Mijn rode Bianchi stadsracer

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

In eerste instantie wilde ik hiervoor geen SYS aanmaken, het is namelijk maar een simpel (en gezien mijn uitgaves ook low budget) XC bakje. Maar met de BOTY gaande dacht ik om gewoon mee te gaan doen voor de gezelligheid. Bovendien schijnt rood met skinwalls in te zijn :D

Verhaal is simpel, ik had een jaar terug mijn oudere Niner Air verkocht en ik wilde stiekem toch wel weer een XC bak om lekker snel door Amsterdam en omstreken mee te fietsen. Het was geen must aangezien ik genoeg fietsen in huis heb maar toen meerdere bianchi frames met 70% korting net voor de zomer bij wiggle langskwamen kon ik hem niet laten liggen. Ja dit is voor mij N+5 :o

Het gaat om een Bianchi Methanol 29 SX carbon frame uit 2018 (boost)
Sid vork is op marktplaats gevonden en toen kreeg ik die belachelijke negatieve stuurpen er ook bij, maar op de weg en zelfs op een enkele route is het prima te doen ermee. Bijna alle onderdelen zijn in de aanbieding gekocht of het lag al in huis. Al met al is het daarom een redelijk goedkoop project geworden van ongeveer 10kg waar ik best wel tevreden over ben.

Er komen misschien wel brede wegbandjes op voor op de weg en een starre carbon vork


de plaatjes die van de zomer zijn gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Nice, ziet er strak uit. Bianchi is bij mij (bijna) altijd goed. Is het niet wat overkill voor de stad? Lijkt mij zo meer een UHR racer πŸ‘ Hier in de schuur overigens 5 fietsjes, waarvan 4 Bianchi's πŸ˜‹
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

bluebird schreef: ↑wo 27 november 2019, 17:57 Nice, ziet er strak uit. Bianchi is bij mij (bijna) altijd goed. Is het niet wat overkill voor de stad? Lijkt mij zo meer een UHR racer πŸ‘ Hier in de schuur overigens 5 fietsjes, waarvan 4 Bianchi's πŸ˜‹
Ja ik zag je laatste aanwinst in je SYS niet zo lang geleden.

Hij zal ook wel eens de UHR zien hoor, maar dat hele "stadsracer" gebeuren was mijn excuus om ervoor te gaan zeg maar. Bovendien is hij ideaal om even naar spaarnwoude te fietsen of het twiske (beiden zo een 45min) en dat zie ik mezelf niet doen op mijn Kona of Bardino. Die laatste twee zullen dus meegaan in de auto en deze is voor rondom huis
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ik vind mooi :-D :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hele strakke XC racert! :-q
En die negatieve pen is helemaal niet verkeerd, want je zadel staat relatief laag.
Paar 2" Schwalbe G-One Bite er op knallen, doen het ook erg goed op de MTB route.
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Victor1977 schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:01
bluebird schreef: ↑wo 27 november 2019, 17:57 Nice, ziet er strak uit. Bianchi is bij mij (bijna) altijd goed. Is het niet wat overkill voor de stad? Lijkt mij zo meer een UHR racer πŸ‘ Hier in de schuur overigens 5 fietsjes, waarvan 4 Bianchi's πŸ˜‹
Ja ik zag je laatste aanwinst in je SYS niet zo lang geleden.

Hij zal ook wel eens de UHR zien hoor, maar dat hele "stadsracer" gebeuren was mijn excuus om ervoor te gaan zeg maar. Bovendien is hij ideaal om even naar spaarnwoude te fietsen of het twiske (beiden zo een 45min) en dat zie ik mezelf niet doen op mijn Kona of Bardino. Die laatste twee zullen dus meegaan in de auto en deze is voor rondom huis
Ah, dan is het inderdaad ideaal. Stiekem wel gaaf, een rode Bianchi. En dat van degene die vroeger riep dat ze Celeste hoorden (en dat er bij maar twee zijn) ☺️. Ik zit zelf te twijfelen mijn 26er om te bouwen naar gravel racer. Vind hem te mooi om stil te laten staan. Maar met een setje supermoto's is het natuurlijk ok een prima stadsracertje... πŸ€”
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nou ben ik eigenlijk niet zo'n liefhebber van Bianchi's (en al helemaal niet de MTB's van Bianchi) maar in de kleur kleur, maat en opbouw is het gewoon een lekkere fiets om te zien. :-q (Rode fietsen met skinwalls heb ik overigens alweer genoeg van...)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jamis Diablo schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:13 Hele strakke XC racert! :-q
En die negatieve pen is helemaal niet verkeerd, want je zadel staat relatief laag.
Paar 2" Schwalbe G-One Bite er op knallen, doen het ook erg goed op de MTB route.
Ja die G-Ones wil ik er nog wel op proberen. En die negatieve pen valt inderdaad mee, had ik niet verwacht. Ik vond het in eerste instantie mooi ogen en daar doen we het toch voor....of niet :roll:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

bluebird schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:14
Victor1977 schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:01

Ja ik zag je laatste aanwinst in je SYS niet zo lang geleden.

