Kona Hei Hei AL 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Mooie mtb

Heb de mijne net vandaag besteld
Helaas m pas 15 januari (hopelijk) in mijn bezit maar mag toch nog niet op de mtb want heb 4 weken geleden mijn hand gebroken
Asfalt is hard als je valt
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

chaser schreef: za 9 november 2019, 20:02 Mooie mtb

Heb de mijne net vandaag besteld
Helaas m pas 15 januari (hopelijk) in mijn bezit maar mag toch nog niet op de mtb want heb 4 weken geleden mijn hand gebroken
Asfalt is hard als je valt
Ah zie net pas je reactie :oops: Maar een hele goeie keus! Ik ben er heel blij mee. Zat nog te twijfelen naar een iets meer pure XC fiets maar deze is helemaal goed voor mij.
Enige wijziging die ik gedaan heb is de remset vervangen voor Shimano XT M8000 incl de schijven. De originele waren niet geschikt voor metal blokken en gaven me ook weinig vertrouwen.
De dropper heb ik tot op heden nog geen opmerkingen over, doet z'n werk prima en is nog speling vrij. Hopelijk houdt ie t zo ff vol ( het is natuurlijk een budget dropper dus altijd maar afwachten )
Schakelsetje van Sram is er ook een uit de instapserie, die presteert ook prima, zo goed zelfs dat ik voor mijn andere fiets ook een 12sp upgradekit van Sram GX besteld heb :winkie:
Er zal met afmontage van wielen ed nog wel wat gewicht te besparen zijn maar ik geloof niet dat ik dat nodig heb voorlopig.

Ik weet niet waar je meestal fietst, ik fiets normaal gesproken vooral in Nijmegen en daar bevalt ie goed.
Afgelopen zondag naar Zeist / Austerlitz geweest en daar ging het ook erg lekker, kon daar in alle snelle bochtjes erg goed uit de voeten met de Kona. Succes met je herstel!

Nog maar een fotootje dan van de Hei Hei en de Lanai van mijn zoon
Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Ben van de week nog even bij de bikeshop geweest waar ik m besteld heb maar daar gingen ze er van uit dat ik m binnen 2 weken heb
(besteld bij de importeur)
Normaal doe ik mijn doordeweekse rondjes in Dronten maar daar heb ik niet echt een full suspension voor nodig
Helaas heb ik de laatste maanden niet veel op mijn oude mtb (cannondale scalpel 26") gezeten
Ben namelijk met een nieuwe avondopleiding begonnen en ook doordat ik meerdere scheurtjes in mijn pols had doordat ik gevallen ben is het er de laatste tijd niet van gekomen
Als ik m binnen heb ga ik het toch meer op de wat technische routes zoeken in Nederland en eventueel in het weekend naar België of Duitsland
Heb in de Ardennen gefietst afgelopen zomer en dat is toch een wereld van verschil met het "Vlakke" Nederland
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik rij nog steeds met veel plezier op de Kona op ( hoofdzakelijk ) de route Nijmegen / Groesbeek.
Het is een ideale fiets voor de nieuwe routes hier!
Aan de Kona nog niks veranderd, al wordt het langzaamaan tijd de dropper te upgraden, die begint nu toch wel af en toe kuren te krijgen.


Afgelopen zondag met junior op zijn Kona nog een mooie ronde gereden en natuurlijk de Kona's samen op de gevoelige plaat vast gelegd;

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie