Nog een patientZERO, nummer 18: nieuwe vork.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 10 maart 2022, 10:55 Ik vind het niet verkeerd staan, die zwarte vork. Ik denk dat het nog weer wat evenwichtiger gaat ogen als ook de stem en spacers zwart zijn...
En de groene steekas niet groen meer is... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: do 10 maart 2022, 14:32
Kapitein Iglo schreef: do 10 maart 2022, 10:55 Ik vind het niet verkeerd staan, die zwarte vork. Ik denk dat het nog weer wat evenwichtiger gaat ogen als ook de stem en spacers zwart zijn...
En de groene steekas niet groen meer is... :D
Omdat mijn Topaz die groene accenten ook nog heeft, liet ik die maar even buiten beschouwing :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ja, dat groen past niet echt bij de fiets. Beetje soda en het si weg, maar de kleur heeft wel charme vind ik. De spacers van @MarkMeisner zijn ook binnen, dus vanavond even installeren. Hij wou er niets voor hebben, dus ik heb 5 euro gedoneert aan de site.

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mooi gebaar van jullie beiden :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

IRL stoorde het DVO groen bij de paarse Pole ook niet snap wel wat je bedoeld denk ik.

Zal wel een groot verschil maken (ook in stijfheid) tov de (toch al wat belegen) Float die hij vervangen gaat.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zojuist geprobeerd de veerweg aan te passen volgens https://tech.dvosuspension.com/wp-conte ... update.pdf : Niet gelukt. Het is een non-boost vork, dus zit er een stopper onderin de luchtkamer gedraaid. Deze moet er uit, volgens de handleiding moet je de locktite losbreken door eerst te verwarmen. Maar hoe warm ik dat ding stook, ik krijg hem er niet uit. Ik heb geen tool om de cartridge in een bankschroef te klemmen, dus ik dat de sleutel op de top cap gezet, maar ik draaide daarmee alleen de top cap van de buis af. Misschien moet ik hem toch maar opsturen, of een paar van die buis klemmen uitprinten.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Stukje vurenhout en een boor?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hou je de cartridge nu met de hand vast en glijd dat door? Anders misschien met een zo'n tank waar een band aanvast zit. Een bandsleutel.

https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Bandsl ... tikel.html
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

MarkMeisner schreef: do 10 maart 2022, 23:23 Hou je de cartridge nu met de hand vast en glijd dat door? Anders misschien met een zo'n tank waar een band aanvast zit. Een bandsleutel.

https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Bandsl ... tikel.html
Ja het glijdt door, maar ik heb daarna dit doorglijden tegen proberen te houden door met een sleutel de topcap vast te houden. Maar inderdaad een vuren houtje heb ik nog wel liggen. En ook een 30mm forstnerboort om een gat te boren. Morgen maar eens proberen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ok, nog niet gelukt dus. Het houtje klemde de airshaft goed, maar ik kreeg hem niet open. Mijn tangetje is zelfs afgebroken. Pisbakken staal. Anyways, ik rij dan de eerste tijd maar op 160mm. Bij de volgende beurt laat ik de veerweg wel veranderen, dat moet toch redelijk snel denk ik (verkoper wist niet wanneer de laatste service was) Ik moet zeggen dat de stanchion in het zonlicht een beetje doorschijnend is. Wellicht was het toch niet zo'n goede aankoop :) Prijs was wel ernaar natuurlijk.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Eerste ritje met de DVO, viel niet tegen moet ik zeggen. Al zat ik bij veel bochten iets teveel aan de buitenkant naar mijn zin. Maar ik hoop dat het beter gaat als de vork op 140mm staat. Qua stijfheid niets vreemds gevoeld, al leek het alsof de DVO wat stijver was bij remmen. Maar dat hoef ik op het lokale thuisrondje vrijwel niet te doen (ja, ik ga te langzaam) :) Ben nog niet helemaal uit over de kleur.

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Pas maar op dat je niet teveel went aan het comfort van die 160mm ;-)
Anders een keer Netersel doen, dan kun je de vork al ietsje meer laten werken als op die vlakke bosrondjes :tong

Zwarte vork misstaat zeker niet, maar een meegespoten vork geeft natuurlijk altijd iets extra's aan een fiets.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dit weekend een rondje in Arendonk gemaakt. Niet de meest spectaculaire paden, maar wel een paar met serieus wat draai en keer werk. Dat leverde een PR op, en dat zonder achterrem, dus het kan nog veel sneller. Zo zie je maar, voor leuk bochtenwerk heb je niet perse 69 graden balhoofdhoek nodig, 64 graden werkt ook :) Nog een paar gravelrijders laten zien hoe je door een grote stofbak heen komt (lees: ze kwamen niet vooruit met die smalle bandjes). Ze kwamen op de weg dan wel weer voorbij, maar ik trap op asfalt meestal maar 50% :)

Afbeelding

Afbeelding

Netersel moet ik inderdaad een keertje doen. Al ben ik wel bang dat mijn huidige conditie niet echt zal voldoen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Afgelopen weekend eens met de instellingen gespeeld van de DVO. Ik merk eigenlijk niets van enige compressie instelling. High speed vol open of vol dicht maakt niets uit. Ik had toch wel verwacht dat ik iets zou merken, maar de vork wordt niet echt stugger tijdens het fietsen. Ook de low speed compressie lijkt niets te doen, de vork blijft even soepel op kleine hobbeltjes met max low speed compressie demping. Het enige wat ik wel merk is de rebound, dus olie lijkt er wel in te zitten. Misschien toch eens opsturen voor onderhoud? Of is het verschil nog subtieler dan ik verwacht?

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

HSC vol open of dicht merk je wel ( ik wel op mijn Sapphire 32 in ieder geval). LSC ook wel tussen 6 en 1, al is 6 zeker geen volledige lockout.

Een keertje open halen en kijken of alles nog wel fris zit is dan wel een aanrader of een gehele servicebeurt laten uitvoeren.
Plaats reactie