Hij zal ook wel eens de UHR zien hoor, maar dat hele "stadsracer" gebeuren was mijn excuus om ervoor te gaan zeg maar. Bovendien is hij ideaal om even naar spaarnwoude te fietsen of het twiske (beiden zo een 45min) en dat zie ik mezelf niet doen op mijn Kona of Bardino. Die laatste twee zullen dus meegaan in de auto en deze is voor rondom huis
Ah, dan is het inderdaad ideaal. Stiekem wel gaaf, een rode Bianchi. En dat van degene die vroeger riep dat ze Celeste hoorden (en dat er bij maar twee zijn) ☺️. Ik zit zelf te twijfelen mijn 26er om te bouwen naar gravel racer. Vind hem te mooi om stil te laten staan. Maar met een setje supermoto's is het natuurlijk ok een prima stadsracertje... πŸ€”
Celeste Bianchis heeft iedereen en ik ga meestal wel tegen de massa in :D
gewoon doen dat met die 26"er, zelf ben ik niet zo van de dropbars dus mijn keuze zou dan zijn om er inderdaad een vlot stadsracertje van te maken. Zo heb ik ook nog mijn delta v voor de boodschappen (zie SyS linkje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Victor1977 schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:32
Jamis Diablo schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:13 Hele strakke XC racert! :-q
En die negatieve pen is helemaal niet verkeerd, want je zadel staat relatief laag.
Paar 2" Schwalbe G-One Bite er op knallen, doen het ook erg goed op de MTB route.
Ja die G-Ones wil ik er nog wel op proberen. En die negatieve pen valt inderdaad mee, had ik niet verwacht. Ik vond het in eerste instantie mooi ogen en daar doen we het toch voor....of niet :roll:
Tuurlijk, de rest is bijzaak. :-D
Iedereen weet ook dat skinwalls van bakstenen worden gemaakt, maar ja wie mooi wil zijn...
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

suravida schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:23 Nou ben ik eigenlijk niet zo'n liefhebber van Bianchi's (en al helemaal niet de MTB's van Bianchi) maar in de kleur kleur, maat en opbouw is het gewoon een lekkere fiets om te zien. :-q (Rode fietsen met skinwalls heb ik overigens alweer genoeg van...)
haha, thanks dat klinkt heel positief als je het zo neerzet (klinkt alsof je ze haat)
En ik had deze al met skinwalls voordat ik een andere zag dus hopelijk gaat niemand mij beschuldigen van plagiaat :D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Let op: nu volgt mijn ongezouten mening: Ik heb een tijdje oa Bianchi's verkocht, en het is toch vooral veel hangen op de naam en historie en weinig innoveren over het algemeen. Klassieke Bianchi's bekoren me wel, maar de moderne carbonnen frames hebben vooral veel verf nodig om de lijnen te maken, het frame zou in het zwart zomaar op Ali kunnen staan. En een hele trouwe klantengroep die alleen maar een celeste Bianchi willen, en het bijbehorende servies. :wink:
Zeker als ze in een winkel tussen de Cervelo's en Mondrakers staan vallen ze wat mij betreft best door de mand. Dus ja, best een groot compliment als ik je Bianchi mooi vindt. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou trouwens de gewone G-ones pakken, die lopen op straat lekker licht en hebben meer dan genoeg grip op de UHR. Volgens mij ik mijn meeste PR's op HV ook met mijn gravelbike met 40mm G-ones. :D
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

suravida schreef: ↑wo 27 november 2019, 18:57 Ik zou trouwens de gewone G-ones pakken, die lopen op straat lekker licht en hebben meer dan genoeg grip op de UHR. Volgens mij ik mijn meeste PR's op HV ook met mijn gravelbike met 40mm G-ones. :D
Ja de keuze voor die G-ones is divers. De allround ken ik (toevallig ook de 40mm). Verder heb ik ooit op mijn oude Niner met de speed versie in 29x2.25 gereden en op de weg was dat wel heel lekker hoor. Er is ook een ultrabite 2020 versie in skinwall :D uitvoering, weliswaar maar tot 2" breed maar toch mooi. Al zal ik daar denk ik niet voor kiezen want dat is een beetje van hetzelfde als wat ik nu erop heb

En nog bedankt voor je ongezouten mening, het doet me goed :-q
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1365
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Niks mis mee :-q
Plaats reactie