Transition Sentinel, Vittoria banden gemonteerd(p6)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Hier is hij dan, mijn "nieuwe" frame. Het is dus toch de Transtition geworden van pinkbike. Die uit Duitsland had mijn voorkeur, maar verkoper stopte met antwoorden. Maar inmiddels had ik mijn eigen frame al verkocht, dus met wat spoed, volgens de verkoper een zo goed als nieuwe Sentinel gekocht. Bij aankomst bleek dat mensen en nogal wat brede samenvatting hebben van zo goed als nieuw. Het frame was echt wel goed gebruikt, aan de chips en krassen te zien. Maar voor zover ik kan ontdekken geen deuken en scheuren gelukkig. Ook de lagers zijn in orde, dus ik ben redelijk blij.

Zo kwam hij uit de doos:

Afbeelding

Zo stond hij dezelfde avond erbij:
Afbeelding

Ik moest echter nog wachten op mijn zadelpen en een tool om de bottombracket te kunnen monteren. Dub is toch niet hetzelfde als hollowtech ;) Plus het feit dat eerst de zadelpen buiten kabel eerst door het frame moet, voordat ik de BB kan monteren. Dit was uiteraard weer een priegel werkje, maar is mij afgelopen vrijdag toch goed gelukt.

Fiets klaar:
Afbeelding

Gisterochtend meteen even goed testen op de VAM berg op de zogenaamde enduro lijntjes:

Afbeelding

Conclusie: monster truck! ploegt overal overheen en doorheen. Hij is echt een stuk langer dan de Stumpjumper en dat is wel merkbaar. Ik dacht op mijn eerste rondje door de straat dat dit niet lekker gaat rijden, het voelde zo enorm log en zwaar, maar eenmaal in het bos of op de trail is het geweldig. Klimmen gaat makkelijk afdalen nog makkelijker. Hopelijk blijft het een beetje droog de komende tijd zodat ik mijn lokale rondje ook weer kan proberen met een wielbasis van 1310mm :D
Laatst gewijzigd door xRemcox op za 6 juni 2020, 19:06, 11 keer totaal gewijzigd.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

:-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gek genoeg vind ik deze bak mooier in zo'n grote maat! Gave build :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Gaaf ding!
Ik herken je eerste indruk wel van mijn Patrol. Zo’n fiets heeft gewoon steile of snelle afdalingen nodig om tot z’n recht te komen.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

MacReal schreef: ma 11 november 2019, 11:02 Gek genoeg vind ik deze bak mooier in zo'n grote maat! Gave build :bier:
Het valt niet eens op dat hij 29" is en 2.6 banden heeft. Is wel aardig in verhouding zo vind ik.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

xRemcox schreef: ma 11 november 2019, 11:10
MacReal schreef: ma 11 november 2019, 11:02 Gek genoeg vind ik deze bak mooier in zo'n grote maat! Gave build :bier:
Het valt niet eens op dat hij 29" is en 2.6 banden heeft. Is wel aardig in verhouding zo vind ik.
Klopt, alles is gewoon goed en netjes in verhouding indd. Haast beter dan bij een medium frame.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dikke bak! :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk wat weer een gave fiets :-q
Wel jammer dat dan het zgan niet helemaal is wat je er van verwacht... :cry:

En mooi dat hij nu lekker strak stuurt :wink: :tong
Laatst gewijzigd door mud mate op ma 11 november 2019, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2753
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Mooie fiets en wielbasis... :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

xRemcox schreef: ma 11 november 2019, 09:15Conclusie: monster truck!
:lol: Da's exact de naam de ik aan m'n Sentinel op Strava heb gegeven...
xRemcox schreef: ma 11 november 2019, 11:10Het valt niet eens op dat hij 29" is en 2.6 banden heeft. Is wel aardig in verhouding zo vind ik.
Krijg je een 2.6 door de achterbrug zonder problemen? Met een E.13 in 2.35 (die wel vrij breed valt) op 30mm FR560's zat ik toch echt wel aan/over de max.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ja nu moet ik zeggen dat op de band 2.6 staat, maar daadwerkelijk maar 2.5 is. Ik moet het nog met een Maxxis 2.6wt proberen, maar verwacht gezien de ruimte dat dit ook niet zo'n probleem moet zijn.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Kleine update:

Afbeelding

Ik deed ongeveer een halfjaar met schoenen op flatpedals, dus dat begon een aardig dure hobby te worden ;)

Dus sinds jaaaren weer op clicks, eerste rit beviel erg goed. Moet nog wel iets afstellen voor m'n linkervoet en ben toch nog 3x omgedonderd, omdat het rechts uitklikken nog erg zwaar gaat (pinnen iets te ver uitgedraaid...)

Ook heb ik een 36t ratchet geplaatst in mn naaf, iets meer aangrijppunten dan de standaard 18. Via AliExpress, dus ben benieuwd hoe lang ze het houden...
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dikke bak! :-q Die 36 ratchet van Ali, zijn dat die van ZTTO?
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4107
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

floris500 schreef: wo 27 november 2019, 09:25 Dikke bak! :-q Die 36 ratchet van Ali, zijn dat die van ZTTO?
Ja volgens mij wel. Ik heb de goedkoopste genomen :D voelt goed aan.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Mooi dat het nog was gelukt om schoenplaatjes te vinden.
Plaats reactie