BOTY 2019 ; op naar BOTY 2020 , veranderingen of niet ?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef: wo 25 december 2019, 13:11 Ik weet het wel , nieuwe paintjob YT> bruin, onderdelen >oranje , alleen die skinwall's :~

Aan de andere kant , bruin met bruine skinwall's :P
Overspuiten oude fiets mag niet!


(Marco blijft je voor eeuwig achtervolgen...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Altijd weer die Russen :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lars TB schreef: wo 25 december 2019, 13:32
Jamis Diablo schreef: wo 25 december 2019, 13:20

Dat had ik vorig jaar ook bedacht, maar is moeilijk om te controleren of het eerlijk gaat.
Via het forum weet je i.i.g. zeker dat die daar member zijn. Met een algemene enquête kan iedereen die invullen..
En gezien de vele Rusland theorieën in dit topic weten hoe dat dan gaat lopen :-)
Precies. Kunnen we bij deze Jurf al tot winnaar uitroepen. Zelfs als die helemaal geen fiets in te sturen heeft :-{
:winkie: :winkie:
Ik zit al met een schuin oog naar wat nieuws te kijken al was het alleen maar voor de volgende BOTY :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Lars TB schreef: wo 25 december 2019, 13:33
Snelle Buffer schreef: wo 25 december 2019, 13:11 Ik weet het wel , nieuwe paintjob YT> bruin, onderdelen >oranje , alleen die skinwall's :~

Aan de andere kant , bruin met bruine skinwall's :P
Overspuiten oude fiets mag niet!


(Marco blijft je voor eeuwig achtervolgen...)
:tong Fiets aangeschaft eind 2019 te laat voor mijn boty , dus hoppa 2020 geheid kanshebber met de Russische vrienden :winkie:) vandaar online stemmen :P )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Meegs schreef: ma 23 december 2019, 08:21 .....


Waarbij ik in categorie A toch wel voor de fietsen van de makers zelf ben gegaan. Niks ten nadele van de bikes van Zonoskar, Lars en Bart maar dat is eigenlijk een fiets of frame bestellen en daar onderdelen opschroeven. Vind dat zelf dan meer fietsen voor categorie B, ook al zit er een verhaal achter de fietsen..
...
:winkie:
Goed ik zet het misschien wat lomp neer... Maar wat is nu het verschil tussen mijn beweegredenen en de beweegredenen van 1 van de bouwers zelf? :~
suravida schreef: wo 25 december 2019, 12:25 Sorry, maar een framebouwer die een Stanton kopieert wint wat mij betreft juist niet..... :roll:

Ik zou overigens gaarne met al mijn klantenfietsen gewoon in B gekieperd worden. Ik probeer er per slot van rekening mijn boterham mee te verdienen en wil dus ook gewoon langs de meetlat van alle fietsen worden gelegd. Of worden Starling, Curtis, IF, 11Ants en al die anderen ook in A gezet? Ik zeg categorie A is hobbymatige zelfbouw en B is iedereen die een fiets heeft gekocht van een bedrijf (Dus met BTW nummer, KVK, verzekering, garantie etc.) Mijn voor mijzelf gebouwde fietsen zouden dan dus wel in A passen, maar die van Lars en Zonoskar niet.

Volgens mij lopen er hier op het forum nog wel een paar andere hobbybouwers rond die voor 2020 gewoon weer eens hard aan het werk moeten....HdB en ik hebben ons best gedaan om A vol te krijgen! :lol:

Gravelbikes zou ik idd ook gewoon lekker bij B kieperen. Zijn de perfecte Hollandse ATB's en mits voorzien van het juiste materiaal gaat een rondje Hoge Vuursche of Posbank er prima mee. Een gravelbike met 25mm banden is een racefiets, dus die gaat maar naar Fiets.nl. :-q
Ik wist dat ik reacties zou krijgen op mijn "lompe" verhaal.... Ik vind deze reactie dan wel grappig.
Ik heb bewust gekozen voor de fietsen van de bouwers zelf. Ze maken een soort van "prototype" voor zichzelf om te zien hoe het 1 en ander werkt en zich tot elkaar verhoudt. Eventueel met kennis en inzicht van mensen hier die daar zicht op hebben.
Om zodoende in opdracht een zelfde soort fiets te maken voor anderen.

En ik heb de fietsen van Bart, Lars en Zonoskar niet vergeleken met een Canyon. Dat is geen vergelijking. Alle 3 fietsen zijn daar veel te speciaal voor. Zowel kwa idee en afbouw maar ik blijf het niet veel anders vinden dan een Stanton frame kopen en daar zelf onderdelen monteren waar goed over nagedacht is. Hetzelfde geldt voor de Transition. Het zijn niet mainstream merken dus degene heeft er wel goed over nagedacht wat hij/zij precies wilt. Voor misschien hetzelfde geld hadden ze wel aangeklopt bij Herman, Suravida of een andere bikebouwer hier op het forum.
Ik heb zelf ook wel eens aangeklopt bij Suravida alleen zijn het voor mij nog toekomstdromen waar ik zelf een beslissing moet nemen of ik het waard vind om iets speciaals te laten maken.
Een maatpak koop je ook niet zomaar voor elke sollicitatie.
Tenminste ik niet.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Leuk! En terechte winnaars naar mijn idee :-q
Én ook een paar stemmen op mijn fiets :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Goed lezen, ik zei niet een Stanton kopieëren ;-)
Wat ik bedoel is dat als een zelfbouwer bij puur toeval (daarom hypothetisch, want zulk toeval is onmogelijk) op een identiek frame als een Stanton zou uitkomen die zelfbouwversie voor mij altijd de winnaar zou zijn. Vanwege het verhaal erachter.

@Meegs, het kopen van een custom frame vind ik niet een op een vergelijkbaar met het kopen van een confectieframe. Er zitten altijd eigen keuzes in, daarom koop je custom. Dus ook de koper moet over meer zaken nadenken als bij het kopen van een confectieframe. Bij mijn Snowdon heb ik bijvoorbeeld de geometrie, kleur, kabelloop e.d. zelf gekozen.
Misschien is de naamkeuze voor categorie A niet optimaal, beter dan zelfbouw zou zijn "custom made". Dus naar klant- of eigen wensen, maar iig geen confectieframes.

Gravelracers bij categorie B voegen werkt ook niet, die fietsen zijn bij voorbaat kansloos, zie het aantal mensen dat nu al weigert te stemmen op C.

Maar goed, het blijft theoretisch geneuzel en je zult altijd met een paar grijze gebieden blijven zitten bij het opzetten van een BOTY categorie-indeling. En met verschillende meningen.
Zo is er de laatste jaren ingeslopen dat ook in dat jaar gekochte fietsen/frames mee kunnen doen, ze hoeven niet nieuw te zijn. In theorie kan een fiets dus elk jaar meedoen, als hij maar elk jaar een andere eigenaar heeft. Zou ik persoonlijk schrappen, maar ik lig er ook niet wakker van dat het nu wel mag.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kort en krachtige uitleg :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: wo 25 december 2019, 13:33
Snelle Buffer schreef: wo 25 december 2019, 13:11 Ik weet het wel , nieuwe paintjob YT> bruin, onderdelen >oranje , alleen die skinwall's :~

Aan de andere kant , bruin met bruine skinwall's :P
Overspuiten oude fiets mag niet!




(Marco blijft je voor eeuwig achtervolgen...)

:winkie: :winkie:

(Hoe zit het met je nwe project? Kennen we dit frame ook al?)
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Heb ik mijn fiets ingezonden voor BOTY, krijg ik het vervolgens zo druk op het werk, dat ik compleet vergeten ben de competitie te volgen en de uitslag te checken.
En dan wordt mijn gravelracertje ook nog 3de in z'n categorie!

Dus bij deze toch: iedereen die op mijn fietske heeft gestemd: enorm bedankt! Ik vond het leuk en een eer om mee te doen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Op weg naar de BOTY 2020 :

We gaan weer langzaam aan naar het einde van 2020 , weliswaar nog 4 maanden te gaan , maar ik dacht om voor de BOTY 2020 alle categorieën te laten " vallen: en voor 1 categorie te gaan en iedere stemmer mag een bonus punt toekennen aan zijn of haar favoriet .

Eigelijk blijft het stemmen gewoon hetzelfde 1, 2 en 3 punten toekennen aan zijn of haar favoriete 3 bike's ,waarin de 3 punten zijn voor jouw favoriet , en 2 punten voor de plek 2 en 1 punt voor de plek 3, daarbij mag je extra punt geven aan je favorietste bike , bij gelijk stand geldt de meeste 3 punten en favorietste punten .


Maar er kan altijd iets verandert worden of gewijzigd , tis maar een idee , hebben we pakweg nog een 3 tal maanden om er iets concreets van te maken, we kunnen ook gewoon alles bij ht "oude" laten ....

