatten als ik ze in de juiste tint kan vinden. Of gewoon alles zwart.

@Pieter, Dat denk ik ook wel! Komt vast goed! :-q

@Baron062, ik ben ook benieuwd uiteindelijk! Hier een plaatje wat wel een goede indicatie geeft denk ik. Deze is een maatje kleiner maargoed, you get the picture :) Misschien vertekent het een beetje op mijn foto's omdat die genomen zijn vanuit een lichte hoek.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, die lak is niet heel dik en sterk. Ook wil de zitbuis nog wel eens aan de ruime kant zijn.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Dat word volgend jaar weer een Dartmoor meeting 8)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tof ding! Dat van die lak kan ik beamen, dat is bij mijn Hornet ook zo. Naja krijgt zijn beschadigingen toch wel tijdens het rijden ;).
Overigens dat van die zitbuis herken ik niet. Wel even in de gaten houden of je de houder van de achterrem niet moet vlakken.

3,45kg valt me nog wel mee, mijn Hornet zit ook al tegen de 3kg. Ahja “built to last” moet je maar denken.
“Old, not obsolete”
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dat is mooi spul. :-q :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Mooi ding.
Het groen is op deze foto wel heel anders (mooier) dan op de 1e foto's.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: di 3 december 2019, 14:00 Afbeelding
Mooi ding.
Het groen is op deze foto wel heel anders (mooier) dan op de 1e foto's.
Is ook een andere fiets...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Gisteren vergeten te wegen, dus de geïnteresseerden daarvoor zullen nog even moeten wachten.

@TenZNL, ah daar heb ik nog niet naar gekeken, zal het in de gaten houden.

@Sabazius, haha organiseer maar :lol: Ik zie m wel verschijnen :winkie:

@Marco79, ja helaas van die lak. Gelukkig was ik er mentaal al op voorbereid zegmaar door de verhalen. Ik beplak m op de gebruikelijke plekken, en als het ergens dan nog beschadigt.. Tja so be it. Achterremhouder check :-q

@Jefro98, thanks! :bier:

@TSTM, ja het is een lastig kleurtje voor de foto schijnbaar. Dit is gewoon een foto van Dartmoor zelf

Afbeelding

@Lars, hoezo andere fiets? Zou ook gewoon een Blackbird zijn uit 2019, enkel andere maat.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

floris500 schreef: di 3 december 2019, 15:41 @Lars, hoezo andere fiets? Zou ook gewoon een Blackbird zijn uit 2019, enkel andere maat.
Andere batch, kan zomaar iets afwijken wat kleur betreft...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie