BOTY 2019 ; op naar BOTY 2020 , veranderingen of niet ?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gestemd!

Categorie A maar niet gedaan, aangezien er verplicht voor 3 fietsen gestemt moet worden en ik dan automatisch iets van mezelf zou moeten nomineren. Mocht er een tie zijn dan mogen er bij HdB 2 stemmen bij. :-q

Categorie B is niet bijster ingewikkeld. In eerste instantie vluchtig kijkend wat er uitspringt. Dan komen er al meteen 2 bovendrijven. Daarbij gekeken welke qua opbouw en afmontage iets bijzonders heeft. Ook dat was erg eenvoudig. De ene is toch meer een bouwpakket terwijl er aan de ander geen spot is veranderd. Daarnaast verdiend het langstlopende en meest bijzondere project op het forum uiteraard een nominatie, op voorwaarde dat hij de volgende keer meegaat naar Livigno. :winkie:
Overigens ben ik meer geinteresseerd in fietsen die wel een doordachte afmontage hebben, maar waar niet een fortuin op kapot is geslagen. Niks makkelijker (als je het geld hebt...) om bij Bike-components te selecteren op prijs en dat op een mooi frame te schroeven. Juist met een beperkt budget toch een doordachte afmontage realiseren vindt ik stukken leuker. Kabookie zijn Transition is daar een leuk voorbeeld van, maar verder zijn het wel erg veel fietsen die zo uit de doos in de SYS zijn gezet...

Categorie C is maar weinig soeps dit jaar.... Het is dat er 1 fiets in zit die ik gewoon zo lekker vindt bekken dat ik toch mijn stem wilde uitbrengen, maar de derde plek is volledig willekeurig ingevuld. :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Gestemd.
Put something exciting between your legs!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kan iemand Rogier trouwens even wijzen op de inzendingen van de Boty? (Of vertellen dat er sinds de jaren 90 het een en ander is veranderd ) Uit de 12 tips op de frontpage:

Vaak zie je bij onwaarschijnlijk goedkope mountainbikes (die bijvoorbeeld bij een supermarkt of de bouwmarkt te koop zijn) dat het frame uitgevoerd is in staal. Staal is goedkoop, zwaar en roestvorming is niet uit te sluiten. Doordat stalen frames niet heel stijf zijn zal het frame ook iets gaan “”vervormen” wanneer veel kracht zet op de pedalen. 

Wtf.... :o
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

suravida schreef: di 17 december 2019, 15:35 Kan iemand Rogier trouwens even wijzen op de inzendingen van de Boty? (Of vertellen dat er sinds de jaren 90 het een en ander is veranderd ) Uit de 12 tips op de frontpage:

Vaak zie je bij onwaarschijnlijk goedkope mountainbikes (die bijvoorbeeld bij een supermarkt of de bouwmarkt te koop zijn) dat het frame uitgevoerd is in staal. Staal is goedkoop, zwaar en roestvorming is niet uit te sluiten. Doordat stalen frames niet heel stijf zijn zal het frame ook iets gaan “”vervormen” wanneer veel kracht zet op de pedalen. 

Wtf.... :o
Staal is staal. Hoe de kwaliteit van de huidige stalen frames zich houdt zal de tijd moeten uitwijzen. Feit is wel dat het roest indien het onbehandeld is.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Wanneer vinden we de eerste Project12 in de Gamma? :D
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Bokmaaa schreef: di 17 december 2019, 15:41 Wanneer vinden we de eerste Project12 in de Gamma? :D
Ik wil wel een keertje door jouw lokale Gamma heen rijden hoor :D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Carbon is carbon. Hoe de kwaliteit van de huidige carbon frames zich houdt zal de tijd moeten uitwijzen. Feit is wel dat het corrodeert.

Alu is alu. Hoe de kwaliteit van de huidige alu frames zich houdt zal de tijd moeten uitwijzen. Feit is wel dat het corrodeert.

(Je wilt niet weten hoeveel alu of carbon zadelpennen ik uit alu carbon frames heb gezaagd...Staal? Mits netjes getectyleerd bijna nooit problemen. Toevallig laatst een 12 jaar oud stalen reisframe die vlak bij het bb was doorgeroest. Na 120.000km woon/werk verkeer, en zonder gat in het bracket)

Oftewel, het is een beetje beperkt om uitgebreid de voor en nadelen van alu en carbon te bespreken en daarna staal zo af te doen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5583
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Marco79 schreef: di 17 december 2019, 10:49
Snelle Buffer schreef: di 17 december 2019, 10:32 Hij lijkt erop dat voor sommigen de lat steeds hoger moet :) , en kan , wil niet zeggen dat degene met de diepste zakken ook gelijk winnaar is , ik persoonlijk kan heerlijk "kwijlen " bij :

Afbeelding

in plaats van zoiets :


Afbeelding

ongeacht de prijs :)
Denk dat die kever in deze uitvoering meer kost dan die potente stier. ;).
Die kever is een hommage, mooi gedaan maar qua prijs moet hij het echt afleggen tegen de Huracan. En aangezien iedereen blind die Porsche instapt kun je mij veel blijer maken met de Lambo. :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2498
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: di 17 december 2019, 15:59 Die kever is een hommage, mooi gedaan maar qua prijs moet hij het echt afleggen tegen de Huracan. En aangezien iedereen blind die Porsche instapt kun je mij veel blijer maken met de Lambo. :bier:
Maw je gaat voor makkelijk :-?

:)
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op di 17 december 2019, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

BOTY 2019 en auto's :~ :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2498
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mario070 schreef: di 17 december 2019, 16:09 BOTY 2019 en auto's :~ :roll:
Oh sorry


Afbeelding

:winkie:

:~ Alleen skinwall's en zadel :cry:
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op di 17 december 2019, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

In gespannen afwachting van de uitslag eentje uit de oude doosch: één van de kansloze verliezers van de BOTY2015 :bier:
Afbeelding
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

vibemaker schreef: di 17 december 2019, 16:20 In gespannen afwachting van de uitslag eentje uit de oude doosch: één van de kansloze verliezers van de BOTY2015 :bier:
Afbeelding
Moest vd week nog denken aan deze pandabeer fiets. Doet ie het nog is ie inmiddels gedoneerd aan de Pandaberen opvang?
“Old, not obsolete”
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

vibemaker schreef: di 17 december 2019, 16:20 In gespannen afwachting van de uitslag eentje uit de oude doosch: één van de kansloze verliezers van de BOTY2015 :bier:
Afbeelding
Iemand had zijn bamboe vishengel omgebouwd? Is wel knap gedaan ..
Laatst gewijzigd door Mach0 op di 17 december 2019, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mario070 schreef: di 17 december 2019, 16:09 BOTY 2019 en auto's :~ :roll:
Mis alleen nog de vrouwen en het bier :winkie:
“Old, not obsolete”
Plaats reactie