Start met insturen van de inzendingen op 1 december tot/ met 14 december 2020 , stemmen vanaf 15 december tot en met 24 december 2020, uitslag bekend maken na de 26 december 2020.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Snelle Buffer schreef: vr 28 augustus 2020, 12:45

Eigelijk blijft het stemmen gewoon hetzelfde 1, 2 en 3 punten toekennen aan zijn of haar favoriete 3 bike's ,waarin de 3 punten zijn voor jouw favoriet , en 2 punten voor de plek 2 en 1 punt voor de plek 3, daarbij mag je extra punt geven aan je favorietste bike , bij gelijk stand geldt de meeste 3 punten en favorietste punten .
Dat favoriete punt geef je toch al doordat je 1 bike met 2 punten beloond en zelfs 2 punten extra aan de bike die je de BOTY vind?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Met Buffers opzet zijn meer variaties mogelijk

2 bikes ex aequo beide 3 punten geven (3 en 2+1) of
een 4e bike 1 punt geven (3 en 2 en 1 en 1) of
Twee 2e plaatsen met 2 punten elk (2 en 1+1)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heckler40 schreef: vr 28 augustus 2020, 15:31 Met Buffers opzet zijn meer variaties mogelijk

2 bikes ex aequo beide 3 punten geven (3 en 2+1) of
een 4e bike 1 punt geven (3 en 2 en 1 en 1) of
Twee 2e plaatsen met 2 punten elk (2 en 1+1)

Enjoy!!
Die maas in de wet moet dan ook onmiddelijk dichtgetimmerd worden. :winkie:
Snelle Buffer schreef: vr 28 augustus 2020, 12:45 iedere stemmer mag een bonus punt toekennen aan zijn of haar favoriet .

Je geeft je favoriet toch al de meeste punten (3) en die krijgt er dan een bonuspunt bij omdat jij je favoriet is en niet nummer 2 omdat je geen keuze kunt maken of nummer 3 omdat je 1 punt te weinig vind. Toch? :roll: :-D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Snelle Buffer schreef: vr 28 augustus 2020, 12:45 Op weg naar de BOTY 2020 :
We gaan weer langzaam aan naar het einde van 2020 , weliswaar nog 4 maanden te gaan , maar ik dacht om voor de BOTY 2020 alle categorieën te laten " vallen: en voor 1 categorie te gaan en iedere stemmer mag een bonus punt toekennen aan zijn of haar favoriet .
Ik vond het stemmen in categoriën wel prettig. Daar komt bij dat er zoveel staal liefhebbers zijn en dan met name van de zelfbouwframes, dat elk andere fiets bij voorbaat al kansloos is, want geen zelfbouw.
Persoonlijk zou ik het dus jammer vinden als de categoriën zouden verdwijnen.

Zie ook de opmerking van Kermit vorig jaar:
kermit schreef: vr 27 december 2019, 14:09 Goed lezen, ik zei niet een Stanton kopieëren ;-)
Wat ik bedoel is dat als een zelfbouwer bij puur toeval (daarom hypothetisch, want zulk toeval is onmogelijk) op een identiek frame als een Stanton zou uitkomen die zelfbouwversie voor mij altijd de winnaar zou zijn. Vanwege het verhaal erachter.

@Meegs, het kopen van een custom frame vind ik niet een op een vergelijkbaar met het kopen van een confectieframe. Er zitten altijd eigen keuzes in, daarom koop je custom. Dus ook de koper moet over meer zaken nadenken als bij het kopen van een confectieframe. Bij mijn Snowdon heb ik bijvoorbeeld de geometrie, kleur, kabelloop e.d. zelf gekozen.
Misschien is de naamkeuze voor categorie A niet optimaal, beter dan zelfbouw zou zijn "custom made". Dus naar klant- of eigen wensen, maar iig geen confectieframes.

Gravelracers bij categorie B voegen werkt ook niet, die fietsen zijn bij voorbaat kansloos, zie het aantal mensen dat nu al weigert te stemmen op C.

Maar goed, het blijft theoretisch geneuzel en je zult altijd met een paar grijze gebieden blijven zitten bij het opzetten van een BOTY categorie-indeling. En met verschillende meningen.
Zo is er de laatste jaren ingeslopen dat ook in dat jaar gekochte fietsen/frames mee kunnen doen, ze hoeven niet nieuw te zijn. In theorie kan een fiets dus elk jaar meedoen, als hij maar elk jaar een andere eigenaar heeft. Zou ik persoonlijk schrappen, maar ik lig er ook niet wakker van dat het nu wel mag.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie