Yt Jeffsy 2018 van raw naar blauw p4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leuk projectje, na de stralen nog een weekje of 2 polijsten? :winkie:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik hoop eigenlijk dat het mat gestraalde allu er netjes genoeg uitziet.. zo niet zal ik inderdaad aan het schuren moeten.. verrassing :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

mauke schreef: vr 6 december 2019, 15:43 Ik hoop eigenlijk dat het mat gestraalde allu er netjes genoeg uitziet.. zo niet zal ik inderdaad aan het schuren moeten.. verrassing :D
Issie dan klaar voor de 29e?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ben benieuwd.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

mauke schreef: vr 6 december 2019, 15:11 Nou we zijn alweer een tijdje verder en ben eigenlijk heel goed bevriend geraakt met mn jeffsy.. afgelopen jaar een ritje gedaan met de sonder in 3lp en moest hier en daar toch even afstappen.. de jeffsy geeft zoveel meer vertrouwen en heb de 2e rit veel meer gereden en met vol vertrouwen..
Nu was ik alleen nog niet helemaal verliefd op de looks van de jeffsy door het zwarte frame en kwam er ineens het idee om hem raw te maken.. potje afbijt gekocht en starten maar :lol:
Nee dat werkte dus niet met de afbijt die ze tegenwoordig nog verkopen..
Frame ligt nu bij de straler en mag hem als het goed is morgen ophalen..
De afbijt was nog wel net goed genoeg om de bedrukking van de velgen te verwijderen zodat alles straks mooi grijs zwart is..
Nog wat foto's van de onderdelen en de wielen, frame komt morgen of volgende week weer eventjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stralen????, daar ga je spijt van krijgen!!!!
dat wordt nooit zo mooi als echt raw, en het zal er ook niet op gaan lijken zelfs.
ik heb met hetzelfde idee gezeten, en na veel soorten beits ben ik op de green van rustoleum gekomen dacht ik, die kreeg alles er zonder problemen af. de lak die op de giant anthem zat was 2k, en alle andere beits maakte het nog niet dof, de green beits maakte het frame kaal in 20min
Bird Aeris 9 blurple
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Spannend project! Zeker na bovenstaande opmerking :winkie:



Maar vrees dat het ook doffe ellende wordt, letterlijk dan. Figuurlijk kan het nog best gaaf zijn.

En anders spuit je er zo een kleurtje op!

(Dit jaar zijn rood en poep-bruin de kleuren van keuze. Groen doet het ook altijd goed!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ik wil de pret niet bederven maar klopt wat novaterra zegt.. het wordt dofgrijs/primerkleurig. Afhankelijk van de grofte hecht vuil na stralen ook nog eens beter aan het materiaal, waardoor sommige soorten blub in de 'poriën' blijf zitten. Je kunt de straler misschien nog annuleren :wink:
maar als je het toch doet is fijn glasparelen de beste keuze. (edit: zelfs na heel fijn glasparelen is het veel werk om het oppervlak glimmend te krijgen)

Als je langs de autoschadehersteller gaat hebben ze wel een goedje voor je die de lak er in no time afvreet en anders deze wel: https://www.werkenmetmerken.nl/nl/crc_i ... _BwE#21282 wel buiten doen met evt maskertje op, het is verschrikkelijke zooi :-{
'BUILT not Bought '
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Project uitdaging :-q Past goed bijzet weertype 8)
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

novaterra schreef: vr 6 december 2019, 17:11
mauke schreef: vr 6 december 2019, 15:11 Nou we zijn alweer een tijdje verder en ben eigenlijk heel goed bevriend geraakt met mn jeffsy.. afgelopen jaar een ritje gedaan met de sonder in 3lp en moest hier en daar toch even afstappen.. de jeffsy geeft zoveel meer vertrouwen en heb de 2e rit veel meer gereden en met vol vertrouwen..
Nu was ik alleen nog niet helemaal verliefd op de looks van de jeffsy door het zwarte frame en kwam er ineens het idee om hem raw te maken.. potje afbijt gekocht en starten maar :lol:
Nee dat werkte dus niet met de afbijt die ze tegenwoordig nog verkopen..
Frame ligt nu bij de straler en mag hem als het goed is morgen ophalen..
De afbijt was nog wel net goed genoeg om de bedrukking van de velgen te verwijderen zodat alles straks mooi grijs zwart is..
Nog wat foto's van de onderdelen en de wielen, frame komt morgen of volgende week weer eventjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stralen????, daar ga je spijt van krijgen!!!!
dat wordt nooit zo mooi als echt raw, en het zal er ook niet op gaan lijken zelfs.
ik heb met hetzelfde idee gezeten, en na veel soorten beits ben ik op de green van rustoleum gekomen dacht ik, die kreeg alles er zonder problemen af. de lak die op de giant anthem zat was 2k, en alle andere beits maakte het nog niet dof, de green beits maakte het frame kaal in 20min
De green van rustoleum krijg ik de print van de velgen.. op het frame naar meerdere keren nog geen beetje lak problemen.. zelfs na een dag weken niet
En mocht het niks zijn na het stralen is een laagje alu lak ook zo gespoten he..
Had nog een potje qfbeit gekocht bij de spuiterij a 27.50 maar die kreeg zelfs de tekst niet van de velgen..
En het is inderdaad mooi weer voor zon klusje
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Vind het toch mooi geworden zo na het stralen. het is in iedergeval beter van kleur als ik had verwacht en ga voor de kleur niet meer schuren/spuiten.
Vanmiddag om half 2 frame opgehaald en direct maar even aan de slag gegaan om misschien morgen nog even een ritje te doen in de buurt.
Lagers terug plaatsen ging nog makkelijker als eruit omdat ze een nachtje hadden gelogeerd in de vriezer.
Kabeltjes meteen ff vernieuwd en de nieuwe brandx dropper erin. de e-thirtheen had maar 3 standen en dan schrik je nog eens als hij net niet op de juiste stand staat.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat ziet er toch, op de foto`s iig, best goed uit. Ga je nog decals terugplaatsen?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zonde van dat stralen , leuk hoor eenYT in de primer 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ziet er op zich prima uit, met decals wordt het sowieso beter.
Heb je het nog behandeld na het stralen?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik vind het wel cool! ;-)

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is wel een heel andere fiets geworden zo! En op de foto ziet het er prima uit! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie