On One Scandal GX: upgrades P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Jan the Man schreef: di 20 september 2022, 14:49 Blijven fijne fietsen.

De mijne rijd ik meestal met 27,5+ banden, alleen in de winter met 29".

Ben nu een 27,5+ set aan het bouwen van net 1.500 gram, en dat merk ik wel met versnellen en insturen. Bij mij staat de vork op 140mm.

Veel plezier!
Ciao,
Jan
Thanks! Ik ben heel benieuwd hoe een lichte 27.5+ wielset rijdt, ik heb een set sunringle 40 met maxxis rekon 2.8 op een dartmoor hornet, maar dat rijdt als een tank. Wat voor banden gebruik je?
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Blijft een lekkere fiets! Ben wel benieuwd naar de reden achter de upgrade van de wielen, vielen de Hunts tegen?
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Michielemans schreef: di 20 september 2022, 22:52 Blijft een lekkere fiets! Ben wel benieuwd naar de reden achter de upgrade van de wielen, vielen de Hunts tegen?
Zeker niet. Ik was alleen op zoek naar iets lichters, de enduro wides zijn ruim 2 kilo en voor Nederland eigenlijk overkill. Volgende week ga ik naar Oostenrijk, ben nog aan het dubben welke wielset ik meeneem.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Zeker niet. Ik was alleen op zoek naar iets lichters, de enduro wides zijn ruim 2 kilo en voor Nederland eigenlijk overkill. Volgende week ga ik naar Oostenrijk, ben nog aan het dubben welke wielset ik meeneem.
Beide wielsets als je ruimte hebt, heb je die ruimte niet, dan de sterkste set.. het zal je maar gebeuren, sta je daar na je 1e afdaling met een kapot wiel en moet je voor een paar 100 euro`s een nieuw wiel aanschaffen terwijl er thuis een mooie set ligt te glimmen... :-{
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

marcomtb1972 schreef: wo 21 september 2022, 08:43
Zeker niet. Ik was alleen op zoek naar iets lichters, de enduro wides zijn ruim 2 kilo en voor Nederland eigenlijk overkill. Volgende week ga ik naar Oostenrijk, ben nog aan het dubben welke wielset ik meeneem.
[/quote]

Beide wielsets als je ruimte hebt, heb je die ruimte niet, dan de sterkste set.. het zal je maar gebeuren, sta je daar na je 1e afdaling met een kapot wiel en moet je voor een paar 100 euro`s een nieuw wiel aanschaffen terwijl er thuis een mooie set ligt te glimmen... :-{
[/quote]

Hm goed advies, ik neem ze beiden mee. Dan blijft de kinderwagen maar thuis, prioriteiten he :wink:
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Hm goed advies, ik neem ze beiden mee. Dan blijft de kinderwagen maar thuis, prioriteiten he :wink:
[/quote]
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Kaper schreef: di 20 september 2022, 16:55
Jan the Man schreef: di 20 september 2022, 14:49 Blijven fijne fietsen.

De mijne rijd ik meestal met 27,5+ banden, alleen in de winter met 29".

Ben nu een 27,5+ set aan het bouwen van net 1.500 gram, en dat merk ik wel met versnellen en insturen. Bij mij staat de vork op 140mm.

Veel plezier!
Ciao,
Jan
Thanks! Ik ben heel benieuwd hoe een lichte 27.5+ wielset rijdt, ik heb een set sunringle 40 met maxxis rekon 2.8 op een dartmoor hornet, maar dat rijdt als een tank. Wat voor banden gebruik je?
Ik rijd hier in NL altijd met Rocket Rons. Heerlijk snelle bandjes, niet te zwaar. Alleen lijkt de 3.0 nergens meer te koop dus daar ben ik zuinig op :winkie:
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie